Alternatívna recenzia Sklenenej izby

Do kín sa pred niekoľkými dňami dostal česko-slovenský film s názvom Sklenená izba, respektíve Sklenený pokoj, alebo The Glass Room, prípadne Das gläsern Zimmer. Holandská herečka Carice Van Houten

pridal Erik Binder 20.3.2019 o 16:17

Alternatívna recenzia Sklenenej izby

Do kín sa pred niekoľkými dňami dostal česko-slovenský film s názvom  Sklenená izba, respektíve Sklenený pokoj, alebo The Glass Room, prípadne Das gläsern Zimmer. Holandská herečka Carice Van Houten (Hra o tróny, Čierna kniha, Valkýria, Repo Men) sa netají tým, že vďaka účasti v tomto ambicióznom diele chce dosiahnuť štatút najväčšej žijúcej ženskej hereckej hviezdy súčasnosti. Podobne, ako sa to podarilo pred rokmi Anne Friel vďaka Jakubiskovej filmovej lahôdke Bathory. Nedopatrením po popremiérovej párty ale dala na svoj instagram šokujúcu informáciu, že Sklenená izba je v skutočnosti utajený sequel Hier o tróny, čo by sme sa mali však dozvedieť až na konci tretieho dielu zamýšľanej trilógie, kedy by podľa scenára Andrewa Shawa mala napadnúť vilu skupina drakov a vila vo veľkolepom finále zhorí na popol. Karel Roden ale podobné špekulácie popiera a tvrdí, že ide jednoznačne o skrytý origin jeho postavy Rasputina z Hellboya Guillerma del Tora.

Slovenská herečka maďarského pôvodu Alexandra Borbély si uvedomuje trochu mdlé tempo vysoko očakávanej novinky a navrhuje, aby bola celá ďalšia časť sprevádzaná analytickým rozborom jej menovca, futbalového odborníka Laca Borbélyho, ako dvojhodinový non-stop voice-over. Do kín by sa tak mohli nahrnúť aj notorickí alkoholici. Režisér Julius Ševčík sa nad podobnými výrokmi svojich „zamestnancov“ iba potmehúcky usmieva a nedávno vyhlásil, že Sklenená izba síce končí vpádom spojeneckých vojsk v auguste 1968 na naše územie, ale veľkolepým finále trilógie by mal byť podpis zmluvy o rozdelení Československa pod stromom v záhrade vily pánmi Vladimírom Mečiarom a Václavom Klausom. Posledný diel by mal byť interaktívny, kde bude divák rozhodovať, či politici zmluvu podpíšu, alebo sa Československo nakoniec nerozdelí.

Na otázku, či tomu budú prítomní aj spomínaní draci a Hellboy, iba sucho odpovedal: „no comment“. Isté je však jedno. So sequelmi môžeme rátať iba v prípade, že celosvetové tržby Sklenenej izby presiahnu jednu miliardu dolárov. V takom prípade uvažuje štúdio aj o prepise celého filmu do 3D formátu, najmä čo sa týka lesbických scén oboch hlavných ženských postáv.

:)
01 |
02 |