Sector.sk
Kinema.sk
Onlinehry.sk
Plnehry.sk
Funny.sk
Pikosky.sk
Rozpravky.sk
Prihlásiť sa
RSS
Kino recenzia > Polina
All the Money in the World
The Current War
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Borg/McEnroe

POLINA

Francúzska tanečná dráma Polina mapuje formujúce obdobie života mladej baletky. Nádejná ruská adeptka Veľkého moskovského divadla bojuje s princípmi klasického baletu a objavuje vnútornú silu ...
Francúzska tanečná dráma Polina mapuje formujúce obdobie života mladej baletky. Nádejná ruská adeptka Veľkého moskovského divadla bojuje s princípmi klasického baletu a objavuje vnútornú silu ...

Francúzska tanečná dráma Polina mapuje formujúce obdobie života mladej baletky. Nádejná ruská adeptka Veľkého moskovského divadla bojuje s princípmi klasického baletu a objavuje vnútornú silu figurálnejšieho sebavyjadrenia v tanci. S citlivou a divácky príťažlivou adaptáciou rovnomennej knihy Bastiena Vivèsa prichádza do kín debutujúci francúzsky režisér a skúsený choreograf Angelin Preljocaj s asistenciou Valérie Müller.

Začíname vo frustrujúcom vežiakovo-priemyselnom prostredí s tanečnou akadémiou profesora Bojinského (Aleksej Guskov). Jeho perfekcionizmus cítiť s každým pohybom malých slečien, v každom pohľade na váženého učiteľa, v ustráchanom obdive baletnej klasiky. V malej Poline (Veronika Zhovnytska) drieme revolta, pretože jej prirodzené pohybové sebavyjadrenie je zošnurované v stroho perfektnej tanečnej gramotnosti.

Počas uhrančivého prerodu krehkej Poliny (Anastasia Shevtsova) do vlastného výraziva sledujeme striktné pravidlá konkurzov i okolité vnímanie reality, ktorá častokrát v sebe skrýva viac prirodzenosti než predostierané emócie na javisku. V Polininom pohľade sa odráža údiv zo samostatnosti v zahraničí. Úporne sa snaží pretaviť naučený tanečný perfekcionizmus do uvoľnenejších pohybových kreácií, silno podfarbených vzťahovou symbiózou, ktorá sa však i v realite mnohokrát ťažko presadzuje.

V dráme Polina zohrávajú ústrednú rolu polarizované životy na scéne a v súkromí. Predovšetkým v jednotlivých performačných etudách vidno odraz súzvuku či nemožnosti spolupráce s daným tanečným partnerom. Ukážkové „snehulienkovské“ partnerstvo s Francúzom Adrienom (Niels Schneider) dostáva zabrať vo francúzskej etape Polininho života, keď navštevuje Liriine (Juliette Binoche) tanečné hodiny vychádzajúce z prirodzeného emočného prenosu do tanečného predvedenia. Ešte údernejšie pôsobí rozkol tanečnej dokonalosti ruskej baletnej školy a túžob intuitívne hravého dievčatka.

V Polininom dozrievaní prísno dopadajú na jej osobnostný vývoj emocionálno-spoločenské vplyvy už od útleho detstva s frustrujúcou panorámou chladiarenských veží a skromného, no hrejivého, rodinného prostredia. Prechodom do zahraničia (Francúzsko, Belgicko) zisťuje, ako veľmi sú pre tanečnú expresiu dôležité fyzické a psychické danosti. Musia byť v striktnom súlade, inak na scéne vidno len drinu, naučené pohyby a nulovú vášeň. Do výsledku žiadanej komplexnej širokospektrálnej umeleckej nadstavby vedie úmorná cesta a Polina nepoľavuje, hoci si musí svoju holú existenciu zabezpečovať prozaickým zamestnaním nočnej servírky.

Výrazovo sa film prelína scénami bežného života rozporovo vyobrazujúceho umelecké cítenie a tanečnú ambicióznosť. Od strohosti a monštróznosti postavy Bojinského dochádza k pedagogickým prerodom jej neskorších učiteľov. Základy veľkej ruskej školy sú síce nepopierateľné a večné piliere základov klasického romantického baletu, no emócie moderného výrazového tanca núkajú mladej baletke šancu prehodnotiť efektívnosť prenosu emócií z pódia na obecenstvo a dosiahnuť tak žiadaný dopad na diváka.

Predovšetkým v audiostránke nám dobre sekundujú jednotlivé zvuky v naučených choreografiách či spontánnych improvizáciách – raz toporný šuchot špičiek po parketách, uvoľňujúci smiech s pozadím prístavu, či vrcholné emotívne číslo na snehom zasypanom podklade.

Bravúrne zvládnuté herecké výkony nielen v tanečnej rovine vzdávajú hold performerskej kreativite hlavnej predstaviteľky Poliny, ktorá okrem dokonalých tanečných figúr ovláda i herecký background, čím sa pre snímku stala neprehliadnuteľným klenotom na poli tanečnej, ale aj životopiseckej drámy.


Polina, danser sa vie (Francúzsko, 2016, 108 min.)
Réžia: Valérie Müller, Angelin Preljocaj. Scenár: Valérie Müller. Hrajú: Anastasija Ševcova, Anastasiya Shevtsova, Niels Schneider, Juliette Binoche, Jérémie Bélingard, Alexej Guskov, Aleksei Guskov, Sergio Diaz

2017-05-3131.5.2017 | Zuzana Ondrišová




login facebok
Fotogaléria k článku
Dráma
112 min
Francúzsko
2016
25.5. 2017
3.9. 2016
8 z 10
Mám v zbierke
0 z 10
6 z 10


Kinema na Facebooku
Kinema na Facebooku
Prichádza do kín
Prichádza do kín
Anketa
Anketa
Vaše názory
Vaše názory
korec | To
Tak to bolo celkom jasne, ze do R-kovej kinoverzie sa nedostane :-) a po 30 rokoch si uz asi aj King uvedomuje, co napis... >
CarlosCet | Beowulf
Sorry for offtop, have a little challenge to handle. I haven't been carrying out incredibly well at my English class, co... >
matovan | To
Kvôli tomu si išiel do kina? Aby si čumel na detské porno? >
demiur | Baby Driver
dobra bola len prva tretina.Samotny zaver poriadne prehnany, strielanie a velke vybuchy. Bud rezisera prinutili to zostr... >
>
Sector.sk
>
Kinema.sk
>
Plnehry.sk
>
Onlinehry.sk
>
Funny.sk
>
Zvonenia.sk
>
Pikosky.sk
>
Rozpravky.sk
>
Titulka
>
Recenzie
>
Premiéry
>
Novinky
>
DVD
>
TV
>
Rebríčky
>
Databáza
>
Filmové trailery
>
Podcasty
>
Slovenské filmy
>
Udalosti
>
Preview
>
RSS články
>
RSS novinky.
>
Lacné Letenky
>
AutoOlymp.sk
>
Pricemania.sk
>
Superdeal.sk
>
Filmy
>
info@kinema.sk
>
Všetky práva vyhradené.
copyright 2001 - 2017
Sector s.r.o.
ISSN 1336-4197