SCOOBY-DOO

SCOOBY-DOO

článok



Produkčné záhady:

Dva roky po konflikte indivíduí, ktoré tlačili spoločnosť Mystery Inc. zatvoriť dvere, Scooby-Doo a jeho bystrá príbehy riešiaca skupina zložená z Fredyho (FREDDIE PRINZE JR.), Daphne (SARAH MICHELLE GELLAR), Shaggy (MATTHEW LILLARD) a Velmy (LINDA CARDELLINI) sa zišla na ostrove Spooky,  aby vyskúmala sériu paranormálnych javov na Spring Break.

Keďže ide o  výnimočne populárne miesto, ktoré môže byť skutočne prenasledované, majiteľ Spooky Island Emile Mondavarious (ROWAN ATKINSON) sa pokúša zjednotiť týchto popletených detektívov, aby vyriešili nadprirodzené tajomstvo, pokým nevyplaší davy študentov. Scooby a jeho partia budú musieť prekonať ich osobné rozdiely a zabudnúť na všetko, čo si myslia, že vedia o napodobeninách strašidiel a zvukových kreatúrach, aby rozlúštili celú záhadu predtým, ako zničí ich alebo dokonca celý svet.

Scooby-Doo Scooby-Doo Scooby-Doo

Pozadie záhady: genéza a evolúcia Scooby -Doo:

Najdlhšie trvajúce  kontinuálne nakrúcané kreslené seriály a jedny z najdlhšie trvajúcich záhadných seriálov v americkej televíznej histórii, Scooby-Doo, Where Are You? boli vysielané od 13.septembra 1969. Odvtedy sa Scooby, Fred, Daphne, Shaggy a Velma objavili v 310 epizódach, ktoré sa vysielali na množstve televíznych kanálov. V Amerike sleduje týždenne takmer 2 milióny divákov seriál Scooby-Doo na televíznej stanici Cartoon Network. Čo robí Scooby-Doo tak populárnym a dlho trvajúcim? Podľa Davida Kleemana, výkonného režiséra Amerického centra pre deti a médiá v Chicagu: „Film obsahuje mnoho elementov, ktoré deti milujú: humor, dobrodružstvo a záhadu a to robí film vzrušujúcim bez veľkého násilia." Charles Roven opisuje: „Je to konečne naplnené želanie. Film predstavuje postavy v ich tínedžerskom veku alebo okolo dvadsiateho roku, ktoré riešia záhady bez zásahu dospelých. A nakoniec predstavuje Scooby-Doo, chodiaceho a hovoriaceho psa. Ktorý nesníval o tom, že sa stane členom bandy Mystery Inc."

Scooby-Doo, Where Are You? bol prvým kresleným filmom s akčno-dobrodružným formátom, v ktorom psík bol hlavnou postavou a ľudské postavy tvorili len podporné úlohy. Kreatívny tím Hanna-Barbera sa rozhodol, že potrebujú niečo iné, aby prelomili monotónnosť dialógov medzi štyrmi hlavnými postavami.
Dlhoroční fanúšikovia seriálu, producent Roven a producent Richard Suckle začali nakrúcať hraný film podľa predlohy o Scooby-Doo pred ôsmymi rokmi. „V čase, keď sme sa začali zaoberať s nakrúcaním tohto príbehu, Turner pictures predali práva do katalógu postavičiek spoločnosti Hanna-Barbera," hovorí Suckle.
 
Uvedomili sme si, že to bolo obdobie, v ktorom bolo nevyhnutné výhody revolučne nových vizuálnych efektov, ktoré sa v tom období začali používať. Kombinovaním CGI so živými akciami, sme umožnili divákom vidieť aké by to bolo, keby Scooby a banda existovali v „skutočnom" dnešnom svete."

„Nechceli sme len vyhovieť očakávaniam fanúšikov tohto žánru a zapracovať konvenčnú šou a vzrušujúce akčné sekvencie, strašidelné sekvencie, komediálne momenty, vzácne osobnosti a samozrejme odmaskovaných lumpov - ale súčasne aj pridať hĺbku jednotlivých postavičiek a vzťahy medzi nimi."

„Oproti jednotlivým epizódam v televíznom seriáli sme mali možnosť vo filme využiť čas na to , aby sme vniesli hĺbku do postáv, mohli sme nastoliť napätie vo vnútri bandy na začiatku filmu a potom ich posotiac späť na riešenie záhady Spooky Islandu, dajúc im príležitosť, aby mohli pracovať spolu napriek rozdielnym názorom. Tento prístup umožní divákom odhaliť, že sú v skutočnosti veľmi humánni, majú množstvo konfliktov nielen každý sám so sebou ale aj medzi sebou v tíme, ktoré musia prekonávať."

Pre scenáristu Jamesa Gunna, adaptácia Scooby-Doo ako hraného filmu bola jeho vysnenou úlohou. „Vyrástol som pri pozeraní seriálu Scooby-Doo každé sobotňajšie ráno, a ak som urobil niečo zlé, nemohol som sledovať ďalšiu časť seriálu a to bolo skutočne peklo,"  žartuje Gunn. „Príšery a obludy ma vždy vyľakali takže som chcel vytvoriť čo najskutočnejšie postavičky, aby boli čo najstrašnejšie. Chcel som tiež postaviť našich hrdinov do neistej situácie, v ktorej musia zachraňovať svet. Čo sa týka Scoobyho, sadol som si do svojho sedadla a rozmýšľal som, čo by mal urobiť ďalej. Scooby je predsa veľký umelec.

Producenti sa obrátili na Raja Gosnella, režiséra strhujúcich komédií Big Momma's House a Never Been Kissed , aby im pomohol s obrovskou úlohou preniesť Scooby Doo z papierovej verzie na filmové  plátno. Raja je perfektný režisér pretože vie rozosmiať, vie ako priniesť na plátno to najlepšie z každej postavy a zaujať diváka aby si vytváral vzťah a komunikoval s postavičkami. Tiež priniesol mimoriadny zmysel pre vizuálny štýl do celého filmu."
  
  
Detektívi na prenájom: 

Filmoví tvorcovia zaangažovali štyroch hollywoodskych mladých talentovaných hercov na stvárnenie pestrofarebnej skupiny hlavných  postáv Scooby Doo. V prvom rade to bol Fredie Prinze junior v úlohe Freda Jonesa, proklamovaného lídra skupiny.

Spočiatku sa Prinze obával vstupu do projektu. Priznal sa, že napriek tomu, že sa cítil ako fanúšik seriálu Scooby Doo, chcel si byť istý, že aj kvalita filmu sa vyrovná jeho kreslenej verzii. Scenár je výnimočne dobrý a vtipný.

"Freddie je neuveriteľne smiešny a vtipný," hovorí Richard Suckle.  "jeho nefalšovaná pravá láska  a zmysel pre show ako aj široké vedomosti  o príbehoch a postavičkách zo seriálu Scooby Doo umožnili skutočne zachytiť  spirit  Scooby-Doo. Mal skutočne veľkú zásluhu na stvárnení  postavičky , ktorá prešla  etapami od  arogancie ku komickým efektom.
 
Prinze si vychutnal príležitosť vtesnať do postavičky Fredyho Jonesa viac podstaty, ako mal jeho kreslený náprotivok. V kreslenom seriáli sa Fred nevenuje dostatočne svojej skupine. Prinze  sa rozhodol vdýchnuť do fredovej osobnosti trošku viac vtipu a zábavnosti. Fred totiž nie je taký bystrý ako si o sebe myslí a je skôr arogantný. A v skupine  Mystery Incorporation sú všetci členovia dôležití, hoci Fred občas zabúda, že sú pasažiermi v Mystery Machine. Zbožňuje publikum a publikum zbožňuje jeho.
 
"Daphne je často vnímaná ako stereotypné pekné dievča.  Je to typ osoby, ktorá vždy verí v seba, pretože ostatní ľudia sa snažia posudzovať ju len podľa vonkajšieho vzhľadu bez toho, aby videli aj ďalej", hovorí Gellarová, ktorá pomohla transformovať  dvoj-dimenzionálneho detektíva do bezprostrednej  mladej ženy zápasí o svoju pozíciu v posádke Mystery Incorporation. Rozčlenenie skupiny umožní daphne nájsť svoj vlastný hlas a neskoršie dobrodružstvá na Spooky Islande sú pre ňu príležitosťou ako sa zlepšiť a stať sa integrálnou súčasťou skupiny.

Súčasťou jej cesty za sebaodhalením, sa Daphne stáva študentkou bojových umení a majsterkou v seba obrane. Je ustatá z večného stavu ohrozenia a žiadania o pomovc ostatných členov skupiny a tak sa rozhodne zobrať si veci sama pod kontrolu a vzoprieť sa voči takémuto stavu.

Tak si musela privyknúť na fyzicky náročné stvárnenie  filmovej úlohy Buffy, a občas žiadať maskérov o zakrytie modrín a zranení spôsobených  tvrdou hrou.
 "Bola to nesmierne náročná fyzická úloha.  Niekedy je ťažšie hrať postavu, ktorá nevie ako to má byť správne než na niekoho, kto sa spolieha na fyzický talent ako Buffy.

Možno najnáročnejšou rolou bola  Shaggy, Scoobyho najlepší „parťák" a partner v zbabelosti a konzumovaní jedál.
„Roky si ma moji priatelia  doberali, že postava Shaggy je to najlepšie pre mňa", hovorí
Matthew Lillard.  Matthew je výborný herec, s komediálnym časovaním  a zmyslom pre fyzické komediálne stvárnenie. Vo filme musí dokázať spústu vecí, predbehnúť duchov na skateboarde, zmiznúť príšerám, predviesť množstvo komických scén spolu so Scoobym.

„Normálne nemám rád divadelné gagy, drsný humor, ale v tomto prípade to bolo vzrušujúce fyzicky sa prinútiť zahrať Shaggy tak skutočne ako sa len pri mojej fyzickej kondícii dalo", hovorí Lillard, „ chcel som zachovať  chôdzu, spôsob ako sa stará o seba, registrovať ten istý hlas, bolo to veľa práce a úsilia ale stálo to zato. Najmä preto, lebo väčšina scén je spolu so Scoobym a ja som musel konať opačne ako vypchatá bábka. Pri hraní tohto filmu Scooby Doo  som pomohol premeniť sen na skutočnosť.
 
"Shaggy and Scooby sú najlepší priatelia, bratia  a duchovne spriaznené bytosti.,"  hovorí Suckle.  "Ich vzťah je ťažiskový v seriáli, aj vo filmovom prepise. Pomysleli sme si, že by bolo zaujímavé vidieť, ako niekto ďalší vstúpi medzi nich, a tak sme vytvorili postavu Mary Jane, Shaggyho lásky.  Zaľúbi sa do Mary Jane (Isla Fisher) , ktorá ho uvedie do nepríjemnej trápnej pozície čo sa týka kamaráta Scoobyho. Shaggy jej dáva prioritné postavenie, znamená preňho číslo jeden, možno druhé postavenie, hneď  po jedle.  Po prvý raz v živote dievča zapríčiní napätie medzi Shaggym a Scoobym a udáva nový priestor v ich vzťahoch".
 
Vstupom do nového teritória je aj postava  Velmy Dinkley, neodmysliteľného mozgu skupiny, ktorú si zahrala  Linda Cardellini.  "Velma miluje riešenie záhad," hovorí Linda Cardellini, známa divákom z vynikajúcej roly amerického televízneho seriálu Freaks and Geeks. 
 
Linda Cardellini chcela zahrať Velmu tak, ako si ju pamätala z detských liet, múdru, rozumnú, bystrú, s neodmysliteľným oranžovým svetrom, oranžovými ponožkami, veľkými hrubými sklami okuliarov. Chvíľami to bolo až hrôzostrašné vidieť Lindu ako vložila do svojej postavy všetok Velmin manierizmus, hlasové nuansy, vyzerala ako skutočná Velma.
 
        
Informácie zo zákulisia:

Podľa producenta Charlesa Rovena, vytvorenie a jedinečne zabávajúci pohľad na Scooby-Doo, bol kľúčovým momentom pre vytvorenie zábavného scenára a výberu talentovaných hercov. „Chceli sme dať filmu obrovský zvučný, vizuálny štýl a verím, že sme dosiahli náš cieľ," hovorí Roven. „Bill Boes , náš produkčný dizajnér a Leesa Evans, naša kostýmerka pomohli vytvoriť obrovské zoskupenie výnimočných súprav a kostýmov.

V navrhovaní kostýmov Bill Boes bral do úvahy požiadavky filmového štábu - kameramanov a tímu pre vizuálne efekty, ako aj snahu zachovať  čo najviac z originálneho seriálu  Scooby-Doo.

Zakomponovaili sme všetky kreslené konvencie do nášho vizuálneho jazyka, keď sme tvorili návrhy kostýmov a kulisy. Všade je tajomný zámok so stredovekými prvkami, tajomná knižnica, tajné dvere vedúce niekam. Sú tu aj všade rozliate a rozšpliechané divoké farby, pretože seriál debutoval v období psychedelickej  éry 60-tych rokov a my sme chceli zachovať aj tento aspekt. Napríklad exteriér Scoobyho zámku je nachový, purpurový, ale interiér je modrý. Každá miestnosť a každé dvere majú inú farbu.

Okrem toho, že sme využívali priestory  Warner Roadshow Studios na the Gold Coast v Queenslande, v Austrálii, výroba sa spoliehala aj  na významné množstvo exteriérov vo svojej práci.  Dynamickou vstupnou filmovou sekvenciou je  interiér (už nefungujúcej)   Tennysonskej  elektrárne v Brisbane.  Vyzerá ako staré továrne v seriálovom spracovaní - architektúra 50-tych rokov so sklenými tehlami, začmudenými kopami   a pod.

Ďalšou významnou lokalitou bol  Tangalooma Wild Dolphin Resort na Moreton Island v Queenslande, ktorý fungoval ako napodobenina  Spooky Islandu.

Autori filmu boli hrdí na spoluprácu s kostýmovými dizajnérmi , najmä s Leesou  Evans , ktorá bola invenčná a pracovala s veľkým zmyslom pre detail, počnúc tvarovaním  hláv u hotelových  strážcov, končiac  maľovaním a farbením šiat  a tetovaním zloduchov.

Podľa Leesy Evansovej  bolo veľmi dôležité zachovať originálny šatník Scoobyho ako bol v seriáli , zacovať originálne farby a zvýrazniť oblečenie jednotlivých postáv na noc a odlišne na deň. Pre nočné oblečenie sa vyberali svetlejšie tóny, aby sa prispôsobili nočnému svitu, na deň zase tmavšie. Pre Velmu ostali charakteristické oranžové farby svetrov, Fred nosí modrú a bielu, Shaggy si oblieka obľúbené zelené košele a hnedé nohavice a pre Daphne   je príznačné purpurové paleto

Scooby-Doo Scooby-Doo Scooby-Doo

O hercoch:

FREDDIE PRINZE JR. (Fred Jones) po úspešnom vystúpení vo filme  She's All That v r.1999, začal si vybojúvať miesto medzi najlepšími predstaviteľmi jeho vekovej kategórie. Prince prepožičia svoj hlas do animovaného komediálneho príbehu Happily N'Ever After pre spoločnosť Vanguard Films' spolu s  Sigourney Weaverovou a Sarah Michelle Gellarovou.  Happily N'Ever After je inšpirovaný klasickou rozprávkou bratov Grimmovcov a odvíja sa od európskeho animovaného televízneho seriálu SimsalaGrimm.
Svoje rodné mesto Albuquerque opustil po skončení strednej školy a odišiel do Los Angeles aby sa zameral na svoju kariéru. Po svojom filmovom debute s Michelle Pfeifferovou, Peter Gallagherom   vo filme To Gillian on Her 37th Birthday, hral vo filmoch The House of Yes, I Know What You Did Last Summer, I Still Know What You Did Last Summer.  Down to You, Boys and Girls, Head over Heels , Summer Catch ,Matthew Lillard.

SARAH MICHELLE GELLAR (Daphne Blake) je známa z televízie a divadla ako aj filmového plátna. Je nominovaná na Zlatý glóbus a hrá už šiestu sezónu v dráme Buffy The Vampire Slayer.   Najnovšie sme ju mohli vidieť vo filme Harvard Man, ktorá mala premiéru v Cannes minulý rok na medzinárodnom filmovom festivale.
Ďalej hrala vo filmoch I Know What You Did Last Summer, Scream 2, All My Children,An Invasion Of Privacy, A Woman Named Jackie, All My Children, Simply Irresistible ,Over The Brooklyn Bridge, High Stakes.

Po účinkovaní v seriáli NBC Freaks and Geeks, LINDA CARDELLINI (Velma Dinkley) je považovaná za jednu z najzaujímavejších mladých herečiek v Hollywoode. Hrala vo filmoch
The Unsaid, Legally Blonde, Bone Chillers,  Dead Man on Campus a Good Burger, Ghosts in the Cottonwoods.

ROWAN ATKINSON (Mondavarious) elektrický inžinier z univerzít v Newcastle a Oxfordu zaujal divákov na Edinburghskom festivale v r.1977. Po naštartovaní jeho vlastnej revue v Londýnskom Hampsteadskom divadle v r.1978, sa stal zakladajúcim členom relácie BBC Not the Nine O'clock News.  Jeho veľkým televíznym projektom je komediálny seriál Mr. Bean pre ITV a HBO.
Atkinson hral v mnohých filmoch, napr.
Never Say Never Again,  The Tall Guy,  The Witches, The Appointments of Dennis Jennings Hot Shots - Part Deux, Four Weddings and a Funeral a hlas Zazua v The Lion King.

O filmových tvorcoch:

"Ako dieťa som sledoval veľa kreslených rozprávok," hovorí režisér, predtým strihač RAJA GOSNELL (réžia) pri vysvetľovaní jeho prirodzenej náklonnosti k príprave najúspešnejších komédií posledného desaťročia napr. Home Alone, Mrs. Doubtfire, Big Momma's House.
Svoj režisérsky debut urobil v r.1997 s titulom Home alone 3. Po úspechu na tomto titule nasledovali filmy   Never Been Kissed,  Big Momma's House. Ako strihač spolupracoval s Barry Levinsonom, Johnom Hughesom a Garry Marshallom na filmoch Good Morning Vietnam, Miracle on 34th Street a Pretty Woman, Heartbreak Hotel, Home Alone, Only the Lonely, Home Alone 2: Lost in New York, Mrs. Doubtfire a Nine Months.

RICHARD SUCKLE (Producent) v r.1991 začal svoju kariéru v Los Angeles v spoločnosti Roven/Cavallo, ktorá sa v r.1993 premenovala na Atlas Entertainment. V tejto spoločnosti pracoval na mnohých projektoch Terry Gilliama Twelve Monkeys, a Fallen, v réžii Gregory Hoblit.

JAMES GUNN (scenár a príbeh) písal scenáre k filmom: The Specials, The Toy Collector, All I Need To Know About Filmmaking I Learned From The Toxic Avenger,  The Creature Chant,  Spy vs. Spy, The Newlyweds, Dawn Of The Dead.

ROBERT ENGELMAN (výkonný producent) pracoval na filmoch Little Nicky; Mystery Men; Blade; One Night Stand; Kazaam; Mortal Kombat, Man's Best Friend, The Mask.

Takmer 60-ročná spolupráca, medzinárodne uznávaných legiend kreslených filmov WILLIAM HANNA a JOSEPH BARBERA ( výkonní producenti) vytvorili známu kolekciu kreslených postavičiek vo svete televíznej animácie. Tento úspešný tím vytvoril nezabudnuteľné a obľúbené postavičky ako Tom and Jerry (pre MGM), Huckleberry Hound, The Flintstones, The Jetsons, Scooby Doo, Yogi Bear a Jonny Quest ...

Zaujímavé je, že ani jeden z nich nepracoval v animácii - Hanna bol inžinierom a Barbera bankérom - ale keď dali hlavy dokopy, výsledok bol fantastický. Kariéra Hanny začala, keď prijal miesto v Harman-Ising, hollywoodskej animačnej jednotke vytvorenej spoločnosťou Looney Tunes a Merrie Melodies cartoons. V r.1973, bol vybraný ako režisér a strihač v spoločnosti MGM. O niekoľko týždňov neskôr prišiel Barbera ako animátor a scenárista. Ich prvá spolupráca začala s filmom Puss Gets The Boot , ktorý predstavil divákom nezabudnuteľného Toma a Jerryho. Potom nasledovali kreslené tituly Anchors Aweigh,  Invitation to Dance, Dangerous When Wet, Ruff and Reddy, The Huckleberry Hound Sho,  Quick Draw McGraw, Scooby Doo, Where Are You?,The Greatest Adventure: Stories from the Bible, The Flintstone Kids, Dreamer of Oz, The Last Halloween, The Addams Family a The Halloween Tree.

KENT BEYDA (strih) robil pre významné filmové spoločnosti na tituloch Big Momma's House pre Fox; Flintstones In Viva Rock Vegas pre Universal; Out Of Towners pre Paramount; Jingle All The Way pre Fox; Forget Paris pre Castle Rock; The Flintstones pre Amblin/Universal; Mr. Saturday Night v réžii Billy Crystal pre Castle Rock; True Identity pre Touchstone; Gremlins 2 pre Warner Bros. Pictures; Fear; Alien Nation pre Fox; Innerspace v réžii Joe Dante;  Out Of Bounds pre Columbia; Fright Night pre Columbia;  This Is Spinal Tap v réžii Rob Reiner; Get Crazy pre MGM;  Saturday The 14th pre New World a The Unheard Music.

DAVID EGGBY's (kamera) pracoval na filmoch Pitch Black starring Vin Diesel, directed by David Twohy; Blue Streak, Virus, Daylight, Dragonheart, Mad Max Lightening Jack, Fortress, Dragon: The Bruce Lee Story, Harley Davidson And The Marlboro Man, The Blood Of Heroes, Quigley Down Under, The Naked Country.
 
KURT WILLIAMS (producent vizuálnych efektov) pracuje vo filmovej produkcii takmer 15 rokov. K jeho prácam patria tituly: Batman Forever, Batman & Robin, Broken Arrow, X-Files The Movie,  End of Days, How The Grinch Stole Christmas. Williams pracoval v spolupráci s Digital Domain a dvoma ďalšími spoločnosťami zaoberajúcimi sa vizuálnymi efektmi na výrobe takmer 600 záberov vizuálnych efektov pre film.





autor press kit 7.8.2002
KASKADÉR
[RECENZIA ]
1
Súperi
SÚPERI
[RECENZIA ]
SPIACI ÚČET
[RECENZIA ]
PRÍPAD GOLDMAN
[RECENZIA ]
KOLAPS
[RECENZIA ]
Meno:
ODOSLAŤ
:)

Žáner: Dobrodružný/Mysteriózny
Minutáż˝: 87 min
Krajina: USA
Rok výroby: 2002
Homepage www

Premiéra:
Premiéra SK:
0 z 10
0 z 10
FILMOVÉ PREMIÉRY
25.4 |
hodnotenie 7/10
25.4 |
hodnotenie 8/10
25.4 |
2.5 |
2.5 |
hodnotenie 8/10
2.5 |
9.5 |
hodnotenie 8/10
16.5 |
NAJČÍTANEŠIE
|SMRŠŤ
1
hodnotenie 5/10
|KOLAPS
0
hodnotenie 8/10
|OPIČÍ ČLOVEK
0
hodnotenie 7/10
|SÚPERI
1
hodnotenie 8/10
|MANŽELIA STODOLOVCI
0
hodnotenie 7/10
|KASKADÉR
0
hodnotenie 8/10
|ÚTEK Z UTÓPIE
0
hodnotenie 8/10
FILMOVÉ NOVINKY
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 6379
02 |
návšt. 3868
03 |
návšt. 3865
04 |
návšt. 3518
05 |
návšt. 2098
06 |
návšt. 1798
07 |
návšt. 2057
08 |
návšt. 1557
09 |
návšt. 764
10 |
návšt. 551
REBRÍČEK US
01 |
$11,0 mil.
02 |
$10,0 mil.
03 |
$9,6 mil.
04 |
$8,9 mil.
05 |
$4,8 mil.
06 |
$4,7 mil.
07 |
$4,5 mil.
08 |
$2,9 mil.
09 |
$2,3 mil.
10 |
$1,8 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.