Filmy nie sú len zábava, či kratochvíľa. Spoznajte tie najlepšie - Zlodeji bicyklov |
Vrcholné dielo talianskeho neorealizmu Ladri di biciclette (1948) zobrazuje dramatickú epizódu zo života ...
Vrcholné dielo talianskeho neorealizmu Ladri di biciclette (1948) zobrazuje dramatickú epizódu zo života nezamestnaného Antonia a jeho deväťročného syna Bruna v povojnovom Ríme. Antonio získa príležitosť pracovať ako lepič plagátov, k čomu nevyhnutne potrebuje nový bicykel – ten mu však ukradnú. Hľadá ho po rímskych uliciach, ale bez úspechu. Vo svojom zúfalstve sa pokúsi získať bicykel krádežou. Chlapec sa stane svedkom dvojnásobnej porážky svojho otca – ako kradne a ako ho chytia pri čine… Autenticky pôsobiaci, sociálne ladený príbeh, obsadený výhradne nehercami, ktorých režisér našiel doslova na ulici medzi nezamestnanými, nakrúcaný v reálnom prostredí rímskych ulíc, sa stal parabolou bezvýchodiskovej situácie jednotlivca odvrhnutého spoločnosťou. Realizácia postupne vyjavuje beznádejnosť situácie hrdinov, ich opustenosť a osamelosť v okolitom svete. Film režiséra Vittoria De Sicu polemicky zdôrazňuje sociálne rozdiely povojnovej talianskej spoločnosti a na drobných, ale nanajvýš vierohodných útržkoch každodennej reality poukazuje na situácie, v ktorých vládne dravý zákon džungle, odopierajúci menej schopným ľuďom právo na prácu a dôstojnú existenciu. (ASFK). Ocenenia: Oscar 1950 za najlepší zahraničný film, v roku 1958 v "bruselskej ankete" popredných svetových filmových odborníkov bola snímka ohodnotená ako tretí najlepší film všetkých čias. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Polarizácia spoločnosti, občianska vojna a Kolaps. Unikátna filmová simulácia vás
- Brian Muir, ktorý pracoval na sérii Star Wars prijal pozvánku Fakulty architektúry
- Max prináša podrobnosti o predplatnom pred spustením na Slovensku a v Českej repub
- Netflix, HBO Max, Apple TV+ novinky: Primadonna, The Color Purple, Our Living Worl
- Kolaps je poctou novinárskej práci i mrazivou ukážkou občianskej vojny - píše Mich
- Národnú filmovú cenu Slnko v sieti za Výnimočný prínos slovenskej audiovizuálnej k
- Festival v Cannes je takmer tu. O Zlatú palmu zabojujú nasledujúce filmy
- Filmové štúdio s Petrom Konečným o cenách Slnko v sieti, ale aj slovenskom filme S
- Cyklus Reštaurovaná klasika v Kine Lumiere prinesie Formanov film Prelet nad kukuč
- Výzva VŠMU politikom. Opätovne zdôrazňujeme, že umenie a kultúra nie sú majetkom p