UNDERWORLD: KRVAVÉ VOJNY

UNDERWORLD: KRVAVÉ VOJNY

2.0

Pri úvodných titulkoch som na chvíľu zapochyboval – koľký diel to vlastne je? Štvrtý, piaty, šiesty? Orientácia v tejto sérii mi nerobila problém prvé tri časti; potom prišiel moment, kedy začala splývať štýlom i kalendárom s Resident Evil a prestal som počítať. Autori sami priznali, že sa snažia o reboot, minulý film bol prequel a štart núka sumár minulého diania, no chytíte sa aj bez znalosti predchodcov.

V hlavnej úlohe Kate Beckinsale v legínach, ktorá bola kedysi upírkou, potom spoznala človeka, mala dcéru, bojovala s lykanmi a teraz je vo vyhnanstve, sama proti všetkým, bez partnerov i ratolesti. Selene je v hľadáčiku mnohých – lykani majú nového lídra Marcusa a chce vyhladiť upírov. Tí by zase chceli prežiť, no ich pevnosti padajú rad za radom a tréner i ochranca kalibru Seleny by sa im celkom hodil. Tak ju pozvú k sebe, aby si boli istí, že v pokračujúcej vojne druhov sa prikloní na svoju stranu a nebude im robiť naproti – pokiaľ sa udržia aj oni, lebo ju kedysi vyhostili. Konflikt sa hrotí, Selene cíti ohrozenie zo všetkých strán a bašty upírov padajú...

Asi ste si všimli, že Underworld nemá na Kineme najvyššie hodnotenia a nezmení to ani tento diel. Táto séria je vyžmýkaná a ide na autopilot, či ide o prequel alebo pokračovanie. Nemá dokonca ani zaujímavú formu, stále servírujú podozrivú modrosivú koláž a točí sa najmä v noci na ultralacných európskych miestach. Hoci sa snaží pôsobiť majestátne, hovoriť o veľkých udalostiach, napokon sa zvrhne na rýchle bitky medzi dvomi druhmi a pomedzi to servíruje všetky možné klišé.

Odohráva sa na štyroch flekoch – intro v tmavom tuneli, jednej skrýši a dvoch pevnostiach. Medzi nimi si občas odskočíme (napríklad na železničnú stanicu), inak niet čo objavovať. Hoci je riešenie sparťanské, aspoň pevnosti stoja za zmienku, najmä nedostupná severská. Aj tam sa zakráda tá typická modrá farba, no má pár zaujímavých momentov. Prekvapí vás máločo – a to je veľký problém, keď máte piaty raz pozerať to isté. Žiaden nový druh, zaujímavá lokalita, forma súboja, nič.

Underworld: Krvavé vojny Underworld: Krvavé vojny

Najhoršie je, že dej je chatrný a vypomáha si barličkami, náhodami a očakávanými pasážami. Všetko videné, prevarené. Zrada na každom kroku. Jedna postava neverí druhej, rýchlo mení názor. Niekto je proti, o chvíľu za. Obete sa rátajú okamžite. Nehovoriac o tom, kto paktuje s kým a snaží sa podrážať iného (OK, ruku na srdce, občas niekto aj pomôže). Hrdinka dva razy zomrie a tretí raz má na mále, no to málokoho vytrhne zo sedadla. Finále má pôsobiť dramaticky, no to už vybuchnete nechtiac smiechom, nemáte komu ani držať palce, len nemo kukáte na tie zbrane a súboje...

Akčné scény sú rozmiestnené z povinnosti – jedna na začiatku, jedna v skrýši, niečo pri tréningu alebo putovaní do zdanlivo neznámych končín. Bojuje sa všade – no zaujímavé to nie je takmer nikde. Ešte jedna scéna na zamrznutom jazere ako-tak poteší (hoci pripomenie posledného Hobita), ale to je málo. A to sa vôbec nedá čakať ani šikovný strih či hudba, len si tak duní. Akurát kamera je zaujímavá a sníma všetky lokality najlepšie ako sa len dá.

Kate Beckinsale hrá štandard a začína sa podobať na Millu Jovovich, večne sipiacu a naštvanú. Mužskí protagonisti len do počtu, Theo James stále neohrabaný. Možno by sa patrilo urobiť raz v Sony cross-over Resident Evil vs. Underworld a potom série nadobro ukončiť.

Dovtedy platí, že toto je najslabší diel série. Kúsok deja, podpriemerná akcia, nič obohacujúce. Asi nekončí, ale šikovnejší režisér by zachránil možno aj to málo.

Underworld: Blood Wars (USA, 2016, 91 min.)
Réžia: Anna Foerster. Scenár: Cory Goodman. Hrajú: Kate Beckinsale, Theo James, Lara Pulver...