ANNABELLE 2: STVORENIE ZLA

ANNABELLE 2: STVORENIE ZLA

5.0

Pokračovania Annabelle sa zhostil dnes už legendárny švédsky režisér David F. Sandberg. Legendárny ani nie tak vďaka celovečernej verzii Lights out!, skôr jej krátkometrážnej verzii a niekoľkým podobným strašidelným minidielkam. Tu už však tne do veľkolepého odkazu originálnej Annabelle so všetkými jej príznakmi statickosti, strašidelného prevtelenia s nevinným ansámblom zväčša detského okolia, aby hnusný démon bol vskutku nehodný zhostiť sa nevinnej duše telesne postihnutej Janice (Talitha Bateman).

Režisér podľa scenára Garyho Daubermana – autora jednotky – ponecháva ústrednú postavu bábiky Annabelle bez očitých prerodov, jej čistou prítomnosťou demonštruje príčiny katastrofických scén. Keďže rodičom zomrela milovaná dcéra Bee (Samara Lee), je viac než jasné, že sa budú všemožne snažiť získať ju späť. Bez toho ale, aby si uvedomovali podnikavého démona, ktorý sa im vďaka tomu nanominuje do domu.

Hŕstka sirôt pod dohľadom láskavej sestry Charlotte (Stephanie Sigman) postupne dostáva démonove lekcie a spolu s tajomnou pani Mullinsovou (Miranda Otto) sa im pred očami otvára ponurá minulosť domu bývalého bábikotvorcu – pána Mullinsa (Anthony LaPaglia). Musia konať, a tak sa vo filme konečne po únavnom predstavovaní prostredia, príbehového pozadia i samotných aktérov dostáva k slovu hlučná akcia ľakacích scén, trošku lacno pomocou ohlušujúcich efektov v tajomných prejavoch zla.

Annabelle 2: Stvorenie zla Annabelle 2: Stvorenie zla

Máme k dispozícii zvonka divno schátralý barák. V jeho retrovnútri prúdi nečistá energia, ktorú majú nechtiac na svedomí smútiaci rodičia. Na rozohrávaní akcie usilovne pracujú mladé siroty so svojou opatrovateľkou. Temnota slúži na generovanie zhmotneného zla, ktorému opäť dáva svoju tvár extravagantný hudobník Joseph Bishara. Detské jačanie nasilu umocňuje náhle momenty strašenia plus prítomnosť nehybnej bábiky podčiarkuje neblahú spojitosť s démonickými silami.

Divák odchovaný na V zajatí démonov sklamane toleruje neprítomnosť dvojice Warrenovcov, no vďaka jednotke Annabelle si je vedomý odnožového charakteru príbehu. Spomínané zdĺhavé intro ho unudí k smrti, aby sa vzápätí trhal v kresle za prítomnosti gradovaného strašenia. Oproti jednotke sa mu dostane len pramálo vysvetľovania démonických síl z histórie, skôr sa musí zamerať na naháňačkovú hru dievčat utekajúcich pred tajomnými prejavmi zla.

Ideme teda skôr pateticky matersky trpieť, aby sa detské neviniatka zbavili krutého zaobchádzania s nimi. Dlho v nás budú zotrvávať dojmy z úvodného krásneho rodinného zázemia, ktoré preťal svojvoľný démon svojím zaumienením zahniezdiť sa v pozemskom živote.

Predvídateľný záver nenechá nikoho na pochybách, že starodávna bábika v krásnych bielych šatách ešte nedokonala všetko, čoho je schopná, keďže letmý skok do jednotky pre tých znalých dáva na známosť, že toto bol fakt len začiatok. Predvídateľne pozerateľný a lacno očakávateľný.

Annabelle: Creation (USA, 2017, 109 min.)
Réžia: David F. Sandberg. Scenár: Gary Dauberman. Hrajú: Stephanie Sigman, Miranda Otto, Lulu Wilson...

autor Zuzana Ondrišová 11.8.2017