Komplet premárnená šanca |
Produkčná spoločnosť Blumhouse Productions má obrovský talent profitovať z tzv. low budgedových snímok zisky takmer nepredstaviteľných výšok. Začalo to hororom Paranormal Activity, ktorý stál

Produkčná spoločnosť Blumhouse Productions má obrovský talent profitovať z tzv. low budgedových snímok zisky takmer nepredstaviteľných výšok. Začalo to hororom Paranormal Activity, ktorý stál smiešnych 15 000 dolárov a zarobil 193 mil. dolárov. Len pre zaujímavosť vyšla štúdio celá séria (čítajúca zatiaľ natočené 4 diely) 13 mil. dolárov a priniesla mu naspäť 714 mil. Práve „paranormálna“ séria a následný úspech ďalšieho nízkorozpočtového hitu Sinister vlastne vyprofilovali súčasnú stratégiu Blumhousu. Tá je vlastne veľmi prozaická. Zahŕňa len: veľmi nízky rozpočet (znamenajúci nízke riziko) a zároveň veľmi atraktívny námet najčastejšie horrorového či thrillerového žánru. Potvrdzuje to aj ich najnovší film Očista, u ktorého je najväčším lákadlom jeho premisa. Myšlienka, že by vláda dovolila jeden deň v roku svojim občanom robiť všetko čo chcú (vrátane vrážd), bez toho aby boli tresne stíhaný jednoznačne zohráva vo fenomenálnom úspechu Očisty najväčšiu rolu. Asi je to aura vzrušenia, ktorá človeka zachváti pri predstave, že by svet takto mohol fungovať a každý by sa mohol pomstiť za všetky krivdy. Očista má však ambíciu reflektovať iné ako animálne stránky ľudskej povahy. Z DeMonacovho filmu doslova srší snaha o kritiku kapitalistickej spoločnosti, dokonca si berie na paškál rasovú problematiku. No obidve stanovené méty sa inak relatívne slušnému scenáristovi DeMonacovi v jeho druhom režijnom pokuse rozplývajú. V podstate je tu len jeden silný moment, pri ktorom mu snaha vychádza a to až v samom závere. V ňom pomocou trefnej metafory veľmi presne charakterizuje podstatu života vo vysokej spoločnosti. Vlastne sa jedná o tak brilantnú „bodku“ za inak nudným nezvládnutým zážitkom, že prakticky mení doterajší dojem. Keď sa ale zamyslíme nad filmom ako celkom, jeden úchvatný moment stačiť nemôže. Nemôžeme teda hovoriť o rovnakej katarzii ako v závere Posledného domu na ľavo z roku 2009, čo je mimochodom takisto reprezentant sub-žánru „house invasion movies“ (filmy kde záporáci obliehajú dom klaďasov). Katarzia Posledného domu na ľavo film posúvala do ešte hrozivejších dimenzií a podnecovala k úvahám nad zmyslom pomsty. U Očisty vrcholný moment filmu len odhaľuje aký sociálne kritický zámer režisér mal a ako hlúpo ho zahodil v predošlých minútach. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Na Slovensku vznikla nová streamovacia platforma. Kultúra+ mení absurdnú realitu n
- Česko-slovenský film Virtuálna priateľka vyvoláva vášnivé debaty a prekvapuje divá
- Príbeh osudovej lásky v búrlivých dejinách Sloveniek a Slovákov. Tvorcovia filmu Š
- Historický veľkofilm Štúr príde do kín v januári 2026. Unikátna výstava kostýmov,
- Po premiére v Argentíne mieri nový slovenský film Potopa na festival v Indii a pot
- Lanthimos opäť vytvára nekomfortné, znepokojujúce, no mimoriadne precízne dielo. M
- Nežnú revolúciu si Kino Lumière pripomenie strihovým dokumentom aj trezorovým
- Večer filmových bizarností a experimentov s Petrom Konečným v bratislavskom Kácečk
- Začalo sa nakrúcanie druhej série seriálu Duna: Proroctvo. Noví účinkujúci: Indira
- Zničujúca vášeň medzi Margot Robbie a Jacobom Elordim: Búrlivé výšiny v réžii Emer























