CHCEŠ MA, CHCEM ŤA

CHCEŠ MA, CHCEM ŤA

7.0

Gerard Butler i Katherine Heigl sa chcú nadobro udomácniť v žánri romantickej komédie.

Náčrt deja vrhá párik do situácie, kde Abby Richter maká ako usilovná producentka rannej TV šou, v práci jej to celkom sype a v súkromí chýba pekný chlap. Zrazu sa jej v tíme objaví výrečný drzák Mike Chadway, macho hviezda sľubujúca odhalenie tajností vzťahov i randenia žien. Aby ukázal svoje znalosti v praxi, dohodne sa s Abby (ktorá ho kvôli náture hneď znenávidí), že jej poradí ako zbaliť vyhliadnutého pekného chirurga. Ale čím viac rád Abby dostáva, tým viac sa jej múti hlavička pod vplyvom predsa len šarmantného radcu...

Butler a Heigl nie sú iba nesúrodou dvojicou z digitálneho akčného filmu a medicínskeho seriálu. Ich kariéry pokročili, obaja majú za sebou dobrý rom-kom hit (s fajn hodnoteniami aj u nás) a ich spárovanie je pozitívny krok a základný kameň pre úspech novinky. Sú silné osobnosti sami o sebe s veľmi dobre napísanými uveriteľnými charaktermi. A pritom si scenáristi nechali dostatočné množstvo priestoru pre ich vzájomné iskrenie. To je najsilnejšou devízou filmu, v rámci žánru si ho môžete náramne vychutnať ako jeho hrdinovia. Či sa Abby s Mikeom rafajú iba v pracovnej náplni, radách ako zbaliť pekného chlapa, alebo sa začnú venovať sami sebe, v každom momente podávajú Butler s Heiglovou veľmi dobré výkony. Nebojte sa náčrtu v troch dejstvách, ktorý potvrdzuje určitú predvídateľnosť filmu (ruku na srdce, čakali ste inú postupnosť?), pretože podobne ako Návrh pred mesiacom dokáže upútať a ponúkne nejednu sviežu scénu i postupný prerod hrdinky. Áno, je to opäť ONA (za posledných 7 týždňov už tretia), ktorá potrebuje zmeniť životné ciele a všimnúť si pekného chlapa v jej blízkosti.

Chceš ma, chcem ťa Chceš ma, chcem ťa Chceš ma, chcem ťa

Popri výbornej selekcii hercov, ktorí už z traileru, či prvých 15 minútach presvedčia o vzájomnej chémii a tým pádom i rodiacej sa romanci podľa klasickej vetičky (protiklady sa priťahujú) nás čaká aj dobrá komediálna časť. V tej dominuje konverzačný humor, občas neprístupná narážka a samozrejme, stále nevyčerpateľná téma súboja oboch pohlaví. V tomto smere sa krásne hodí aj do súčasnej distribúcie – po Návrhu s rodinnými hodnotami nás čaká predsa len dospelejšia jazda o nečakanej dvojici na zamilovanie. Navyše humor a sprosté rečičky nie sú úplne samoúčelné ako v iných neprístupných (zväčša tínedžerských) komédiách, ale majú pointu a v podaní Heiglová-Butler je ich radosť sledovať. Situačného humoru je tu ako šafránu, no nie je to na škodu, pretože ojedinelá scéna (vibrujúce nohavičky) stojí za to.

Je to možno malý veľký paradox, ale máličko sprostú komédiu (vulgarizmami sa to už od prvých minút len tak hemží) napísali tri ženy – možno je Mike v ich podaní práve ten správny chlap pre každú (alebo aspoň takú usilovnú producentku). Vtipy fungujú, prerodu hrdinky uveríte. A ich pohľad na súboj pohlaví je celkom dobrý, nenudí a nemusí si vypomáhať tonou klišé, čo je dnes takmer vzácnosť. A fajn záver nevyvoláva tradičný pocit trápnosti a chuť ísť už domov.

Nečakane dobrá je aj réžia Roberta Luketica, ktorý dáva zbohom Pravej blondínke či Diabolskej svokre. Neviem, či sa naučil lepším trikom, spádu i sviežosti scén v 21: Oko berie, ale konečne sa odhodlal a už vie pracovať hladko so scenárom i hercami. A do toho hrá parádny soundtrack.

Chceš ma, chcem ťa nie je pekná romantická komédia o princezničke vo veľkom meste, ktorá si hľadá pekného chlapca, ale neprístupný kúsok s drzým humorom a ostrou hrdinkou. Nie je úplne inovatívna, ale na poli romance, humoru i súboja pohlaví, jej patrí čestné miesto, a to dva solídne body nad priemerom.

The Ugly Truth (USA, 2009, 96 min.)
Réžia: Robert Luketic. Námet: Nicole Eastman. Scenár: Nicole Eastman, Karen McCullah Lutz, Kirsten Smith. Kamera: Russell Carpenter. Strih: Lisa Zeno Churgin. Hudba: Aaron Zigman. Hrajú: Katherine Heigl, Gerard Butler, Bree Turner, Eric Winter, Nick Searcy, Jesse D. Goins, Cheryl Hines.

autor Michal Korec 16.9.2009
7.0
10