HOTEL TRANSYLVANIA 2

HOTEL TRANSYLVANIA 2

7.0

Hoteli Transylvánia 2 štartuje nová generácia, no ani sám Drakulov otec si nie je istý, či malému Dennisovi vybehnú upírske tesáky. Po divácky úspešnej jednotke sa Genndy Tartakovsky režijne podpisuje i pod jej pokračovanie. Gróf Drakula si dovolil otvoriť brány svojho strašidelného hotela aj pre smrteľníkov, keďže dcéru Mavis oženil s Califorňanom Johnnym. Ich potomka ale mama striktne vedie životom bez hrôzy a strašenia.

Adamovi Sandlerovi nestačilo nahovoriť legendárneho grófa, podpísal sa aj pod scenár HT 2 spolu s „transylvánskym“ autorom originálu Robertom Smigelom. Nápad o spolunažívaní ľudí a príšer obaja využívajú podľa očakávaní v rôznych druhoch potýčiek, naháňačiek a láskyplných uzmierení. Nebyť prioritného detského obecenstva film možno spláchnuť jedným dúškom pollitrovej kinokoly. Do hry ale vstupuje švitorivé divácke dieťa, a tak zdĺhavé vysvetľovačky a únavne dokola dávkovanú bleskovú pohybovú animáciu nadľudských strašidlových výkonov rodič blahosklonne akceptuje.

Obsadenie sa prenieslo z Hotela Transylvánia, smrteľnícku zónu spestrujú Johnnyho rodičia. Obaja naklonení svojej nesmrteľnej neveste a predovšetkým milovanému vnúčikovi Dennisovi. Príbeh autori rozdelili do temných transylvánskych lesov i bezpečnej zóny slnečnej Kalifornie. Kameňom úrazu je pre grófa Drakulu genetická nejednoznačnosť potomka smrteľníka a upírky. Za pomoci kamarátov Frankensteinovho monštra, tučnej múmie, vlkodlaka, amorfného želatínca a neviditeľného mužíčka sa pokúša stanoviť Dennisovo jasné poslanie piť krv, naháňať hrôzu a strašiť všetko naokolo.

Hotel Transylvania 2 Hotel Transylvania 2

V hoteli to hýri farbami, ale aj prehnanými bláznovstvami predovšetkým vďaka enormnému vlkodlačiemu potomstvu. Všetci s dobrým úmyslom a temným strašidlovým poslaním vyvíjajú úsilie dobyť detské srdce posolstvom, ako fajn je byť dobrosrdečnou príšerkou a občas pri tom vyceriť zuby či radšej vôbec si nepamätať svoje gény, aby sa vďačne stali obľúbenými figúrkami pre selfíčka. Postava Mavis balansuje medzi spontánnosťou z detstva a momentálne dôležitou úlohou mentorovať svojho syna. Johnny zostáva verný svojmu batohu a životnému štýlu spred návštevy hradu.

Temným zahrmením sa ale pre rodinku stáva príchod Drakulovho tatka – zarytého upíra s výzorom bez elegancie svojho syna. Vystraší celú hotelovú klientelu, pokojne si pradúcu pod strechou Drakulovej hotelovej rezidencie. Spolu s armádou poskokov vyrobí premrštený problém, ktorý vo chvíli pokojného Dennisovho usvedčenia z pravosti upírskeho potomka prináša všeobjímajúce veselenie a následné zbratanie všetkých monštier s ľudskými postavami.

Hotel Transylvánia 2 v ničom nezaostáva za originálom, len kvôli svojmu poradovému číslu nevie ponúknuť tak prelomové prostredie či hlavné postavy. Dejovo nadväzuje na predchádzajúci príbeh, no prezentované ozvláštnenie spadá na úroveň navršovania opozeraných fígľov a situačných point.

Detský divák ocení hravý štýl a superrýchle schopnosti hlavných hrdinov, no skutočný závan jedinečnosti prichádza až so vstupom Drakulovho otca na scénu deja. Síce trocha neskoro, no pre komplexný dojem hravej nemŕtvej zábavky sú rodičia ochotní prehrýzť sa klišéovitými dialógmi i predvídateľnosťou príbehu kvôli celkom milému osadenstvu i správne viditeľne nadávkovanému posolstvu o potrebe mať sa radi bez ohľadu na to, či ste krvilačná príšera alebo len náhodný turista z ľudskej ríše.

Hotel Transylvania 2 (USA, 2015, 89 min.)
Réžia: Genndy Tartakovsky. Scenár: Robert Smigel, Adam Sandler

autor Zuzana Ondrišová 3.10.2015