Sector.sk
Kinema.sk
Onlinehry.sk
Plnehry.sk
Funny.sk
Pikosky.sk
Rozpravky.sk
Prihlásiť sa
RSS
Kino recenzia > Polina
Alpha
The Shape of Water
The Disaster Artist
Darkest Hour

POLINA

Francúzska tanečná dráma Polina mapuje formujúce obdobie života mladej baletky. Nádejná ruská adeptka Veľkého moskovského divadla bojuje s princípmi klasického baletu a objavuje vnútornú silu ...
Francúzska tanečná dráma Polina mapuje formujúce obdobie života mladej baletky. Nádejná ruská adeptka Veľkého moskovského divadla bojuje s princípmi klasického baletu a objavuje vnútornú silu ...

Francúzska tanečná dráma Polina mapuje formujúce obdobie života mladej baletky. Nádejná ruská adeptka Veľkého moskovského divadla bojuje s princípmi klasického baletu a objavuje vnútornú silu figurálnejšieho sebavyjadrenia v tanci. S citlivou a divácky príťažlivou adaptáciou rovnomennej knihy Bastiena Vivèsa prichádza do kín debutujúci francúzsky režisér a skúsený choreograf Angelin Preljocaj s asistenciou Valérie Müller.

Začíname vo frustrujúcom vežiakovo-priemyselnom prostredí s tanečnou akadémiou profesora Bojinského (Aleksej Guskov). Jeho perfekcionizmus cítiť s každým pohybom malých slečien, v každom pohľade na váženého učiteľa, v ustráchanom obdive baletnej klasiky. V malej Poline (Veronika Zhovnytska) drieme revolta, pretože jej prirodzené pohybové sebavyjadrenie je zošnurované v stroho perfektnej tanečnej gramotnosti.

Počas uhrančivého prerodu krehkej Poliny (Anastasia Shevtsova) do vlastného výraziva sledujeme striktné pravidlá konkurzov i okolité vnímanie reality, ktorá častokrát v sebe skrýva viac prirodzenosti než predostierané emócie na javisku. V Polininom pohľade sa odráža údiv zo samostatnosti v zahraničí. Úporne sa snaží pretaviť naučený tanečný perfekcionizmus do uvoľnenejších pohybových kreácií, silno podfarbených vzťahovou symbiózou, ktorá sa však i v realite mnohokrát ťažko presadzuje.

V dráme Polina zohrávajú ústrednú rolu polarizované životy na scéne a v súkromí. Predovšetkým v jednotlivých performačných etudách vidno odraz súzvuku či nemožnosti spolupráce s daným tanečným partnerom. Ukážkové „snehulienkovské“ partnerstvo s Francúzom Adrienom (Niels Schneider) dostáva zabrať vo francúzskej etape Polininho života, keď navštevuje Liriine (Juliette Binoche) tanečné hodiny vychádzajúce z prirodzeného emočného prenosu do tanečného predvedenia. Ešte údernejšie pôsobí rozkol tanečnej dokonalosti ruskej baletnej školy a túžob intuitívne hravého dievčatka.

V Polininom dozrievaní prísno dopadajú na jej osobnostný vývoj emocionálno-spoločenské vplyvy už od útleho detstva s frustrujúcou panorámou chladiarenských veží a skromného, no hrejivého, rodinného prostredia. Prechodom do zahraničia (Francúzsko, Belgicko) zisťuje, ako veľmi sú pre tanečnú expresiu dôležité fyzické a psychické danosti. Musia byť v striktnom súlade, inak na scéne vidno len drinu, naučené pohyby a nulovú vášeň. Do výsledku žiadanej komplexnej širokospektrálnej umeleckej nadstavby vedie úmorná cesta a Polina nepoľavuje, hoci si musí svoju holú existenciu zabezpečovať prozaickým zamestnaním nočnej servírky.

Výrazovo sa film prelína scénami bežného života rozporovo vyobrazujúceho umelecké cítenie a tanečnú ambicióznosť. Od strohosti a monštróznosti postavy Bojinského dochádza k pedagogickým prerodom jej neskorších učiteľov. Základy veľkej ruskej školy sú síce nepopierateľné a večné piliere základov klasického romantického baletu, no emócie moderného výrazového tanca núkajú mladej baletke šancu prehodnotiť efektívnosť prenosu emócií z pódia na obecenstvo a dosiahnuť tak žiadaný dopad na diváka.

Predovšetkým v audiostránke nám dobre sekundujú jednotlivé zvuky v naučených choreografiách či spontánnych improvizáciách – raz toporný šuchot špičiek po parketách, uvoľňujúci smiech s pozadím prístavu, či vrcholné emotívne číslo na snehom zasypanom podklade.

Bravúrne zvládnuté herecké výkony nielen v tanečnej rovine vzdávajú hold performerskej kreativite hlavnej predstaviteľky Poliny, ktorá okrem dokonalých tanečných figúr ovláda i herecký background, čím sa pre snímku stala neprehliadnuteľným klenotom na poli tanečnej, ale aj životopiseckej drámy.


Polina, danser sa vie (Francúzsko, 2016, 108 min.)
Réžia: Valérie Müller, Angelin Preljocaj. Scenár: Valérie Müller. Hrajú: Anastasija Ševcova, Anastasiya Shevtsova, Niels Schneider, Juliette Binoche, Jérémie Bélingard, Alexej Guskov, Aleksei Guskov, Sergio Diaz

2017-05-3131.5.2017 | Zuzana Ondrišová




login facebok
Fotogaléria k článku
Dráma
112 min
Francúzsko
2016
25.5. 2017
3.9. 2016
8 z 10
Mám v zbierke
0 z 10
6 z 10


Kinema na Facebooku
Kinema na Facebooku
Prichádza do kín
Prichádza do kín
Anketa
Anketa
Vaše názory
Vaše názory
Jasné, je to vlak. Troška to len pôsobilo ako lietadlo, kvôli kontrolám. Opravené... >
Pocas SMS konverzacie hrdinka neabsolvovala 2 medzinarodne lety ale cestu vlakom Eurocity. ostatne, v scene ked sa vrac... >
ja neznam ja sebe pušcim radši Alieňa z zos Sigurny toto nema ani pätu ani hlavu >
kukolar | Wonder Woman
co by sme bez židoch robili,holokovst by nebol woňder womeň tiež , no , čo by my sme len robili a palestinci ??? chudáci... >
>
Sector.sk
>
Kinema.sk
>
Plnehry.sk
>
Onlinehry.sk
>
Funny.sk
>
Zvonenia.sk
>
Pikosky.sk
>
Rozpravky.sk
>
Titulka
>
Recenzie
>
Premiéry
>
Novinky
>
DVD
>
TV
>
Rebríčky
>
Databáza
>
Filmové trailery
>
Podcasty
>
Slovenské filmy
>
Udalosti
>
Preview
>
RSS články
>
RSS novinky.
>
Lacné Letenky
>
AutoOlymp.sk
>
Pricemania.sk
>
Superdeal.sk
>
Filmy
>
info@kinema.sk
>
Všetky práva vyhradené.
copyright 2001 - 2017
Sector s.r.o.
ISSN 1336-4197