Kedysi sa táto téma obchádzala, aby sa nikto neurazil. Hovorilo sa o špecifických a náročných potrebách slovenských divákov, ktorí vraj veľmi dobre vedia, čo je kvalitné a hodnotné. Neviem, či to vlastne nebolo lepšie, keď sa vyjadrenia televízii skrývali za falošnou idealizáciu vlastných programov.
Keď sa teraz, takto na rovinu, divák komerčných televízii dozvie, že je vlastne idiot, ktorému sa nechce rozmýšľať (lebo toho má dosť doma??) a chápe len jednoduché príbehy na úrovni leporela, tak sa určite urazí a prestane tie kraviny pozerať. Obleje ho pot, koľko času venoval odpadu na úrovni prvej signálnej a rozhodne sa zmeniť celý svoj život. Začne objavovať úplne nové spôsoby rozprávania príbehov, sledovať myšlienkovo normálne diela a empaticky a kriticky narastie. Bude to skvelé. Áno, robím si srandu. Toto ma však zaujalo:
Týždenník TV Svet a výber z textu pri rozhovore s programovou riaditeľkou Markízy Silviou Majeskou: „Markízacký divák má rád akčné filmy, komédie, rodinné a romantické filmy. Pri príbehu je dôležitý jednoducho čitateľný dej, jasne definované postavy a dynamický spôsob rozprávania.“
Erika Tóthová z akvizičného oddelenia televízie JOJ dopĺňa: „Čo sa týka zahraničných filmov, je slovenský divák skutočne vyberavý. Nechce drámu, nedoriešené ľudské vzťahy, čo sa vlečú celým filmom, lebo to má aj doma. Chce niečo odľahčené, vtipné, alebo trochu nereálne ako v akčnom filme. Neprekáža mu, ak po desiatich minútach odhalí klišé zápletku a koniec filmu.“
Teší ma, že slovenský televízny divák je v očiach komerčných televízii skutočne vyberavý. Vážia si ho a pekne, kvalitne kŕmia...