AKO UKRADNÚŤ NEVESTU

AKO UKRADNÚŤ NEVESTU

3.0

Svadba môjho najlepšieho priateľa (My Best Friend's Wedding) z pohľadu opačného pohlavia. Môže to vôbec fungovať?

Žáner romantickej komédie už skúša všetky možné dejové pletky s ambíciou zaujať čo najviac divákov. Jeho výhodou i prekliatím je fakt, že publikum si pýta nové a nové kúsky, aby sa mohlo ísť pekne párovo vyvenčiť. Iste, tzv. filmy na rande (date movies) sú kmeňovou súčasťou programu multiplexov, no tápanie po kvalite a inovatívnych žánrových riešeniach pokračuje.

Tentoraz sa obeťou romance a vlastných citov stáva chlapík menom Tom. Je úspešný, má ženy aké len chce a skvelú kamarátku Hannah. Ale poznáte to sami, mužsko-ženské kamarátstva sú mýtus a je otázkou času, kedy sa v nich čo-to zomelie. A keď Hannah odchádza na šesť týždňov do Škótska, ľahkomyselný Tom rýchlo zvážnie a pochopí, čo ho v živote najviac obohacuje a čo mu zrazu chýba. A preto sa rozhodne konať, len čo sa Hannah vráti... no jeho plány mu prekazí drobný fakt, že Hannah si dovliekla aj snúbenca a od Toma žiada maličkosť – aby sa stal jej družičkou na svadbe, po ktorej sa presťahuje do Európy nadobro. Lenže to Tom dopustiť nechce a aj jeho boj za city potrebuje určitý priestor. Podarí sa z dvoch najlepších kamošov urobiť pár, skôr než bude neskoro?

Ako ukradnúť nevestu Ako ukradnúť nevestu Ako ukradnúť nevestu

To, čo kedysi fungovalo s Juliou Roberts na jej výslní v 90. rokoch, to len ťažko môže fungovať o 11 rokov neskôr v mužskom prevedení s populárnym, nie tak milovaným Patrickom Dempseym. Už prvotná idea zobrať prevarený nápad (aj keď sčasti zaujímavý tým, že o kamarátstve a láske sa dajú nakrúcať filmy donekonečna) bola riskantná, ale dobre. Horšia je už exekúcia toho, čo sa na plátne odohrá.

Dianie romance vstáva i padá na hercoch a ich chémii. V tomto smere vyznieva Nevesta úplne katastrofálne. Patrick Dempsey je umelý, zväčša cynický a romantiku zo seba doluje len veľmi ťažko. Jeho prechod na uvedomelého zamilovanca je ťažko uveriteľný. Michelle Monaghan je všeobecne zlatučká, no v tomto filme sa zrejme pod vplyvom Dempseyho neraz mení na málo znesiteľnú. Ich spoločné účinkovanie je mimo rámca kvalitnej romantickej komédie. Skrátka, chýba tu chémia.

Zabudnite na kvalitný scenár. Po stráviteľnej prvej polovici na hranici priemeru príde trnistá cesta k záveru lemovaná neskutočnými dejovými zvratmi. Je zrejmé, že musia prísť v každej romanci, keď sa už-už schyľuje k finále, ale tu vyznievajú neskutočne trápne. Rovnako sa budete červenať či klopať si na čelo pri miestami až infantilných dialógoch, či vyznaniach lásky. Na poli romance zlyháva Nevesta nadobro.

A čo sa týka komediálnej stránky, zväčša stavila na fyzické či situačné vtipy, no tie vypália neraz do stratena, takže množstvo zábavy sa limitne blíži k nule.

Ako ukradnúť nevestu má iba jedno pozitívum. Pokiaľ sa ma niekto spýta, ako zle môže dopadnúť na pohľad tuctová romantická komédia o kamarátstve a vzťahoch, tak mu tento kúsok môžem vrelo odporučiť, ako svetlý príklad. Z priemerného scenára sa rýchlo stáva podpriemerný tým, že herci sú slabí, zvraty neuveriteľné, zábava je skromná, romanca otravná a hoci na prvý pohľad všetko vyzerá super a námet je stále zaujímavý, realizácia dopadla veľmi podpriemerne. Je zrejmé, že milovníci žánru si v ponuke multiplexu Nevestu predsa len vyberú, ale na nich je každá kritika krátka. Ale vás ostatných môže dostatočne varovať.

Made of Honor (USA/V. Británia, 2008, 101 min.)
Réžia: Paul Weiland. Námet: Adam Sztykiel. Scenár: Adam Sztykiel, Deborah Kaplan, Harry Elfont. Kamera: Tony Pierce-Roberts. Strih: Richard Marks. Hudba: Rupert Gregson-Williams. Hrajú: Patrick Dempsey, Michelle Monaghan, Kevin McKidd, Kathleen Quinlan, Sydney Pollack, Chris Messina, Busy Philipps

autor Michal Korec 4.9.2008
3.0
1.0