PÁN DOKONALÝ

PÁN DOKONALÝ

6.0

Martha má najlepšie roky života, ale zmarí ich rozchod. Z ideálneho chlapa sa vykľul blbec, a vôbec to nevadí – na obzore je už ďalší. Volá sa Francis, ale lepšie mu pasuje označenie Pán Dokonalý. Zarába si na živobytie ako nájomný zabijak a aktuálne uteká pred kartelom, pre ktorý doteraz pracoval. Martha to spočiatku netuší, podľahne citom, až vo svojej zamilovanosti dostane nápad, že chce s ním predsa byť a rozhodne sa ho zmeniť. Lenže kartel cúvať nemieni, takže ako to v správnom vzťahu chodí, tie kompromisy sa budú robiť na oboch stranách a Martha v sebe nájde špeciálne vlastnosti, ktoré by sa drahému zabijakovi aj mohli hodiť.

Hoci má Pán Dokonalý vhodnú premisu i dobré obsadenie, neustále máte pocit, že buď mu niečo chýba alebo svoj potenciál nevie využiť naplno. Dlho neviete prísť na to, čo to je, podobné filmy vznikajú bežne a dokážu byť pútavé i zábavné, no tento je skôr nenápadný a hoci dobre rozohráva scény, akosi mu uchádzajú niektoré pointy a má aj relatívne pomalé tempo (i keď trvá iba 95 minút). Vlani sme tu mali podobný prípad s filmom Ofajč, ktorý na papieri i z prvej ukážky vyzeral dobre, no nenaplnil očakávania – a Mr. Right je podobný. Nie nadarmo zdieľajú jednu podstatnú postavu – scenáristu Maxa Landisa.

Ťažko povedať, čím to je, že Landis dokáže napísať zaujímavé postavy, no keď ich má poslať do akcie či tvoriť humorné chvíle, stáva sa dosť úmorným. Azda za to môže fakt, že podobné témy boli spracované viac ráz, tu sa bude mnohým zjavovať chuťovka z roku 1997 Jasný terč (Grosse Point Black) s Johnom Cusackom, čo hral podobne zabijaka na úteku, čo sa inkognito prišiel niekam zamilovať.

Pán Dokonalý Pán Dokonalý

Pán Dokonalý neprekvapí zápletkou, ani jednotlivými scénami. Balansuje na hrane viacerých žánrov, pričom jedna polovica je napchatá akciou, druhá skôr romantikou a komediálne prvky sa tlačia všade. Nad pomyselný priemer však ťahá tento film duo resp. trio kľúčových postáv, pričom každá je iná, esenciálna pre príbeh a má dostatočný priestor pre dobré vyznenie. Platí to pre Tima Rotha v osvedčenej roli a najmä pre Sama Rockwella, ktorý hrá Pána Dokonalého so zvláštnou gráciou, ale zaberá. Samozrejme, že nie je úplne normálny chlap, nie to ešte usporiadaný zabijak, takže sa môžete tešiť na jeho zaujímavé sóla a momenty.

Anna Kendrick makajúca v tieni svojej výbornej roly z Lietam v tom sa tentokrát rozhodla využiť svoj zmysel pre humor a degradovala svoju postavičku na priemerne inteligentnú žienku, ktorej to síce nepáli, ale svoj šarm a um využíva v nečakaných momentoch. Čo je najdôležitejšie, výborne sa dopĺňa s Rockwellom – tá dvojica má iskru, solídne napísané dialógy a vždy keď je na scéne ona, je to fajn a keď sú tam obaja, bavíte sa solídne.

Pán Dokonalý Pán Dokonalý

Každá postava je svojím spôsobom bláznivá, čím vybočuje tento film z typickej mustry akčnej či romantickej komédie. Spájanie týchto žánrov nie je márne, hoci film nemá pamätné akčné scény a ani úžasnú romantiku. Ale dvojica Rockwell-Kendrick sa so správnym budovaním vzťahu k postavám stará o to, že je úplne jedno, či teraz zúri prestrelka, riešia sa city alebo sa bavíte nad rýchlymi dialógmi, hrdinom držíte palce, záleží vám na nich, lebo sú natoľko crazy a odlišní, že vás pripútajú k sebe.

A to je to najlepšie, čo si nízkorozpočtová komédia tohto formátu môže dovoliť i zaslúžiť. Že mala šťastie na dobrý casting, ktorý povyšuje výsledné dianie nad scenár či priemernú réžiu. Fanúšikovia Sama či Anny by tu nemali chýbať, ostatní majú pred sebou ľahkú letnú jednohubku.

Mr. Right (USA, 2015, 90 min.)
Réžia: Paco Cabezas. Scenár: Max Landis. Hrajú: Anna Kendrick, Sam Rockwell, Tim Roth

autor Michal Korec 29.7.2016