Kino recenzia > Lets Dance All In
Raw
Closet Monster
When the Bough Breaks
A Monster Calls

LETS DANCE ALL IN

...takže treba opäť vymeniť mesto v roku 2014... Je to Miami, znie doplnenie otvorenej vety z recenzie spred dvoch rokov na štvorku Step Up. Piaty diel vložil do deja čo najviac ...

...takže treba opäť vymeniť mesto v roku 2014... Je to Miami, znie doplnenie otvorenej vety z recenzie spred dvoch rokov na štvorku Step Up. Piaty diel vložil do deja čo najviac hrdinov, prepletá ich osudy, načrtne hlbšie zamyslenie nad sériou, no zvíťazí prekombinované tanečné finále.

Mladík Sean a partia zo štvorky sa ťahajú po konkurzoch v L.A. Bavia záujemcov, tancujú i s mopom (The Mob with the Mop), ale nedarí sa im preraziť. Rozpustí skupinu, no poškuľuje po účasti v súťaži Vortex, kde je cieľom trojročné angažmá vo Vegas. Zajde za Moosom a súhlasí, aby dali dokopy partiu starých známych a natreli to aj obávaným Grim Knights.

Let’s Dance prichádza so železnou pravidelnosťou dvoch rokov a tento (najdlhší!) diel by mohol byť zavŕšením série. Má mnohé známe tváre (ale na Tatuma zabudnite!) a preverí znalosti postáv. Najviac sa nadväzuje na štvorku z Miami (narážky i členovia The Mob), príde Andie z dvojky či Monster z trojky. Dej je stále jednoduchý (zúčastniť sa i vyhrať), no oceňujem lezenie pod kožu postavám a aj hlbšie otázky typu Tanec je fajn, ale uživí nás? Nie som už naň starý a nedám prednosť džobu? Byť s partiou je super, no znamená angažmá finančnú istotu?

V dvoch tretinách majú otázky slušný presah, hodia sa k postavám, s ktorými sme si čosi odtancovali. Dokedy sa dá blázniť a dostávať ďalšiu šancu? Dá sa žiť s tanečníkom či je už vyšší vek dôvodom pre stopku? Do toho zdravotný problém, hoci nie príliš silene. Scenáristi sa hrali s vybranými postavami, no vo finálnej tretine hodia všetko za hlavu, nechajú ich prekabátiť jeden systém a tancovať naplno. Štedrá stopáž 112 minút má dosť tanečných scén, ostatné mohla využiť lepšie. Ešteže romantika nie je fatálna a ústredná.

Viac sa hrá na súdržnosť partie, kde je toľko archetypov... (ázijská dievčina, černoška). Obohatením je Chad so svojským prejavom, dobre padne Monsterova love-story v pohybe, Moose je instantný klasik a dvojičky slúžia na vtipy. Po toľkých filmoch viete vopred odhadnúť ich repliky.

Päťka Step Up ukazuje, že tanec znamená pre partiu všetko. Ani na večernom vyrazení si vo Vegas nedokážu prestať. Vtedy azda pochopíte, ako ich opantal, hoci môže priniesť isté problémy. Tanečné scény sú dobré (prvý battle príde po 8 minútach), do finále si šetrí to najlepšie (čo-to ukázal trailer), ale cítiť, že oproti fantastickým prostrediam štvorky už niekedy nevedia tvorcovia čo vymyslieť. Je to signál pre koniec série?

Známe postavy sa vyvíjajú, piaty diel je šancou užiť si s nimi zas a držať im palce. Musia sa postaviť starým známym i novým nepriateľom. Trošku sa posunú v životoch, objavia rozdiely (perfekcionista Sean vs. nestabilná Andie), otestujú silu vzťahov (Moose). Ide o veľa a ak milujete túto sériu, nemali by ste pri tom chýbať. Ak chcete vidieť štandardný tanečný film o nástupe bývalých hrdinov i novej šance, tiež budete spokojní. Ľahší tón a ladenie do rozprávky je vítané. Inovácia žánru sa nekoná, ako variácia funguje, fanúšikovia pokojne nastúpte.

Step Up All In (USA, 2014, 112 min.)
Réžia: Trish Sie. Hrajú: Ryan Guzman, Briana Evigan, Adam G. Sevani

2014-08-3131.8.2014 | Michal Korec