Kým milujeme spoločne, žialime každý sám - prvé recenzie na Pieces of a Woman |
Martha (Vanessa Kirby) a Sean (Shia LaBeouf) sa tešia na príchod svojho prvého potomka. Pôrod však ...
Martha (Vanessa Kirby) a Sean (Shia LaBeouf) sa tešia na príchod svojho prvého potomka. Pôrod však skončí tragédiou a pre Marthu sa začína najhoršie obdobie jej života. Problémy má so Seanom, s príliš dominantnou matkou (Ellen Burstyn) ale aj s pôrodnou asistentkou (Molly Parker), ktorej musí na súde čeliť. Nový film maďarského režiséra Kornéla Mundruczóa "Pieces of a Woman"/Čriepky ženy zarezonoval na veľkých festivaloch, najviac na Festivale v Benátkach, odkiaľ si Vanessa Kirby odniesla cenu pre Najlepšiu herečku. Na Netflixe bude snímka dostupná od 7. januára, no na portáli Metacritic už z prvých kritík vygenerovala hodnotenie 70 %.
The Observer (100 %) „Úvodná scéna je silnou zbraňou režisérovho arzenálu. Bez prerušovania alebo strihu, či miesta na nadýchnutie, jediným záberom vyžaduje absolútnu divákovu pozornosť. Chytí nás pod krkom a nepustí. Len párkrát sme videli záber tak pohlcujúci ako v tejto 23 minútovej sekvencii....To, ako sa čas stláča a naťahuje s každou kontrakciou, devastačné pôsobenie tragédie, ktorá príde – to všetko je kondenzované do omamného záberu.“ Variety (90 %) „Je to vskutku Kirbyovej film, keďže predvádza svoju zatiaľ najpôsobivejší výkon – nielen pre obdivuhodné oddanie sa scéne pôrodu, ale aj kvôli spôsobu, ako naviguje neistotu svojej postavy po zvyšok filmu. Martha má tak komplikovanú reakciu, psychickú a telesnú, že jej stotožnenie sa s ňou nemohlo byť pre herečku ľahké, keďže sa musela rozhodnúť, ako zahrať tak mnoho, zdanlivo, protichodných prvkov: zničenú, no zároveň odhodlanú, nahnevanú, ale aj empatickú ženu.“ The Globe and Mail (88 %) „Sú miesta, kde sa film kĺže – rodinné stretnutie ku koncu filmu sa zdá byť písané len pre komfortnú prítomnosť všetkých v miestnosti, čo následné vyústi do emocionálnej katarzie – ale ako celok pôsobí film skvelo. Len malé upozornenie, rozhodne film nepozerajte, ak čakáte dieťa.“ The New York Times (80 %) „Zasadené do ôsmich strastiplných mesiacov, film je strhanou, úchvatnou štúdiou rozkladu a rekonštrukcie. Kým milujeme spoločne, žialime každý sám... The Hollywood Reporter (70 %) „Mundruczóovo vedenie zlyháva vo vrcholných scénach z prostredia súdu – tie pôsobia obyčajne a príliš filmovo, najmä v porovnaní s ponurou psychodrámou odohrávajúcou sa pred nimi. Takéto chyby sú len zdôraznené zvyšujúcim sa prebytkom hudby Howarda Shorea. Nachádzame aj vcelku prvoplánové prvky, ako Marthin záujem o klíčiace semienka jabĺk ako metaforu znovuzrodenia alebo kostrbaté narážky na mosty ako štruktúry, ktoré niekedy treba spáliť.“ IndieWire (58 %) „Po výbušnej sile prvej polhodiny pôsobí zvyšok filmu ako prehľadávanie sutín.“ The Guardian (40 %) „Silne zvládnutá je telesnosť začiatku, trýznivosť sekvencie. Má drámu aj súcit. Ale všetko v strede príbehu – či už ľudia na plátne, alebo vzťahy medzi nimi pôsobia nereálne. Film je ako intenzívne šľachtená skleníková rastlina, ktorá nemôže existovať v obyčajnom prostredí.“ |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Slávnostný galavečer Slnko v sieti odvysiela RTVS exkluzívne v priamom prenose
- Súperi sú inovatívnou a inteligentnou športovou drámou, zato pri Rebel Moon skôr v
- Masový vrah v pasci na popovom koncerte? Film Trap od M. Night Shyamalana sa preds
- Sú známi víťazi národných filmových cien Slnko v sieti. Najviac ocenení si odniesl
- Cyklus Reštaurovaná klasika v Kine Lumiere prinesie Formanov film Prelet nad kukuč
- Vysekané brucho a dychberúce akčné majstrovstvo. Kto je hrdina nového krváku Boy K
- Štúdio Marvel predstavuje nový trailer k filmu Deadpool a Wolverine
- RTVS si vo svojom vysielaní pripomenie 80. výročie sformulovania Správy Alfréda We
- J. K. Simmons ako sériový vrah, pred ktorým niet (?) úniku vo filme You Can’t Run
- Sto rokov samoty. Netflix ponúkne adaptáciu významného svetového románu