ZEJTRA NAPOŘÁD

ZEJTRA NAPOŘÁD

2.0

Na začiatku očakávania, s pribúdajúcimi minútami som nie že od nudy zívala, skôr som si od hanby párkrát zhlboka vzdychla. Trailer filmu Zejtra napořád na nás hojne útočil, stále tak nejako rozpačito, hoci veľkohubo. Samotnou snímkou debutujúceho Rudolfa Havlíka sa dojem potvrdil, ba čo viac, neuveriteľne zdĺhavo nás namotával na nudné životné rozhodnutia hlavného hrdinu Petra Krausa (Pavel Batěk).

Petr trávi veľa času pracovne v Hongkongu. Obchoduje s lacným ázijským textilom, ktorý dodáva českému podnikateľovi (Jiří Lábus). Keď jedného dňa zistí, že na tričku figuruje nápis ADADAS, zdesene podlieha panike, narýchlo si uvedomuje, že musí zmeniť svoj život, do toho sa štýlovo párkrát pobije, opije, zasúloží, a príšerne schematicky sa robí slepým k citom svojej kamarátky z detstva Terezy (Vica Kerekes).

Zejtra napořád Zejtra napořád

Režisér Havlík sa chce zavďačiť žánru akčnej komediálnej drámy, úboho volí všetky možné dostupné prostriedky na vybičovanie scén do žiadaného smeru. Filmom silno prestupuje ústredná idea, ako ťažko zmeniť svoj zabehaný život vo väzniacej spoločensko-ekonomickej mašinérii. Takmer trainspottingovsky ladený komentár hlavného hrdinu ale vyznieva naprázdno, nie z pohľadu volenej témy, ale úpornou snahou vyznieť pre diváka prelomovo, no nezrelo katarzne tupo.

Všetci občas ideme večer spať s tým, že OD ZAJTRA zmeníme svoj život. Prečo to ale rozpitvávať počas 98 minút na plátne a k ničomu nedospieť? Prípadne dôjsť na to, že tá Tereza Petra miluje, ale on sa, bohužiaľ, scenáristicky tak nevydaril, že nevychovane odoláva jej starostlivosti a moderne vzhliada k vytúženej neznámej z netu? Prečo nadávať na mocenskú prevahu podnikateľského prostredia a potom vykorčuľovať z problému módnou eleganciou pre čivavy?

Zejtra napořád Zejtra napořád

Zejtra napořád napokon dokážeme sledovať len kvôli kvalitnej hudbe (Ondřej Konvička) a kdesi hlboko vnútri tušenej ambícii vysporiadať sa s žánrom akčno-komediálnej road movie na úrovni, kde autorovi musí intenzívne vypomáhať kamera Václava Tlapáka a dekolt Vici Kerekes. Aby sa divákovi zaslúžene dostalo aspoň nejakej satisfakcie, keď už doslova vyhadzuje eurá za vstupenky na tento nepodarený žánrový zlepenec.

Zejtra napořád (ČR, 2014, 98 min.)
Réžia: Rudolf Havlík. Scenár: Rudolf Havlík. Hraju: Pavel Batěk, Vica Kerekes, Filip Blažek, Jiří Lábus, Michal Kavalčík alias Ruda z Ostravy

autor Zuzana Ondrišová 14.8.2014