ZOOLANDER 2

ZOOLANDER 2

5.0

Daj tam Magnum! Nie, Modrú oceľ! Derek a Janko sú späť, ale už nie na výslní ako kedysi. Kultová komédia si žiada pokračovanie, ale po 15 rokoch sa už môžete na veľa vecí pozerať inak...

Derek Zoolander je mimo veľkých predvádzacích mól a po tragédií i zrútení svojho Centra odišiel na samotu. Prišiel o pestúnstvo syna, ostáva samučký, kým ho nenájde Billy Zane a nepovolá ho na top prehliadku do Ríma. Zhodou okolností dostáva zhodnú pozvánku aj Janko v púšti a opúšťa orgiu, aby sa dostal na mólo. Rivalita pretrvá a prehliadka dopadne všelijako. Ako z prvej scény vieme, zomrel Justin Bieber (a pred ním ďalšie hviezdy ako Usher) a agentka Valentina zistí prepojenie s Derekom. V Ríme je navyše aj jeho syn, čo na jednej strane dáva šancu sa zblížiť, ale paralelne sa už Mugato teší na deň, kedy sa dostane z väzenia a zosnuje nový plán.

Nevadí, že dej nedáva zmysel, nejde oň v prvom rade. Dá sa hovoriť o variácii na špionážne paródie, pri porovnaní s vlaňajším Špiónom či Kingsmanom by dopadol podstatne slabšie. Scenár drží pokope vďaka dobrému tempu, striedaniu udičiek i náznakov, ale je škoda, že prvá polovica má viac nápadov ako druhá. Paradoxne Mugatu nie dobre využitý; seká kópiu jednotky a nie riadny plán. Zvláštne, na jednej strane ho chcete sledovať, na druhej vám vadí. Je to dané sileným humorom a nutnosťou mať aj Willa Ferrella? Mohli mu skôr vymyslieť iného zloducha či väčšiu hĺbku. Druhá polovica má nič-moc scénu s väzením, bizarné finále a... po 15 rokoch budete čakať viac.

Zoolander 2 Zoolander 2

Paralelne sa Zoolander 2 snaží čo najlepšie využiť postavy a ich absurdné vyznievanie v módnom svete. Derek a Janko sú egocentrickí chmuľovia s tonou problémov (väčšinu neriešia), ale udržiavajú si svoj štýl. Každý je originál a dostanú kopu scén na vyniknutie: tuposť Dereka nemá konca kraja, ale autori urobili to najlepšie, čo mohli – dali mu syna, akého nečakáte. Je to najlepšia nová postava, hoci aj tá mohla byť lepšie využitá, ale je opak Dereka, jeho veľká výzva do budúcna a gény sa prejavia...

Samoľúby Janko sa osvedčí ako dobrý infiltrátor, Owen Wilson ho hrá znamenito. Lepšie ako Stiller svojho Dereka, lebo sa sústredil súčasne na scenár i réžiu.

Nováčikovia celkovo zaberú, či ide o Dereka Juniora alebo Valentinu vo skvostnom podaní Penelope Cruz. Zabudnite, že to bude micka do počtu, má skvelé scény, tonu šarmu a nezameniteľný prízvuk. Keď ide o hercov, je tu silná zostava (aj Kristen Wiig spozná málokto) a to sú tu ešte tucty cameo rolí . Ťažko povedať, či je lepší Všetko (Benedict Cumberbatch), skutočný Kiefer Sutherland alebo Sting!

Zoolander 2 Zoolander 2

Zoolandera 2 je navyše dobré vidieť na obrovskom plátne; je to síce komédia, ale má vynikajúci zvuk, obrazové nápady i šikovnú kameru. Soundtrack seká všetko od Beethoveena po Relax.

Lenže niekto neustrážil tempo, stále pchal Mugatu, kde ho už netreba a po hodine prichádza plná vlna nudy. Čo nie je dobre, lebo zrazu film nenapĺňa očakávania divákov a jednoznačne ich neohúri ani finále.

Zoolander 2 by určite nemali zmeškať fanúšikovia či návšteníci oslovení módnym svetom. Je prekvapivé, že za pár dní sa tu zliezla hubatá Rebel Wilson, egocentrický Deadpool a teraz Derek i Janíčko. To všetko sú absurdné komédie, čo vyzývajú žáner na nové méty. Žiaľ, lepší scenár by priniesol celkovo lepší dojem – kvalita a originalita jednotky sú fuč.

Zoolander 2 (USA, 2016, 102 min.)
Réžia: Ben Stiller. Scenár: Justin Theroux, Ben Stiller, Nicholas Stoller, John Hamburg. Hrajú: Ben Stiller, Owen Wilson, Penélope Cruz, Christine Taylor, Kristen Wiig

autor Michal Korec 22.2.2016