CHLOE A TRPASLÍCI

CHLOE A TRPASLÍCI

5.0

Mimoriadne bohatá jar na animáky seká jeden kúsok za druhým. Už sme boli v dobe bronzovej, dali medové hry so Včielkou Majou a naháňali pirátov s mladým Leo Da Vincim. A najnovšie sa hlásia o slovo trpaslíci. A  jedna tínendžerka, ktorá si rieši svoje klasické starosti.

Chloe prišla do nového mesta, nového domu a zažíva aktuálne vek, kedy by potrebovala starostlivosť, nehu a možno pár kamošov. Namiesto toho sa však s mamkou snažia zžiť s novou situáciou: veľký dom a zrejme nečakaní návštevníci. Chloe čakajú viaceré výzvy: pri civilných sa hlási o slovo Liam, mladučký nápadník a snaží sa naplno o jej priazeň. Súčasne zistí, že jej občas zmizne jedlo a za tým bude asi ešte nejaká iná neplecha. V tomto dome žijú totiž gnómovia a ich úloha je ešte dôležitejšia, čo Chloe zistí, keď ostane raz sama doma a dorazia sem všelijaké démoni z inej dimenzie...

Autori nového animáku si povedali, že urobia variácia na klasický vianočný film Sám doma a zaradia pár zmien do scenára i produkcie. Veľký dom dostáva gotický nádych, malého Kevina strieda Chloe vo vyššom veku a trpaslíci sú takí fajnoví chlapíci do počtu a na isté množstvo gagov. Svedčí o tom aj paródia v samotnom názve filmu a druhá polovica je skutočne o akčných bojoch dvoch nečakaných skupín: trpaslíci so zeleným nádychom a neželaní oponenti s ružovofialovým.

Chloe a trpaslíci Chloe a trpaslíci

Animák s Chloe sa snaží v jednotlivých tretinách o pútanie diváka. Najprv civilné spoznávanie postáv – Chloe, mama, Liam a ich bežné trampoty. Nič nové na svete, odcudzenie sa, príchod do nového priestoru, istá úzkosť a tínendžerské oťukávanie. Kto si spomenie na famózny pixarovský hit V hlave, rýchlo bude porovnávať a zistí, že Chloe a Liam sú archetypy odsúdené na kamarátstvo (či čosi viac), no civilná rovina im ešte nepraje – to, až keď sa na scéne začnú povaľovať ďalší osadníci.

Téma č.2 – trpaslíci. Veselí, krpatí, početní, každý s inou úlohou. Pripomínajú sčasti Šmolkov, vždy majú čosi za lubom. Kým sa s nimi ťahá Chloe, je to trošku napínavé, veselé i nechcené zoznamovanie – milujú sladkosti, sú majstri špionáže a dom poznajú do detailov. Interakcia je očakávaná – nič vás tu neprekvapí, aspoň sa snažíte zistiť, ktorý drobec je aký. V tejto línii má prísť humor, občas sa mu darí.

Chloe a trpaslíci Chloe a trpaslíci

Finálna téma sa venuje obrane domu, útoku démonov a trpaslíci (i Liam) prídu radi na pomoc, takže sa film z vtipného mení na skôr akčný. Farebné rozloženie vám uľahčí orientáciu v akčných sekvenciách, no defenzívne i ofenzívne pasáže tiež hrajú podľa známych pravidiel. Áno, tu sa utuží puto s kamošom a aj trpaslíci sú zrazu oveľa užitočnejší (keď iba nežerú čokoládu) a prispejú k dianiu.

Že sa všetci na konci zrejme skamarátia a dajú si navzájom novú šancu? Aký kurz by ste vypísali na taký záver? Chloe a trpaslíci je presne ten štandardný priemerný animák, ktorý berie osvedčené triky a vloží ich do hodinky a pol. Deti od 5 do 10 rokov ho zvládnu a ostatní si pripomenú klasické ťahy. Na jedno popoludnie postačí, opakované pozeranie sa zrejme konať nebude.

Gnome Alone (Kanada / UK / USA, 2017, 85 min.)
Réžia: Peter Lepeniotis. Scenár: Jared Micah Herman, Robert Moreland, Kyle Newman, Michael Schwartz, Zina Zaflow ...

autor Michal Korec 20.3.2018