MACKO PÚ

MACKO PÚ

6.0

Macko Pú je jedna z najznámejších rozprávok na americkom kontinente. Je jednoduchá, milá, má skvelé charaktery, s ktorými sa môžu stotožniť malé detičky i trošku staršie detváky. Preto je teda veľkým prekvapením, že Pú začal svoju kinopúť v Belgicku už pred mesiacom a do USA príde až v polovici júla.

Príbeh sa odohráva v Stokorcovom lese (100-Acre Wood) a začína bežným zobudením hladného Pú. Prehľadá dom, zistí, že nemá žiadny med, a rozhodne sa zohnať ho inde, napríklad u svojich kamošov. Lenže cestou zistia, že ich kamoš somárik Ijáčik stratil chvost – tak sa radšej rozhodnú hľadať ten. Medzitým nesprávne dešifrujú správu od Kryštofíka Robina a vydajú sa hľadať toho.

Púov dej zaberie sotva 70 minút a ako správne čítate, stále sa v ňom niečo hľadá (med, chvost, kamoš) a je to v podstate vhodný základ pre postupné naskakovanie Púových priateľov do diania. Hovoriť o deji je možno trošku nadnesené, pretože línia je veľmi jednoduchá – a slúži jedinému cieľu: aby sa na konci všetci stretli a povedali si, aké je priateľstvo dôležité a treba si ho vážiť.

Macko Pú Macko Pú

Je to absolútny návrat ku koreňom vo všetkých smeroch. Dej pokrýva vo veľkej miery základné dobrodružstvá a na hollywoodske pomery ide snáď o novodobý reštart série – vzbudiť divácky záujem o klasické postavy, doniesť ich do kina a potom možno s nimi pracovať na ďalších. V tej jednoduchosti spočíva jeho prístupnosť a krása – ušľachtilé ideály, milé vyznenie, pomalé tempo.

Čo z neho robí úplne ideálny „prvý film pre deti v kine“. Možno si mnohí z vás pamätáte, ako ste boli prvýkrát v kine – s rodičmi, bratom či zo školy. A toto je presne film, na ktorý by som zobral svoje dieťa, pretože sa v ňom deje málo, takže ho môže pozorne sledovať, sem-tam v ňom zaznie dobrá pesnička a má fajn dialógy. Pre deti do 8-9 rokov je to úplný favorit.

Macko Pú Macko Pú

Pre vás starších súrodencov či dospelých to možno také terno nebude, pretože Macko Pú pôsobí občas až archaicky. Prostý dej sa málokedy rozvinie a tých 69 minút vyznieva skôr ako 105. Text okolo postavičiek či diania vyznieva trošku bizarne a spolu s pesničkami tvorí síce zvláštny celok – ale pre vás možno nie pochopiteľný. Ale deti sa nadchnú, lebo na plátne sa stále niečo deje a asi ťažko si uvedomia, že animácia je klasická, akoby ručná.

No svoj účel Macko Pú spĺňa výborné – osvedčenú animovanú klasiku neprezlieka do moderného kabátu, neaktualizuje, ale necháva v starom šate a funguje. Iste, na pomery dnešných animákov je dosť pomalý (a pre 15-ročných tínedžerov totááál nudááá!), ale jednocifernú cieľovku poteší. No pre nás možno nie je taká známa klasika, preto máme celkom dobrú príležitosť zistiť, prečo sa vlastne páči už niekoľkým generáciám.

Winnie the Pooh (USA, 2011, 64 min.)
Réžia: Stephen Anderson, Don Hall. Námet: A. A. Milne. Scenár: Brad Copeland. Strih: Lisa Linder. Hrajú: (v slovenskom znení) Ján Greššo, Dušan Kaprálik, Michal Hudák, František Kovár, Štefan Richtárech, Patrik Žiaran, Janette Švoňavská, Mária Bernátová, Igor Krempaský, Marián Slovák

autor Michal Korec 13.5.2011
6.0
-