NOČNÁ HRA

NOČNÁ HRA

5.0

Max (Jason Bateman) a Annie (Rachel McAdams) sú vášnivými hráčmi spoločenských hier. V radostnom detinskom opare pozývajú známych, aby s nimi zdieľali napätie, kto po uhádnutí celebritných postáv či filmov vyhrá. Opatrne obchádzajú suseda policajta Garyho (Jesse Plemons) – má síce záujem o súťaže, no nulové uchopenie indícií. Do načrtnutého uvoľneného spolunažívania im však vpadne Maxov starší brat – charizmatický Brooks (Kyle Chandler) – a naláka ich na nebezpečnú hru v teréne, kde sa to hemží prepadmi, únosmi, strieľačkami a pochybnými indivíduami.

Nočnú hru zrežírovali John Francis Daley, Jonathan M. Goldstein možno ako hold Fincherovej Hre s Michaelom Douglasom, no volia jašivý americký outfit a do radu nasekané smiešne hracie postavy. Zúčastneným párom hra nastavuje zrkadlo, ako si spolu musia riešiť aj osobné rozpory, či už inteligenčné, tie z dávnej minulosti, alebo ako dotiahnuť pomalé spermie na správne miesto, pretože otázka potomka je na spadnutie.

Film ťahá dvojica Bateman-McAdams, zvyšok sú neznámejšie postavy a snažia sa dokolorovať herné prostredie, náhle postavené mimo konferenčného stola s čipsami a syrom. Charakterovo viac menej odbremeňujú Annie a Maxa, aby príliš nevyčnievali. Každá z vedľajších postáv dostáva priestor, ako u diváka zarezonovať. Jednoznačne vyhráva čerstvý partnerský tandem Ryan-Sarah (Billy Magnussen, Sharon Horgan, permanentný IQ test), pretože Kevin-Michelle (Lamorne Morris, Kylie Bunbury) sa príliš cyklia v téme dávnej nevery.

Nočná hra Nočná hra

Divák sleduje úporne dolované smiešne situácie, kde sa nevie, či útok je reálny alebo ako zatlieskať treťotriednemu hernému komparzu, s akou vervou sa púšťa do fajtu. Dej obsahuje hravé momenty len v úvodných a záverečných sekvenciách. Stred sa vlečie v postupnom odhaľovaní súvislostí a my už vieme, že s nadhľadovým riešením problémov podtrhnutých vtipným glosovaním už konfrontovaní nebudeme. Musíme si vystačiť s banálnymi rozhovormi, ktoré sa snažia vtipne potiahnuť charakter postáv. Tie sa však groteskne motajú vo vybehaných hollywoodskych koľajniciach, presne podľa väčšinových divákových potrieb.

Jediným znepokojivým momentom, tiahnúcim sa celou Nočnou hrou, je akurát hudba Cliffa Martineza (štýlový Drive). Škoda, že sa upísal tak banálnemu projektu. Graduje dej, čo to dá, no slabý scenár Marka Pereza mu dodáva smiešne dejové okolnosti, z ktorých divák očakáva jasný koniec a dostane sa mu predpokladaný záver s láskavým rozuzlením čiastkových nedorozumení.

Nočná hra Nočná hra

Na Nočnú hru sa oplatí ísť do kina s nie príliš veľkým očakávaním. Trailer vyznieva oveľa pútavejšie, než samotná snímka. Máme pred sebou plodný námetový potenciál, ktorý však na plátne autori osekali do šablónovitých grimás a „roztomilých“ gagov. Batemanov komediálny talent pamätný vďaka Šéfom na zabitie osirelo tróni s málo pohotovým hereckým pozadím a predvídateľnou dejovou gradáciou.

Game Night (USA, 2018, 100 min.)
Réžia: John Francis Daley, Jonathan Goldstein. Scenár: Mark Perez. Hrajú: Jason Bateman, Rachel McAdams, Kyle Chandler, Sharon Horgan, Billy Magnussen...

autor Zuzana Ondrišová 24.2.2018