STOP TÍNEDŽERSKÝM FILMOM! BULŠIT

STOP TÍNEDŽERSKÝM FILMOM! BULŠIT

2.0

Keď si vytiahnete kratšiu zápalku, neostáva vám nič iné ako zatnúť zuby a splniť neľahkú úlohu, ktorá si vyžaduje precíznu prípravu. V prvom rade si treba prelistovať program kín a nájsť také, v ktorom by vás v prípade odhalenia mohlo spoznať čo najmenej ľudí. Druhý bod spočíva v dôkladnom zamaskovaní (nenápadné oblečenie, tmavé okuliare, poprípade falošné fúzy a pod...). Nasleduje bod tri - cesta na miesto akcie. Absolútne nenápadné postávanie v električke, neplánované vystúpenie na zastávke (zmetený pohľad kde to vlastne som?) a striedanie nohy cez nohu počas chaotickej cesty (tvar písmena S) smerom ku kinu. Nasleduje najťažšia fáza misie - kúpa lístka. Rýchlym krokom vyraziť k okienku, zmorfovať tvár do výrazu z ktorého priam srší "Idem na ten dobrý horor s Nicole Kidman", a čo najtichšie (musí to ale predavačka počuť, aby nebolo treba opakovať - to by mohlo dôjsť k pozornosti okolostojacích a následnému odhaleniu) povedať "Jeden na Bulšit". Zaplatiť neskutočnú pálku, nikde sa nezdržovať - smer kinosála. Keď ste venovali čas dôkladnej príprave stretnete v sále hŕstku (asi desať úbožiakov) a môžete sa oddať nezabudnuteľnému zážitku. Film Stop tínedžerským filmom práve začína.

Stop tínedžerským filmom! Bulšit Stop tínedžerským filmom! Bulšit Stop tínedžerským filmom! Bulšit

Po príšernosti Scary Movie 2, prichádza do našich kín podobná zlátanina, parodujúca všetky tie super úspešné tínedžerské "bijáky". Myslím, že písať o deji je zbytočné, ak ste videli trailer je to jasné a ak nie, tak tiež. Stredná škola, ktorá ma na zozname klasických študentov: škaredé kačiatko s okuliarmi, frajera hrajúceho školskú futbalovú ligu, sexy roztlieskávačky a ich nepríjemnú šéfku, tlstého bula, troch sexuálne neukojených puberťákov a samozrejme nechýba ani zahraničná študentka.

Práca režiséra Joela Gallena (odchovanec videoklipovej MTV) je typickým príkladom toho, ako to dopadne, keď ide čisto len o prachy. Snímka nemá žiadny dej, je to len mix parodujúcich scénok, ktorým základným kameňom je, že každá normálne začínajúca scéna skončí nejakou nadávkou, či striekajúcimi výkalmi. Čo sa týka stupňa nechutností mal som pocit, že v tomto smere jednoznačne víťazí Scary Movie. Bulšit nás zavaľuje o niečo menšími dávkami humusu, ale za to si to vynahradzuje ostrými nadávkami. O prístupnosti filmu by sa tak dalo polemizovať.

Stop tínedžerským filmom je ďalší nepodarený film s množstvom samoúčelného trápneho humoru, ktorý už vlastne ani nemôže pobaviť cielové, nenáročné publikum. Všetko sme to už videli a osobne som začal nudiť už po prvých pätnástich minútach, ktoré prezradili v podstate celý nasledujúci dej. Ďalším mínusom je samotné parodovanie filmov. Naša mládež z nich polovicu nepozná (buď u nás neboli v kinách, alebo ide snímky typu Americká krása), takže sa budú smiať na niečom, čo vlastne nepochopia. Tých 20 percent je za výborný soundtrack a za 90 ročnú reportérku, vydávajúcu sa za študentku. Asi viete z koho si tentokrát autori tejto prízemnosti robili srandu...

Not Another Teen Movie (USA, 2001, 89 min.)
Réžia: Joel Gallen. Scenár: Michael G. Bender, Adam Jay Epstein, Andrew Jacobson, Phil Beauman, Buddy Johnson. Kamera: Reynaldo Villalobos. Hudba: Theodore Shapiro. Hrajú: Chyler Leigh, Chris Evans, Jaime Pressly.

autor Peter Konečný 8.3.2002
2.0
6.7