VIEŠ UDRŽAŤ TAJOMSTVO?

VIEŠ UDRŽAŤ TAJOMSTVO?

3.0

Emminou pracovnou náplňou môže byť kľudne otváranie pretrepaných plechoviek so sýteným nápojom. Svoj život otravne omieľa pred známymi i neznámymi a potom zažíva údiv, ako je pocákaná presladenou gebuzinou – ich nekonečne blahosklonným pochopením. A my sa musíme povinne „odreagovať“ a nechať lepkavej spŕške gýčovej romantiky vykonať svoje poslanie.

Tento rok podľa knihy Sophie Kinselly vyšplechla na strieborné plátna ďalšia americká adaptácia s názvom Vieš udržať tajomstvo? (Can You Keep a Secret?) . Pred desiatimi rokmi to bola Spoveď nákupnej maniačky a každý súdny divák už len podľa názvu je povinný strážiť si vlastný pud mentálnej sebazáchovy. A hoci shopaholici predstavujú svojou diagnózou relatívne neprekonateľné dno filmovej tematiky v danom žánri, Elise Duran sa ho v Kinsellinej druhej adaptácii podarilo preboriť.

Debutujúca režisérka chytila Kinsellovej druhý bestseller za filmové pačesy a oproti shopaholikom sa toľko v drahých módnych vychytávkach neváľa. Hlavná hrdinka Emma je správne bezprostredné marketingové bohviečo v malom pracovnom kolektíve. Má romanticky spackaný život, ktorý si štýlovo ventiluje alkoholom. Navonok sa snaží pôsobiť profesionálne a, samozrejme, v súkromí zažíva jeden výbuch za druhým. V lietadle vykecá všetky svoje tajomstvá neznámemu fešákovi. Neskôr sa z neho vykľuje jej najvyšší šéf, čo vzhľadom na predvídateľnosť danej romantiky žiaden spoiler nie je.

Vieš udržať tajomstvo?

Alexandra Daddario v role Emmy prská komickými ksichtami na všetky strany, nemotorne a zbrklo koná a strápňuje sa. Cieľový divák je spokojný s uvoľnenou atmosférou, slabou gradáciou a rozprávkovo dokonalým prístupom Jacka Harpera ako zakladateľa firmy. Tylerovi Hoechlinovi stačí pár úsmevov a idealistický model nadriadeného, aby Jackova rola bola kompletná.

Títo dvaja sa, ako inak, hľadali celý svoj doterajší život. Trošku treba romancu vyobracať akože prísnym pracoviskom, typicky atypickým súkromím so spolubývajúcimi a nosným konfliktom zrejmým už z názvu filmu – vyzradením úplne banálnych tajomstiev. Aby snímka ako-tak šliapala, musia sa hlavné postavy bezducho snažiť o ich dôležitosť zostať utajenými.

Vieš udržať tajomstvo?

Elise Duran totálne nezaujímavo recituje scenár Petra Hutchingsa, ktorý takisto nemal na výber a držal sa romantickej predlohy. Smiešny bio stajňový vzhľad open office sa snaží vzbudiť neošúchaný dojem nonkonformity a v tomto smere sa Emmin svet zohľadňuje aj pri výbere spolubývajúcich – indickej tancujúcej právničky a neidentifikovateľnej vzorky ázijského selfie pózerstva.

Vieš udržať tajomstvo? má pravdepodobne odbremeniť súdobé nežné pohlavie od rutinných povinností a umožniť mu na chvíľu stotožniť sa s naivnou ženskou báchorkou o nájdení všetkej možnej stability od kamošiek cez pracovný postup až po toho konečne správneho chlapa. Úplná predvídateľnosť celej patálie diváka len utvrdzuje o ťažkej neoriginalite autorky čímkoľvek osobitejším zaujať už aj tak dosť zlobotomizovaný mozog cieľovky.

Can You Keep a Secret? (USA, 2019, 94 min.)
Réžia: Elise Duran. Scenár: Peter Hutchings, Sophie Kinsella. Hrajú: Alexandra Daddario, Tyler Hoechlin, Kimiko Glen ...

autor Zuzana Ondrišová 10.10.2019