22 FILMOV Z FESTIVALU V CANNES, KTORÉ BY STE MALI VIDIEŤ

22 FILMOV Z FESTIVALU V CANNES, KTORÉ BY STE MALI VIDIEŤ

článok



Výber filmov ocenených Zlatou palmou alebo Grand Prize na festivale v Cannes, ktoré výrazne zmenili a posunuli filmové vzdelávanie a umelecký rozhľad u autora tohto výberu. Samozrejme, nie sú to všetky filmy, ktoré hlavné ocenenie získali.

Tretí muž / The Third Men (1949, r. Carol Reed, UK)

Kriminálny triler nakrútený na motívy románu Grahama Greena. Úspešný autor rodokapsov v ňom prichádza do povojnovej Viedne (nakrúcalo sa v reáloch) za svojím priateľom zo školy. Ten však umrel pri autonehode. Záhadný „tretí muž“ sa ponúkne, že mu objasní priateľovu smrť. Jeden z vrcholov film noir i britskej kinematografie získal Veľkú cenu v Cannes a Oscara za čiernobielu kameru. (RECENZIA FILMU)

22 filmov z festivalu v Cannes, ktoré by ste mali vidieť

Žeriavy tiahnu / Letyat zhuravli / The Cranes Are Flying (1957, r. Mikhail Kalatozov, Rusko)

Komorný príbeh z obdobia 2. svetovej vojny zobrazuje nemilosrdnosť vojny na osude mladého dievčaťa. Moskovčania Veronika a Boris boli zamilovaní a šťastní, no do ich života kruto zasiahla vojna. Na MFF Cannes získal film Zlatú pamu a Zvláštne uznanie pre hlavnú ženskú predstaviteľku. Mimoriadne dôležitá práca kameramana Sergeia Urusevskeho.

Sladký život / La dolce vita (1960, r. Federico Fellini, Taliansko/Francúzsko)

Felliniho majstrovské dielo o neschopnosti komunikácie medzi ľuďmi a o spovrchnení viery zaznamenávajúce výrazné súdobé zmeny spoločenského vedomia na prelome 50. a 60. rokov 20. Storočia je jedným z najvýznamnejších diel svetového filmu. Nie je uzavretou filmovou drámou, ale skôr mozaikou výjavov z niekoľkých dní v živote mladého novinára Marcella, pohybujúceho sa v sprievode fotografa paparazza v atraktívnom a škandálnom panoptikálnom svete rímskej smotánky. Marcello je človek v podstate vážny a seriózny, ktorý však pri svojej práci poznal „sladký“ život vyššej spoločnosti a podľahol mu. Stáva sa hrdinom erotických škandálov, divokých večierkov vo vilách a zámkoch, zvrhajúcich sa na pitky a orgie, prehýrených nocí, po ktorých prichádza kalné ráno, odhaľujúce druhú stranu tohto života. Dvaja ľudia by mu mohli pomôcť v jeho súčasnej duševnej kríze: filozofujúcí spisovateľ Steiner a mladučké dievča Paola. Prvý však končí ťažko pochopiteľnou samovraždou a Paolin hlas, volajúci Marcella k lepšiemu životu, je príliš slabý. Pre Marcella už niet cesty späť.

22 filmov z festivalu v Cannes, ktoré by ste mali vidieť

Zväčšenina / Blowup (1966, r. Michelangelo Antonioni, UK/Taliansko)

Hlavným hrdinom príbehu je módny fotograf Thomas – bohatý, úspešný a sebavedomý. Jedného dňa ide bezcieľne do opusteného parku a v ňom fotí, bez konkrétneho zámeru, až sa do jeho zreteľa dostane milenecký pár. Žena z fotografií od neho žiada negatívy, keď ju odmietne, navštívi ho následne aj v jeho ateliéri a ponúka svoje telo výmenou za nafotené snímky. Thomas tuší, že zachytil niečo viac ako horúce objatia. Zväčší ich a zistí, čo sa v skutočnosti v parku udialo. (RECENZIA FILMU)

Keby... / If.... (1968, r. Lindsay Anderson, UK)

Farebný film anglického režiséra Lindsaye Andersona Keby...je kritickým pohľadom na školský systém v Anglicku. Jeho dej sa odohráva na elitnom študentskom internáte, určenom pre chlapcov z bohatých rodín, ktorého výchovné a vyučovacie metódy sa od stredoveku príliš nezmenili. Anarchistická vzbura hlavého hrdinu nie je namierená len proti represívnej výchove (ktorá neváha používať telesné tresty na utuženie disciplíny), ale je revoltou proti celej spoločnosti, ktorej je tento internát dokonalým obrazom. Film, na ktorom spolupracoval český kameraman Miroslav Ondříček, bol na XXII. MFF v Cannes 1969 vyznamenaný Veľkou cenou.

22 filmov z festivalu v Cannes, ktoré by ste mali vidieť

Rozhovor / The Conversation (1974, r. Francis Ford Coppola, USA)

Harry Caul je expert na bezpečnosť a dohľad. Odpočúvať ľudí a pozorovať je kedykoľvek a kdekoľvek je jeho práca. Jedna z nahrávok, ktoré spravil, sa však stane vodítkom k vypátraniu vraha. A on začína mať strach, pretože sa pravdepodobne zaplietol do niečoho, čo pekne smrdí...

Taxikár / Taxi Driver (1976, r. Martin Scorsese, USA)

Ostrieľaný tandem Scorsese – De Niro odštartoval svoju dlhoročnú spoluprácu gangsterským filmom Špinavé ulice a úspešne pokračoval Taxikárom, ktorý uzrel svetlo sveta o tri roky neskôr v roku 1976. Vznikol tak ich prvý spoločný kultový počin. Ten bol len na začiatku ich hviezdnej kooperácie. V priebehu rokov ho totiž nasledovala nádielka troch ďalších klenotov zlatého fondu svetovej kinematografie (Zúriaci býk, Mafiáni, Kasíno). Ústrednou postavou príbehu je vojnový veterán Travis Bickle, poznačený posttraumatickým syndrómom z Vietnamu. Sužujúca samota, nespavosť a naštrbená psychika stoja za jeho neschopnosťou sa plnohodnotne zaradiť do spoločnosti. Najmä kvôli tejto frustrácií prijíma prácu nočného taxikára, nakoľko ho nočné návštevy pornokina už omrzeli. Na svojich nočných výjazdoch stretáva samú spodinu nočných ulíc New Yorku. Tento každodenný znechucujúci pohľad ho odhodláva k myšlienke, ktorá v ňom drieme už dlhší čas. Kým vo Vietname, kde bojoval za svoju krajinu, bol nápomocný, vo veľkomeste sa cíti nepotrebný. Dúfa, že jedného dňa príde dážď, ktorý „zmyje všetku špinu z ulíc“. Avšak ak nepríde, hodlá spravodlivosť zobrať do vlastných rúk...

22 filmov z festivalu v Cannes, ktoré by ste mali vidieť

Apokalypsa / Apocalypse Now (1979, r. Francis Ford Coppola, USA)

Ešte keď bol francúzskou kolóniou, mali o Vietnam záujem Japonci. V roku 1940 mu vyhlásili vojnu. Vietnam obstál. Následne si od Francúzov vybojoval nezávislosť. Ale čo to bolo platné, keď hneď nato sa rozdelil na Sever a Juh, pričom komunisti zo Severu sa snažili dobiť Juh? Do situácie sa vložili Američania. V rozmedzí rokov 1961 - 1973 sa postavili na stranu "rákosníkov" z Juhu. Dva roky nato - za prezidentovania Nixona - z krajiny odišiel posledný Američan (takže film Apokalypsa bol nakrútený o štyri roky nato). Juh sa ešte 345 dní snažil bojovať, ale následne bol Vietnam zjednotený komunistami. Táto vojna rozdelila Američanov na dva tábory. Neobišla ani Hollywood. Niektorí filmári utekali do sveta fantázie. Iní sa "spovedali" prostredníctvom surových hororov (Craven, Carpenter, Hopper). Alebo drsných akčňákov (Votrelci - vyzbrojení mariňáci dostávajú na zadok od primitívneho nepriateľa). A zopár z nich sa k téme vyjadrilo priamo a bez okolkov. Coppolov film je dnes už legendárny kúsok (či skôr kapitálny úlovok), ale samotné natáčanie bolo nekonečné a - jemne povedané - katastrofálne. (RECENZIA FILMU)

Plechový bubienok / Die Blechtrommel (1979, r. Volker Schlöndorff, Nemecko/Francúzsko/Poľsko/Juhoslávia)

Skvelá filmová adaptácia románu Güntera Grassa. Dej sa odohráva v rokoch 1899 - 1945 a sleduje osudy postáv na pozadí premien mesta Gdaňsk, ktorého genius loci sa stáva ďalším protagonistom. Rozprávačom je Oskar Matzerath, ktorý sa z nedôvery a odporu voči falošnému, krutému a pokryteckému svetu dospelých rozhodne pri svojich tretích narodeninách pádom do pivnice zastaviť svoj rast. Predstieraná detinskosť mu zachováva odstup, nezávislosť a slobodu; jej príznakom sa stáva červenobiely plechový bubienok, na ktorý v proteste vytrvale bubnuje. Dej sa odohráva v rokoch 1899 - 1945 a sleduje osudy postáv na pozadí premien mesta Gdaňsk, medzi nimi aj Oskarov príbeh. Oskar má podľa Schlöndorffa dve typické vlastnosti svojej doby: odmietanie a protest. Bráni sa účasti vo svete dospelých tak dôsledne, že odmietne vyrásť. Protestuje tak nahlas, že jeho hlas rozbije sklo. Jedným z mnohých problémov realizácie bolo obsadenie hlavnej úlohy. Po dohode s autorom bolo rozhodnuté, že Oskar musí byť chlapec, nie lilipután. Šťastná voľba padla na Davida Benneta. Film okrem iného získal Zlatú palmu na MFF v Cannes ex aequo a Oscara za najlepší cudzojazyčný film.

22 filmov z festivalu v Cannes, ktoré by ste mali vidieť

Otec na služobnej ceste / Otac na sluzbenom putu (1985, r. Emir Kusturica, Juhoslávia)

Príbeh o strate otca v kontexte rozchodu Titovej SFRJ s Kominternou, ktorý sa odohráva na začiatku 50-tych rokov, keď krajinu zachvátili politické čistky. Film očami deväťročného Malika rozpráva príbeh jednej z postihnutých rodín. "Služobná cesta", na ktorú jeho otec odchádza, je pracovným táborom, do ktorého sa dostal kvôli nevinnému komentáru karikatúry v novinách. Voľná predohra k filmu Spomínaš na Dolly Bell? (v scenároch k obom filmom mali pôvodne členovia rodiny rovnaké mená) je napriek vážnosti témy plná melanchólie a jemného absurdného humoru. (RECENZIA FILMU)

Pulp Fiction (1994, r. Quentin Tarantino, USA)

V kultovom diele 90. rokov zadefinoval Quentin Tarantino základné prvky svojej režisérskej poetiky a vytvoril mnohovrstevný filmový vesmír, ktorý si obľúbili rovnako nároční kritici na MFF Cannes, americkí akademici, intelektuáli i robotníci. Pulp Fiction je multižánrový opus plný fetišistických detailov a popkultúrnych odkazov. Vincent Vega a Jules Winnfield sú dvaja nerozluční treťotriedni gangstri v službách obávaného Marsellusa Wallacea. Dostanú jednu veľmi delikátnu úlohu. Butch Coolidge je boxer, ktorého kariéra sa chýli ku koncu. Keďže v boxe neexistuje liga veteránov, bude sa jednoducho musieť zmieriť s tým, že už je out, a prijať Marsellusovu lákavú ponuku - vziať prachy, prehrať v piatom kole a odletieť si užívať so svojou milovanou Fabienne na slnečný Karibik. Pumpkin a Honey Bunny sú párik amatérskych zlodejov a vylučovacou metódou prídu na to, že keď už sa neoplatí vykrádať banky, obchody s alkoholom, a benzínové pumpy, najlepším terčom lúpeže je reštaurácia. Práve tá, v ktorej sedíte. Tri na prvý pohľad nesúvisiace historky z krvavého podsvetia tvoria jeden príbeh plný štylizovaného násilia, drog, dnes už kultových dialógov, absurdných situácií a nečakaných dejových zvratov. (RECENZIA FILMU)

22 filmov z festivalu v Cannes, ktoré by ste mali vidieť

Underground (1995, r. Emir Kusturica, Juhoslávia/Francúzsko/Nemecko/Bulharsko/ČR/Maďarsko/UK/USA)

Underground je veľkolepá freska zachytávajúca politický vývoj Balkánu od 2. svetovej vojny, cez titovský komunizmus až po vojnu v bývalej Juhoslávii. Jednotlivé dejinné fragmenty rovnako ako osudové okamžiky hlavných hrdinov sú zobrazované s felliniovskou imagináciou. Kusturica nakrúcal svoj realizačne veľmi náročný film v Belehrade, Berlíne, Bulharsku, Maďarsku a veľkú časť rovnako v štúdiach AB Barrandov.

4 mesiace, 3 týždne a 2 dni / 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile (2007, r. Cristian Mungiu, Rumunsko)

Študentka Gabita sa za pomoci kamarátky Otílie chystá zbaviť nechceného tehotenstva. Píše sa rok 1987 a v Rumunsku je potrat zakázaný. Je potrebné nájsť niekoho, kto to urobí tajne a pokiaľ možno lacno. Všetko je pripravené, ale nič neprebieha podľa plánu. Izba, kde sa má akcia uskutočniť, nebola zahovorená v správnom hoteli, na schôdzku s „pánom Bebé“, ktorý má potrat uskutočniť, pošle Gabita namiesto seba Otíliu, a tá navyše sľúbila snúbencovi, že príde na oslavu narodenín jeho matky. Dojednávanie s „pánom Bebé“ pripomína nočnú moru, ale dievčatám nezostáva nič iné než splniť jeho kruté podmienky, pokiaľ chcú, aby dodržal svoj sľub. „V roku 1966 boli v Rumunsku zakázané potraty, a tak sú čísla narodených v 70. rokoch omnoho početnejšie než tie skoršie. Na konci éry komunizmu sa ukázalo, že v tej dobe zomrelo na následky pokútnych potratov viac než pol milióna žien. Potrat vtedy postrádal akúkoľvek morálnu súvislosť, bol chápaný skôr ako vzbura proti režimu.“ (Cristian Mungiu) (RECENZIA FILMU)

22 filmov z festivalu v Cannes, ktoré by ste mali vidieť

Medzi stenami / Entre les murs (2008, r. Laurent Cantet, Francúzsko)

Adaptácia rovnomennej knihy zo školského prostredia, ktorej autorom je pedagóg a spisovateľ François Bégaudeau. Bégaudeau si v nej zahral i hlavnú postavu, učiteľa Françoisa a jeho žiakov stvárnili skutoční študenti neherci. Francois Marin, triedny učiteľ úrovne ekvivalentnej nášmu druhému stupňu ZŠ, pôsobí na priemernej škole v jednej z periférnych štvrtí Paríža obývanej prevažne prisťahovalcami. Jeho trieda je pomerne verným odtlačkom multikultúrnej miešačky dnešného Francúzska. 14, 15 roční domorodci a príslušníci rozličných národností a etník (Afričania, Arabi, Ázijci) sa tu každý deň stretávajú, aby strávili naporcované kusy vedomostí a stali sa aspoň formálne Francúzmi. Každý z nich si zo sebou prináša inú identitu, odlišné modely správania. Úradný jazyk je niečo, čo by ich malo infikovať pocitom, že patria do jedného súvislého spoločenstva. Tento pohľad do mikrokozmu súčasnej multikultúrnej francúzskej spoločnosti získal Veľkú cenu Zlatú palmu na MFF Cannes 2008 a bol nominovaný na Oscara za najlepší cudzojazyčný film. (RECENZIA FILMU)

Biela stuha / Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte (2009, r. Michael Haneke, Nemecko/Rakúsko/Francúzsko/Taliansko/Kanada)

Kompozičným znakom a stmeľujúcim gestom čiernobieleho filmu o zvláštnych nehodách v rakúskej dedinke na začiatku 20. storočia je prísnosť, až striktnosť a askéza vlastná nielen väčšine postáv, ale aj ich tvorcovi, ktorý dokáže byť na publikum skutočne tvrdý. Film má dôkladne vystavaný scenár, napísaný s absolútnym odstupom cynicky chladného pozorovateľa, a pregnantne volené slová zatínajú do živého. Haneke ako vyštudovaný psychológ a syn duchovného dobre vie, čo dokážu s ľuďmi urobiť potláčané pudy a neľútostne ukazuje, že človek síce môže byť civilizáciou kultivovaný, ale v niektorých obdobiach je spoločenských pravidel a príkazov toľko, že kultúra na človeku pácha skôr násilie a deformuje ho tak, až násilie začne chcieť vracať. (RECENZIA FILMU)

22 filmov z festivalu v Cannes, ktoré by ste mali vidieť

Láska / Amour (2012, r. Michael Haneke, Francúzsko/Nemecko/Rakúsko)

Elegantná, pozitívna snímka o láske na sklonku života je nakrútená vo francúzskom znení a vyniesla Hanekemu už druhú Zlatú palmu. (Prvú získal v roku 2009 za film Biela stuha). Tentokrát prichádza režisér s príbehom, kde sa hlavné postavy (tradične George a Anne) – kultivovaní osemdesiatnici, učitelia hudby – ocitajú v okamihu ťažkej skúšky. Anne dostane porážku a jej okolie sa musí zmieriť s jej premenou. Už nič nie je ako predtým ani pre ich dcéru Evu (Isabelle Huppert). Pre mimoriadne subtílny film s témou lásky, ktorú skúša nevyhnutné starnutie sa Hanekemu ešte podarilo získať slávneho J-L.Trintignanta, ktorý je sám už niekoľko rokov na dôchodku. Láska je pokladaná za Hanekeho najláskavejší film. (RECENZIA FILMU)

Život Adéle / La vie d'Adèle (2013, r. Abdellatif Kechiche, Francúzsko/Belgicko/Španielsko)

V 15 rokoch Adèle nič nespochybňuje: dievčatá sa skrátka stretávajú s chlapcami. Adèlin život sa však obráti hore nohami, keď stretne Emmu, mladú ženu s modrými vlasmi, ktorá jej umožní objaviť doposiaľ nepoznané túžby a presadiť sa v živote ako dospelá žena. Adèle dospieva, hľadá samu seba, stráca sa a znovu sa nachádza...Režisér Abdellatif Kechiche šokoval na MFF v Cannes 2013 divákov aj filmových kritikov svojím detailným vykreslením sexuálnych scén, a zároveň uchvátil výnimočným príbehom dvoch žien, ktoré hľadajú cestu k sebe samým i k okolitému svetu. (RECENZIA FILMU)

22 filmov z festivalu v Cannes, ktoré by ste mali vidieť

Zimný spánok / Kis Uykusu / Winter Sleep (2014, r. Nuri Bilge Ceylan, Turecko/Francúzsko/Nemecko)

Aydin, bývalý herec, vlastní v centrálnej Anatólii malý hotel, kde žije so svojou výrazne mladšou ženou Nihal a sestrou Necla, ktorá sa práve zotavuje z nedávneho rozvodu. Turistická sezóna pomaly končí a okolitá krajina sa začína zahaľovať do bielych snehových závojov. Hotel sa v tomto období stáva úkrytom, ale aj miestom, z ktorého niet úniku a ktoré otvára staré rany a podnecuje vzájomnú nevraživosť jeho obyvateľov.Majster tureckého filmu, Nuri Bilge Ceylan, prináša v snímke Zimný spánok, rovnako ako vo svojej predchádzajúcej tvorbe, hĺbkovú charakterovú štúdiu. Odcudzením, existencializmom a detailmi každodenného života vytvára pozoruhodný obraz rôznych sociálnych tried (bohatí, chudobní, učitelia, sluhovia a pod.). Toto „majstrovské dielo, ktorého skutočným darom je úprimnosť,“ ocenila Hlavná porota na MFF Cannes 2014 najvyšším festivalovým ocenením Zlatou palmou, ktorá sa zaradila do Ceylanovej početnej zbierky filmových trofejí.

Ja, Daniel Blake / I, Daniel Blake (2016, r. Ken Loach, UK)

Sociálne apelatívny a v súčasnosti až nepríjemne aktuálny film rozpráva príbeh päťdesiatnika Daniela z Newcastlu, ktorý sa po prekonaní infarktu ocitne vo vyčerpávajúcom kolotoči žiadostí o podporné dávky od štátu. Zatiaľ čo sa snaží prejsť nezmyselne nastaveným systémom a absurdnými byrokratickými procesmi, ktoré ho nútia zháňať prácu v rozpore s odporúčaním od lekára, stretáva slobodnú matku Katie a jej dve deti. Neúplná rodina má jedinú šancu, ako uniknúť jednoizbovému bytu v ubytovni pre bezdomovcov – prijať byt v neznámom meste 300 míľ ďaleko. Daniel a Katie sa každý po svojom snažia vysporiadať s príkoriami systému a pritom nestratiť zvyšky dôstojnosti. (RECENZIA FILMU)

22 filmov z festivalu v Cannes, ktoré by ste mali vidieť

Štvorec / The Square (2017, r. Ruben Östlund, Švédsko/Nemecko/Francúzsko/Dánsko/USA)

Christian je kurátorom švédskeho galérie moderného umenia. Úspešný, atraktívny, rozvedený otec dvoch dcér spĺňa ideál vzdelaného mestského liberála, ktorý sa snaží citlivo vnímať aktuálne spoločenské problémy. S nimi ladí aj pripravovaná výstava konceptuálneho umenia, v ktorej dominuje inštalácia štvorca 4 x 4 metre vo verejnom priestore; štvorca, v ktorom platia pravidlá absolútnej rovnosti a tolerancie. Ako ale takúto myšlienku predať v mediálne zahltenom a nesústredenom prostredí, ktoré žije predovšetkým virálnymi udalosťami? Zatiaľ čo „hip“ marketingoví experti vymýšľajú rôzne stratégie, Christianovi ktosi ukradne mobil. A v snahe získať ho späť roztočí kurátor nevedomky špirálu udalostí, ktoré spochybnia nielen jeho osobné kvality a výstavu, ale aj postavenie inštitúcie, ktorú reprezentuje. Ruben Östlund vo svojej „konceptuálnej tragikomédii“ s potmehúdstvom sebe vlastným skúma jeden egoistický charakter i povýšené pokrytectvo súčasných západných spoločností, ktoré čelia zmätku jazykov, symbolov a hodnôt. (RECENZIA FILMU)

Zlodeji / Manbiki kazoku / Shoplifters (2018, r. Hirokazu Koreeda, Japonsko)

Osamu je gastarbeiter, ktorý si privyrába kradnutím v obchodoch. Do remesla zasväcuje aj svojho syna. Obaja žijú v provizórnom dome na periférii a s ďalšími členmi domácnosti tvoria rodinu, na ktorej je toho zvláštneho oveľa viac než len spôsob obživy. Do rutiny krádeží zasiahne dievčatko, ktoré sa osamelo hrá v mraze na balkóne. Osamu sa rozhodne, že vziať si dieťa, ktoré rodičia zanedbávajú, nie je zločin. Jeho čin vedie k odhaleniu tajomstva vnútri rodiny zlodejov a spochybnenie toho, čo vlastne rozumieme pod pojmom rodina. Koreedov film je citlivou, vrstevnatou a rafinovanou drámou o bezpodmienečnej láske a dôstojnosti chudobných. (RECENZIA FILMU)

22 filmov z festivalu v Cannes, ktoré by ste mali vidieť

Parazit / Gisaengchung (2019, r. Bong Joon Ho, Južná Kórea)

Čierna komédia sleduje chudobnú, ale prefíkanú štvorčlennú rodinu, ktorá sa rozhodne infiltrovať do bohatej domácnosti biznismena Parka. Čo sa môže stať, keď sa stretnú dva odlišné svety? Originálny dielo majstrovsky pracuje s prvkami thrilleru, drámy ale aj satiry a prináša vtipný a nepredvídateľný divácky zážitok. (RECENZIA FILMU)


autor Peter Konečný 21.3.2020
Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 50476
02 |
návšt. 11232
03 |
návšt. 6387
04 |
návšt. 5029
05 |
návšt. 4829
06 |
návšt. 3812
07 |
návšt. 4039
08 |
návšt. 2951
09 |
návšt. 1913
10 |
návšt. 1868
REBRÍČEK US
01 |
$82,0 mil.
02 |
$7,4 mil.
03 |
$3,9 mil.
04 |
$3,2 mil.
05 |
$3,2 mil.
06 |
$2,5 mil.
07 |
$2,1 mil.
08 |
$1,7 mil.
09 |
$1,4 mil.
10 |
$1,1 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.