Kino recenzia > My sme Millerovci
Mary Poppins Returns
Zimna wojna
The Girl in the Spiders Web
Robin Hood

MY SME MILLEROVCI

Ed Helms v Hangover tak trochu pripomína svojou pozíciou Jasona Sudeikisa v Horrible Bosses. Nie ten najkrajší, nie najväčší truľo, ale niečo tretie v pozadí, čo utužuje puto trojice ...

Ed Helms v Hangover tak trochu pripomína svojou pozíciou Jasona Sudeikisa v Horrible Bosses. Nie ten najkrajší, nie najväčší truľo, ale niečo tretie v pozadí, čo utužuje puto trojice kamarátov. V americkej komédii My sme Millerovci (We're the Millers) režiséra Rawsona Marshalla Thurbera sa práve títo dvaja herci stretli ako zazobaný boháč Brad Gurdlinger (Helms) a nevýznamný trávový dealer David Clark (Sudeikis).

David má Bradovi prepašovať z Mexika do Štátov len „štipku a pol“ marihuanovej zásielky. O tom, že to bude troška väčší náklad, niet pochýb. V snahe vyzerať čo najnenápadnejšie si David zadováži čudesnú rodinu – ostrieľaná striptérka Rose (Jennifer Aniston) bude jeho manželka, otravný panic zo susedstva syn Kenny (Will Poulter), okoloidúca tuláčka Casey (Emma Roberts) dcéra. Na ohromnom karaváne sa vyberú ako príkladná rodinka užiť si spoločnú dovolenku, t.j. napakovať auto od hlavy po päty trávou a za províziu ju doviezť k Bradovi.

O vtipný scenár sa postarali Sean Anders a John Morris, ktorí majú na svedomí aj uletený skok v čase v Hot Tube Time Machine (2010). Tu síce ide o zľahka predvídateľný príbeh cesty, počas ktorej Millerovci zažijú mnohé humorné i vypätejšie chvíle, autori však udržiavajú bizarnú rodinnú štvoricu vtipne pozerateľnú. Počiatočné „uvítacie“ ceremónie nám dovolia nahliadnuť do ich samostatných životov, aby sa potom v umelom rodinkárčení vybudovali nové väzby a správne využil ich doterajší existenčný potenciál.

Asi takto by mala vyzerať priemerná letná komédia, ktorá si za námet zvolila pôsobivé umelé vytvorenie rodiny a nasmerovala ju na cestu kriminality. Nablýskaným blockbustrom zo susedstva dáva na frak vtipnou konverzáciou a dobre volenými peripetiami, ktoré výborne zapadajú do smerovania celého príbehu. Ten má občas slabšie miesta v omieľaní nekonečnej neistoty, či ich na hraniciach chytia alebo nie, alebo v handrkovaní sa o províziu, no výborne sú zvládnuté scény s fiktívnym bábätkom, či v zbližovaní sa so spočiatku otravnou rodinou Fitzgeraldovcov. Medzi Sudeikisom a Aniston to správne iskrí, čo si natrénovali spolu už vo vynikajúcich Horrible Bosses. Niet pochýb, že ide o ostrieľané komediálne herecké osobnosti, ale pohotovo im sekundujú aj Poulter ako vystrihnutý z Disney Channel a uhundraná, no vynaliezavá Roberts.

Autori postavili príbeh na humorných konverzačkách, trocha ho okorenili zločinom i naháňačkovou akciou a v závere – jasné, že predvídateľnom – dospieva ústredná štvorica k umravneniu, pričom si ale zachováva vtipný nadhľad. Millerovci sú osviežujúcim absurdným rozptýlením a využívajú dostatok vtipu i zaujímavého plynutia samotného príbehu, aby divákovi tých 111 minút ubehlo ako voda a on príjemne zrelaxoval.

We’are the Millers (USA, 2013, 110 min.)
Réžia: Rawson Marshall Thurber

2013-08-1515.8.2013 | Zuzana Ondrišová