VITAJTE V DŽUNGLI

VITAJTE V DŽUNGLI

2.0

Konečne sa objavili záverečné titulky. Ostávam opantaný nehybne sedieť v mäkkom čalúnení multiplexového sedadla a v hlave sa mi vynára niekoľko otázok: "Ako je vôbec možné, že niekto nakrúti takúto hlúposť?". Tok mojich myšlienok miestami prerušujú nadávky odchádzajúcich spolutrpiteľov, až v kine ostávam úplne sám. Stále nepohnute sedím a premýšľam. Ušlo mi niečo? Bolo to celé myslené ako recesia? Nemal som ten pocit. Išlo o poctu vymretému žánru? Nemal som ten pocit. Na čo som to vlastne 104 minút preboha civel?

"Napumpovaný" Beck (The Rock) má intelektuálne náročný job. Pracuje ako trhač nechtov alias vymáhač dlhov pre istého Billyho Walkera (William Lucking). Už, už sa chystá svoje povolanie zavesiť na klinec, keď dostane od svojho "zamestnávateľa" Billyho poslednú úlohu. Nájsť a priviesť jeho nepodareného syna Travisa (Seann William Scott) momentálne sa poflakujúceho niekde v brazilskej džungli. Beck tak nasadá na najbližšie lietadlo (ako inak s vyšinutým pilotom) smer mestečko Helldorado. Tam už ho čaká nielen Travis, ale hlavne "zlý" šéf zlatých dolov Hatcher (Christopher Walken), partia po zuby ozbrojených vymetencov, divoké opice, zaujímavé ovocie, tajomný artefakt a nesmie chýbať hrudníkovo vybavená černoška. Mix Ramba, Indiana Jonesa a džunglového-matrixu môže spustiť svoju kanonádu...

Vitajte v džungli Vitajte v džungli Vitajte v džungli

Dať skoro 170 korún za túto zlátaninu, neviem, neviem, ako by som to rozchodil. Už úvodná desať minútovka dáva jasne tušiť "vo co go". Extrémne klipovitý strih, spomalovačky, lietajúca kamera, tvrdý soundtrack vytvárajú formu, ktorá je jasne to najdôležitejšie o čo režisérovi Peterovi Bergovi (Very Bad Things, tv seriál Chicago Hope) išlo. Nie je sa ani čo diviť. S príšerným, opakujem, s príšerným scenárom R.J. Stewarta (Xena) sa ani nič iné nedalo robiť. Tento filmový "cirkus" nezachráni ani dvojsekundové cameo Arnolda Schwarzeneggera, či pár (párom myslím dva) podarených vtipov.

Recenzie mojich kolegov sa všeobecne pohrávali s myšlienkou návratu "mŕtveho" žánru akčnej komédie s béčkovým lookom. No neviem, ešte som nevidel béčko za 85 miliónov dolárov a rozhodne som sa nebavil tak, ako by som očakával pri dobrej akčnej komédii. Bojové scény pod taktovkou choreografa Andy Chenga (člen stuntového teamu Jackie Chana) stoja za to (videli ste v poslednej dobe film so zle natočenou akciou?), ale horšie je to už s vtipnosťou a "brutálnou" dejovou prázdnotou. Vo filme sa síce stále niečo deje, ale ide o sled priam nepozerateľných a častokrát aj zúfalo nudných, klišovitých scén.

Herecké výkony sú parketou samou o sebe. Kráľ Škorpión - The Rock je v úlohe vymáhača Becka celkom presný, horšie je už na tom zúfalo hláškujúci Seann William Scott (Stifler z prcičiek) a úplne zbytočná Rosaria Dawsonová ako bojovníčka za ľudskú slobodu. Titul prehrávača ale udeľujem Christopherovi Walkenovi a jeho kreácii bezcitného "padoucha" Hatchera.

Máte na výber dve možnosti. Možnosť A - nebudete riskovať a počkáte si na DVD alebo VHS. Suma investovaná do požičovne, je presným vyjadrením hodnoty filmu. Alebo si zvolíte možnosť B - mávnete rukou nad odstrašujúcimi dvoma hviezdičkami, vyzbrojíte sa veľkými pukancami a ešte väčšou kolou a vyrazíte za zábavou. K tomu vám môžem už len arnoldovsky popriať - "Have fun".

The Rundown (USA, 2003, 108 min.)
Réžia: Peter Berg. Scenár: R. J. Stewart, James Vanderbilt. Kamera: Tobias A. Schliessler. Hudba: Harry Gregson-Williams. Hrajú: The Rock, Seann William Scott, Rosario Dawson, Christopher Walken, Ewen Bremner, Jon Gries, William Lucking

autor Peter Konečný 8.3.2004
2.0
9.3