Tarantino, Taxikár a zbabelosť štúdia Columbia Pictures |
Quentin Tarantino (Django Unchained/Divoký Django, The Hateful Eight/Osem hrozných, Once Upon a Time in Hollywood...
Quentin Tarantino (Django Unchained/Divoký Django, The Hateful Eight/Osem hrozných, Once Upon a Time in Hollywood/Vtedy v Hollywoode) sa nikdy netajil svojou láskou k filmu Taxi Driver/Taxikár (1976). Scorseseho film patrí medzi Tarantinove najobľúbenejšie. V prebiehajúcom roku vyšla Quentinovi kniha Cinema Speculation. Jedna z kapitol sa venuje aj „kultovke“ režiséra Scorseseho a scenáristu Schradera. Ak by ste v kapitole hľadali ódy na obľúbený film, boli by ste sklamaní. Text je viac – menej kritický. Tarantinovi sa nepozdáva najmä jedno z rozhodnutí štúdia Columbia Pictures, ktoré výrazne oslabilo scenáristickú víziu Paula Schradera. Ako? Niektoré z postáv, ako trebárs pasák Sport (Harvey Keitel), zmenili po zbabelom zásahu štúdia farbu pleti. Podľa Tarantina je Travis Bickle, hlavná postava filmu hraná Robertom De Nirom, zásadne rasistická a tento význam by interakcie s černochmi výrazne posilnili. „Vo filme je zrejmé, že vidí čiernych mužov ako postavy zlomyseľnej kriminality,“ napísal Tarantino o postave Travisa. „Odpudzuje ho akýkoľvek kontakt s nimi; treba sa ich báť alebo sa im aspoň vyhnúť. A keďže film pozeráme z Travisovho uhľa pohľadu, tak vidíme černochov rovnako Travis.“ „Je možné, že by sa v Columbia mohli báť tak provokatívneho filmu?“ uvažuje Tarantino ďalej. „Jasné, veď o viac ako 30 rokov neskôr sa rovnaké štúdio bálo reakcie na Django Unchained/Divoký Django.“ Tarantino tvrdí, že účinný motív Bickleho rasizmu by sa dostal viac do popredia, ak by sa štúdio nebálo obsadiť viac černochov. „A kto by to nezvládol?“ pýta sa Tarantino. „Čierne publikum? Alebo by sa bieli ľudia financujúci film cítili nekomfortne kvôli obrazom v pôvodnom Schraderovom scenári?“ (zdroj: Variety) |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Súperi sú inovatívnou a inteligentnou športovou drámou, zato pri Rebel Moon skôr v
- Netflix, HBO Max, Apple TV+ novinky: The Burdened, Sierra Madre, The Big Door Priz
- Sú známi víťazi národných filmových cien Slnko v sieti. Najviac ocenení si odniesl
- Vojnová roadmovie Mir nam, ukazuje vojnu očami obyčajných ľudí
- Režisér filmu Invalid Jonáš Karásek a režisér seriálu Matematika zločinu Peter Beb
- Je tu máj a Back to Black ide do kín. Navnaďte sa posledným trailerom
- Jediné premietanie dokumentárneho filmu Horská dráha, ktorý sa venuje ľuďom s hran
- Tiché znamenia / Blink Twice. Miliardár Tatum pozýva na ostrov, kde sa veci vymknú
- Veľký filmový a seriálový kvíz Petra Konečného vol. 34 v bratislavskom Kácečku
- RTVS získala na odovzdávaní Národných filmových cien Slnko v sieti sedemnásť ocene