Som veľmi zvedavý, ako slovenské publikum príjme túto audiovizuálnu hru, ktorá už trailerom jasne zadefinovala, aký typ divákov (nedôverujúci domácej kinematografii), by najradšej zaujala. Ak by išlo o promo na americký film, pravdepodobne, by som ho vôbec nemal chuť registrovať. Ide však o slovenskú filmovú reflexiu doby a možností žánrovej kinematografie v našich podmienkach a to už za pozornosť stojí.
Na jednej strane tu však máme intelektuálne-nezávislý profil časti tvorcov a na druhej - cool pôsobiaci vizuálny extrakt hollywoodskej kinematografie z pred pár rokov. Kandidát je sto minútovým reklamným blokom, plný spomalených záberov, neustálych obrazových trikov, patetických voiceoverov a strihových naháňačiek. Všetko, čo ma vo filmoch vlastne intenzívne serie. Pod tým všetkým sa však tiesni príbeh doby, spoločnosti a našej krajiny.
Je naozaj ťažké veriť niektorým vtipne-trápnym dialógom, prehnanému chovaniu postáv, skoro neustále prítomnému postsynchrónu a miestami prvoplánovej kritike reklamnej estetiky a uvažovania. Ak však pristúpite na reklamnú hru dostatočne skoro, prestanete mať pocit prázdnoty a začnete hľadať s autormi. Komerčný brejk (aj keď celovečerný) miestami šikovne ukrýva kreativitu a myšlienky s výpoveďou. V prípade Kandidáta sa stanovený zámer (nie je až tak dôležité čo, ale ako) jemne vypomstil a objavovanie scenáristických kvalít môže byť o to náročnejšie. Od začiatku filmu som bol presvedčený o tom, že ma čaká niečo viac ako Lóve pre dospelých. To sa aj napriek slepým odbočkám, neistým a natiahnutým minútam v prvej polovici a nie veľmi pochopiteľnej motivácii hlavných postáv, stalo pravdou.
Stále však platí, že tento Kandidát sa pokúsi o skoro „nemožné“. Skutočne zaujať slovenských občanov/divákov a to aj bez gulášových hodov a mítingov. Teším sa na diskusie, polemiky, kritiky a celkový buzz. Po dokumentárnej Kauze Cervanová ho spôsobí ďalší slovenský film. Ak by som mal teda zhodnotiť reklamu, tá sa naozaj podarila.