Kým milujeme spoločne, žialime každý sám - prvé recenzie na Pieces of a Woman

Martha (Vanessa Kirby) a Sean (Shia LaBeouf) sa tešia na príchod svojho prvého potomka. Pôrod však ...

pridal Tatiana Rusnáková 4.1.2021 o 18:14

Martha (Vanessa Kirby) a Sean (Shia LaBeouf) sa tešia na príchod svojho prvého potomka. Pôrod však skončí tragédiou a pre Marthu sa začína najhoršie obdobie jej života. Problémy má so Seanom, s príliš dominantnou matkou (Ellen Burstyn) ale aj s pôrodnou asistentkou (Molly Parker), ktorej musí na súde čeliť. Nový film maďarského režiséra Kornéla Mundruczóa "Pieces of a Woman"/Čriepky ženy zarezonoval na veľkých festivaloch, najviac na Festivale v Benátkach, odkiaľ si Vanessa Kirby odniesla cenu pre Najlepšiu herečku. Na Netflixe bude snímka dostupná od 7. januára, no na portáli Metacritic už z prvých kritík vygenerovala hodnotenie 70 %.

The Observer (100 %)

„Úvodná scéna je silnou zbraňou režisérovho arzenálu. Bez prerušovania alebo strihu, či miesta na nadýchnutie, jediným záberom vyžaduje absolútnu divákovu pozornosť. Chytí nás pod krkom a nepustí. Len párkrát sme videli záber tak pohlcujúci ako v tejto 23 minútovej sekvencii....To, ako sa čas stláča a naťahuje s každou kontrakciou, devastačné pôsobenie tragédie, ktorá príde – to všetko je kondenzované do omamného záberu.“

Variety (90 %)

„Je to vskutku Kirbyovej film, keďže predvádza svoju zatiaľ najpôsobivejší výkon – nielen pre obdivuhodné oddanie sa scéne pôrodu, ale aj kvôli spôsobu, ako naviguje neistotu svojej postavy po zvyšok filmu. Martha má tak komplikovanú reakciu, psychickú a telesnú, že jej stotožnenie sa s ňou nemohlo byť pre herečku ľahké, keďže sa musela rozhodnúť, ako zahrať tak mnoho, zdanlivo, protichodných prvkov: zničenú, no zároveň odhodlanú, nahnevanú, ale aj empatickú ženu.“

The Globe and Mail (88 %)

„Sú miesta, kde sa film kĺže – rodinné stretnutie ku koncu filmu sa zdá byť písané len pre komfortnú prítomnosť všetkých v miestnosti, čo následné vyústi do emocionálnej katarzie – ale ako celok pôsobí film skvelo. Len malé upozornenie, rozhodne film nepozerajte, ak čakáte dieťa.“

The New York Times (80 %)

„Zasadené do ôsmich strastiplných mesiacov, film je strhanou, úchvatnou štúdiou rozkladu a rekonštrukcie. Kým milujeme spoločne, žialime každý sám...

The Hollywood Reporter (70 %)

„Mundruczóovo vedenie zlyháva vo vrcholných scénach z prostredia súdu – tie pôsobia obyčajne a príliš filmovo, najmä v porovnaní s ponurou psychodrámou odohrávajúcou sa pred nimi. Takéto chyby sú len zdôraznené zvyšujúcim sa prebytkom hudby Howarda Shorea. Nachádzame aj vcelku prvoplánové prvky, ako Marthin záujem o klíčiace semienka jabĺk ako metaforu znovuzrodenia alebo kostrbaté narážky na mosty ako štruktúry, ktoré niekedy treba spáliť.“

IndieWire (58 %)

„Po výbušnej sile prvej polhodiny pôsobí zvyšok filmu ako prehľadávanie sutín.“

The Guardian (40 %)

„Silne zvládnutá je telesnosť začiatku, trýznivosť sekvencie. Má drámu aj súcit. Ale všetko v strede príbehu – či už ľudia na plátne, alebo vzťahy medzi nimi pôsobia nereálne. Film je ako intenzívne šľachtená skleníková rastlina, ktorá nemôže existovať v obyčajnom prostredí.“

:)
01 |
02 |