HRIEŠNY TANEC 2

HRIEŠNY TANEC 2

5.0

Keď sa od osemnásťročnej dievčiny očakáva, že si nájde tú správnu partiu v novom prostredí, môže to dopadnúť rôzne. Tak ako dnes, rovnako aj na Kube v roku 1958. Kto je pre Katey lepšia partia? Napomádovaný James z vyššej spoločnosti, alebo bezprostredný kubánec Xavier? Podľa rodičov James, ale Katey sa rozhodne sama. Celú situáciu sťažuje revolúcia vznášajúca sa vo vzduchu...

Slovenský slogan k filmu sa za nič neschováva: "Príbeh veľmi podobný ako v slávnej jednotke - ale tentoraz v horúcom kubánskom rytme!" a má pravdu. Scenáristi sa nijako nepretrhli. Jedinou zmenou je horúca Kuba a Castrova revolúcia. Kubánska hudba je chytľavá a dokáže osloviť, ale... A to ale je veľkým ALE.

Hriešny tanec 2 Hriešny tanec 2 Hriešny tanec 2

Nepopieram, že som sa v kine príjemne zabával. Príjemne som si oddýchol. Nič som neočakával, nič som nedostal. Mladí herci napriek tomu, že nie sú učení tanečníci zvládli všetky tanečné kreácie, aj keď boli väčšinu času na parkete snímaní od pása hore, mali potrebný výraz, takže som im ľahko uveril, že kroky sú správne, ALE...

Tým veľkým ALE je prvý diel. Hriešny tanec z roku 1987. Ten zasiahol presne mierenou strelou srdcia miliónov ľudí. Disponoval fantastickou hudbou, nadupanou atmosférou, Patrickom Swayzem a Jennifer Greyovou. Nechápal som, ako si ho môže moja sestra púšťať raz týždenne a sedieť tak blízko pri televízore. Bez toho, aby mal Hriešny tanec nejaký politický podtón dokázal udržať napätie. Rovnako ako v jednotke, aj v Hriešnom tanci 2 sa cvičí na tanečnú súťaž. Rovnako v tajnosti. Ale zatiaľ, čo Swayze s Greyovou to taja až do samotného finále, medzi Diegom a Romolou sa ich vzťah prevalí už v semifinále a zrazu nie je o čom hrať. Rodičom neostáva nič iné, ako sa zmieriť s tým, že si ich dcéra vybrala inú partiu, ako by si želali a všetko je v najlepšom poriadku.

Ani v nacvičovaní choreografie nepredstavuje nič zásadný problém. Teda okrem toho psychického, ktorý hravo vyrieši práve Patrick Swayze. Dozvieme sa niečo o dvojitej točke, ktorú by mala Katey vo finále urobiť, ale ani to nepredstavuje problém. Nacvičovanie na streche mi pripomenulo Luhrmanov film Tanec v srdci z roku 1992 o škaredom káčatku, ktoré sa s pomocou vypracuje do tanečnej špičky. Ale v porovnaní s Hriešnym tancom 2 by Tanec v srdci vyšiel ako víťaz. Pri vete "Niečo naučím ja teba, niečo ty mňa.", som si spomenul na film Ľadové ostrie o hokejistovi, ktorý sa dal na krasokorčuľovanie ("Zúbky"). Práve v tejto časti nacvičovania chýbal humor. Niečo, čo by oživilo až príliš fádnu dejovú líniu celého filmu.

Podobne je to s hudbou. Nečakajte žiadny hit ako "The Time of my Life", ani nič, čo by ste si po odchode z kina pospevovali. Žiadnu pieseň, z ktorej by si hlavní predstavitelia robili srandu a po kolenách sa pomaly k sebe približovali. Najväčšou romantikou filmu (okrem scény milovania) je ich tanec pred plátnom, na ktorom je premietaný záznam tancujúcich rodičov. Kubánske rytmy sú podmanivé a vyskytuje sa v nich veľa vášne. Diego Luna si s tým poradil na výbornú, ale Romola Garai by potrebovala ešte pár rokov, alebo lekcií od Patricka, aby sa mohla stať kráľovnou miestneho podniku.

Hriešny tanec 2 splnil jedinú úlohu. A síce, že obnovil spomienku na pôvodný Hriešny tanec, ku ktorému sa vrátim radšej, ako si znovu pozrieť jeho voľné pokračovanie.

Dirty Dancing: Havana Nights (USA, 2004, 90 min.)
Réžia: Guy Ferland. Scenár: Boaz Yakin, Victoria Arch. Kamera: Anthony B. Richmond. Hudba: Heitor Pereira. Hrajú: Diego Luna, Romola Garai, Sela Ward, John Slattery, Jonathan Jackson, January Jones, Mika Boorem.

autor Matej Oravec 20.8.2004
5.0
8.4