TANÝ ŽIVOT MAZNÁČIKOV 2

TANÝ ŽIVOT MAZNÁČIKOV 2

6.0

Z vtipnej premisy, že naše domáce zvieratká možno trávia čas v našej neprítomnosti celkom inak, než si myslíme, vznikol pred troma rokmi megaúspešný animák Tajný život maznáčikov. Premietačky v kinách ešte nestihli ani vychladnúť a už sa hovorilo o pokračovaní, ktoré vraj miliónový námet posunie ešte o level vyššie. Teraz je Tajný život mazáčikov 2 konečne tu. Nič veľkolepé sa v ňom však v podstate nedeje, hoci deti a skalní fanúšikovia zrejme nijako výrazne sklamaní nebudú.

Podobne ako prvý film z roku 2016, aj dvojka Maznáčikov sa v úvode odpicháva od veľkej zmeny v živote hlavného hrdinu, malého newyorského teriéra Maxa. Kým v jednotke bol dejotvornou zmenou chlpatý tulák Duke, teraz sú už títo dvaja dávno zohratou dvojkou. Na scénu však prichádza niekto celkom iný - panička Kate si totiž našla priateľa. A onedlho došlo na svadbu aj narodenie prvého potomka.

Rivalita postupne prerastie v oprávnenú obavu o holý život - malý Liam rýchlo pochopí, že niet lepšej hračky, ako sú psie labky, uši či chvostíky. Čoskoro sa však experimentačná fáza prehupne do úprimného priateľstva. Z bezstarostného Maxa sa stáva bedlivý strážca malého ľudského parťáka.

Rada by som v načrtnutí deja Tajného života maznáčikov 2 ešte aspoň niekoľkými vetami pokračovala. Pravdou však je, že zhruba v tomto bode sa veci začínajú akosi trieštiť a jednoznačnú, nosnú líniu opäť vidno až kdesi na prahu záverečných titulkov. Zrejme v snahe urobiť film čo najpestrejší, scenár obľúbených zvieracích hrdinov z newyorského činžiaka rozdelí na všetky svetové strany. Max a Duke sa so svojou rodinkou vyberú za strýkom na vidiek, kde prežijú “kultúrny šok” pri zoznamovaní sa s moriakmi, ovcami, kravami, prascami a pastierskym psom Kohútom.

Snehobiela Gidget má zatiaľ Maxovi strážiť jeho obľúbenú hračku. No tá sa omylom zakotúľa do bytu plného agresívnych mačiek, a tak musí trpasličí špic chytro vymyslieť, ako sa jej opäť zmocniť. Ďalší malý chlpáčik Daisy prichádza z dovolenky so srdcervúcou historkou o malom tigríčati, ktoré sa ocitlo v zajatí krutého cirkusového cvičiteľa Sergeja. Do plánu na jeho záchranu zapojí superzajaca Guľka a niekoľkých ďalších odvážlivcov.

Taný život maznáčikov 2 Taný život maznáčikov 2

Príbeh sa rozkotúľa - a je tak trochu všade, ale zároveň vlastne nikde. Situačné gagy sú vďaka štýlovým animáciám a zbesilému tempu stále vtipné, čas pri nich plynie ľahko a rýchlo (taký rozbehnutý moriak má, napríklad, na to stať sa hotovou kultovkou). Naozaj sa však tvorcovia tohto globálneho blockbustera za tri roky nezmohli na obsahovo zrelší a cieľavedomejší scenár?

Celkom sľubná línia vzťahu medzi psom a dieťaťom by pritom mohla priniesť kopec skvelých motívov, ktoré by filmu umožnili zažiariť presne v tom, čo mu ide najlepšie - a to sú predsa dokonale odporzorované detaily zo života a správania psíkov, mačičiek a ďalších domácich zvierat, s ktorými sa každý chovateľ a milovník zvierat veľmi rád stotožní a zabaví sa na nich. Presne tento nápad robí celý brand Maznáčikov originálnym a úspešým. A vidno ho aj v najvydarenejších scénach tejto novinky. Tie sú, žiaľ, len osamotenými ostrovmi, ktoré obklopuje generický zlepenec neuveriteľných situácií a opozeraných prostredí. A ten si už o týždeň najskôr budete sotva pamätať.

Tajný život maznáčikov 2 určite nie je vyslovený prepadák - chtiac-nechtiac sa pri ňom z času načas celkom slušne rozchechtáte. A zrejme sa väčšina z divákov nechá o nejaké dva-tri roky rada nahovoriť aj na trojku. Z čisto dramaturgického hľadiska je to však jeden veľký guláš, ktorý akoby tvorcovia šili na mieru divákovi s poruchou pozornosti. Hoci im to u detí s najväčšou pravdepodobnosťou prejde (čaro animovaných zvieratiek je predsa len silná vec…), dospelý divák má čo robiť, aby myšlienkami neblúdil niekde inde. A je to vlastne naozaj škoda.

Samotný námet Maznáčikom dával šance zaradiť sa medzi hŕstku tých najlepších - k animákom, ktoré okrem prvoplánovej zábavy dokážu ponúknuť aj hlbší presah a dotknúť sa tak nie len detí, ale aj ich dospelého doprovodu (za všetky dobré príklady spomeňme aspoň V hlave či Coco). Tento vlak však tvorcom Tajného života maznáčikov už pravdepdobne ušiel. Hoci nádej, že ďalším pokračovaním príjemne prekvapia, umiera až posledná…

The Secret Life of Pets 2 (Francúzsko / Japonsko / USA, 2019, 86 min.)
Réžia: Chris Renaud, Jonathan del Val. Scenár: Brian Lynch. V slovenskom znení: Peter Sklár ,Martin Kaprálik ,Gabriela Dzuriková ,Zuzana Šebová ,Peter Rúfus ,Štefan Richtárech ,Daniel Dangl, Michal Hudák ,Petra Polnišová, Jakub Ružička, Táňa Pauhofová, Christián Majer, Martina Kapráliková, Michal Hallon, Peter Krajčovič, Henrich Platek, Peter Kollárik, Frencien Bauer, Miroslava Drínová, Bianka Bucková, Michal Kaprálik...

autor Hana Lippová 24.6.2019
6.0
5.5