LÁSKA NA DRUHÝ POHĽAD

LÁSKA NA DRUHÝ POHĽAD

5.0

Aaron Eckhart opäť ako charizmatický romantik? Až na druhý pohľad...

Dať dokopy Aarona Eckharta a Jennifer Aniston do romantickej komédie je skvelá komerčná kombinácia. V tomto žánri máju obaja solídne skúsenosti – Eckhart ako žoviálny kuchár z Iba na objednávku, Aniston z viacerých titulov. Akurát toto nie je typická romantická chechtačka, ale skôr dramatický kus.

Eckhart v ňom totiž hrá relatívne mladého vdovca, ktorý sa so smrťou svojej manželky vysporiadava umelecky – napíše o smútku budúci bestseller. Tri roky po jej smrti križuje krajinu a promuje nielen knihu či seba, ale najmä schopnosť vyrovnať sa s neľahkým údelom vo svojom živote. Keď to dokázal on, rozhodne sa radiť ostatným; hľadať v živote nové riešenia, objavovať zabudnuté krásy, čeliť nástrahám osudu, akými prešiel on sám. Jedného dňa narazí na kvetinárku Eloise – a hoci sa na nové avantúry ešte úplne necíti, je konečne lepšie začať sa hrabať vo svojom živote ako v ostatných. Vďaka Eloise sa dozvieme, že vdovec Burke sčasti klame. Vodu káže, víno pije a potáca sa v nevyjasnených vodách. No, kto mu bude mať za zlé, ak pár vzťahov opraví a na svoj si nachádza čas až neskôr?

Predovšetkým množstvo divákov, ktorí sa síce potrebujú zoznámiť s hlavným hrdinom a jeho názormi, no scenáristi im pripísali až príliš veľa času. Prakticky 40 minút sledujeme iba Burka na seminároch a jeho múdrosti o živote. Niežeby sa prednášali zlé myšlienky, ale tie by sa lepšie vynímali v knihe ako na plátne, kde síce Aaron Eckhart nezaprie výborný herecký výkon, no nemá tu veľmi čo hrať. Eloise má zo začiatku menej priestoru a čaká, kedy zaujme Burka.

Láska na druhý pohľad Láska na druhý pohľad Láska na druhý pohľad

Potom sa film prekvapivo prehupne a debutujúci režisér ho pevne uchopí do rúk. Zrazu mu ide práca s hrdinom lepšie – už nie je iba prezentátor, ale reálny víťaz osobnej katastrofy. Chápem, že ak by Burke dostal väčší priestor na pomáhanie ostatným, stalo by sa z filmu nových Sedem životov, no určite by sme ho ako postavu ľahšie akceptovali. V romantickej pozícii sa osvedčí – a aj Jennifer Aniston sa v druhej polovici môže vypäť k tradične výkonu. Romantická dráma podobného formátu tu nebola pomerne dlho (hoci na Mesto anjelov či iné špičky žánru nemá), takže je fajn, že sa objavuje v tomto (pred)vianočnom čase.

Nečakajte preto veľa vtipov, hoci občas sa tu jeden-dva na odľahčenie objavia, pretože Láska na druhý pohľad si rozumie so žánrom drámy a nie je to typická rom-kom na rande. Aj keď romanca dostáva len málo času (hodinku do záverečných titulkov), je predsa len škoda vedľajších línii, ktoré sa mohli "načať" počas x seminárov a potom doťuknúť v intenzívnejšej polovici číslo - dva.

Je jasné, že práve romantická línia s Eloise ukáže, že Burke ako samotár nie je taký ostrieľaný makač na život a že mu oveľa viac pomôže práve sympatická kvetinárka, ako nejaká kniha múdra a trápenia. A niekedy si slovenský divák musí pomyslieť, že v Seattli skutočne žijú iba takí samotári, ktorí čakajú, kedy ich z letargie vytiahne pekná žena vo veku od 30 do 40 rokov a dá im novú nádej žiť.

Lásky na druhý pohľad je cítiť réžiu debutanta, keďže film ako celok je trochu neotesaný a chýba mu vyrovnanejšia stopáž – prvá polovica je chudobná na dej i zaujímavé momenty, druhá ich má viac, no treba sa k nej úmorne dopracovať. Herecké výkony, vizuál či soundtrack nesklamú, ostatné atribúty si nováčik postrážil dobre. Nebude to síce ultimátny vianočný, či melancholický film, ale na čas pokoja a lásky sa hodí náramne. Ale neznamená to, že napriek výkonom Aarona či Jennifer podľahneme a dáme mu hodnotenie lepšie, ako na úrovni zaslúženého priemeru.

Love Happens (USA/Kanada/SRN, 2009, 109 min.)
Réžia: Brandon Camp. Scenár: Brandon Camp, Mike Thompson. Kamera: Eric Edwards. Strih: Dana E. Glauberman. Hudba: Christopher Young. Hrajú: Aaron Eckhart, Jennifer Aniston, Dan Fogler, John Carroll Lynch, Martin Sheen, Judy Greer, Frances Conroy, Joe Anderson

autor Michal Korec 24.12.2009
5.0
-