TRVALO DVA ROKY, KÝM SME MOHLI NAKRÚCAŤ...

TRVALO DVA ROKY, KÝM SME MOHLI NAKRÚCAŤ...

článok



Film Grande Boucle rozpráva komediálny príbeh z prostredia svetoznámych pretekov Tour de France. Hlavný hrdina François príde o prácu a jeho vzťah s  manželkou sa začne rozpadávať. Zo životnej krízy ho môže zachrániť bláznivý nápad – absolvovať cyklistickú súťaž deň pred ostatnými súťažiacimi. Ide o piaty celovečerný film francúzskeho režiséra Laurenta Tuela, ktorý predtým natočil napríklad príbeh o rockovej legende Johnny Hallyday a gangsterku s Jeanom Renom, Krv našej krvi. Pre portál Kinema.sk rozprával o spolupráci s organizáciou pretekov, ako aj o svojom nasledujúcom projekte.

Vaším zámerom bolo natočiť ľudský príbeh alebo film o Tour de France?

Predstav si, že si kúpil krásny prsteň – tým je ľudský príbeh. Ako režisér preň však musíš nájsť aj neobyčajné balenie a tým je práve pretek. Je to spôsob, akým som dej vyrozprával. V skutočnosti náš film je prvou fikciou, ktorá sa odohráva v tomto prostredí. Rád sa ponáram do nepoznaných tém – bolo pre mňa fascinujúce objavovať svet cyklistiky z jadra. Tour de France síce obdivujú všetci, ale jednotlivé vnútorné mechanizmy organizácie mi boli ako divákovi skryté.

Natáčali ste teda priamo počas pretekov, alebo ste ich inscenovali?

Oba spôsoby sme využili - 15 dní sme mali autorizovaných od organizácie pretekov, aby sme mohli využiť dekorácie, atmosféru a vytvoriť niekoľké etapy.



Boli ešte iné aspekty natáčania, ktoré ste si uľahčili tým, že zobrazujete Tour de France?

Nebolo to ľahké, to treba poznamenať. Museli sme nájsť správnu hranicu medzi fikciou a realitou pretekov, ako sú novinári, či marketing.

Ako sa vám teda spolupracovalo s organizátormi?

Na začiatku to bolo náročné, hlavne kvôli žiadosti o autorizáciu – Tour de France sú gigantickou športovou udalosťou a nemôžeš ohroziť ich priebeh.

Boli však otvorení vášmu nápadu?

Na začiatku nie, museli sme ich presviedčať. Trvalo to dva roky – stretávania, na ktorých sme vysvetľovali naše zámery a často bolo potrebné scény úplne prepísať.

Trvalo dva roky, kým sme mohli nakrúcať...

Chceli ste tiež popularizovať pretek?

Nie, myslím si, že je už dostatočne populárny. Tour de France je treťou najsledovanejšou každoročnou športovou udalosťou popri futbale a Super Bowl.

V športe možno nájsť dosť drámy, prečo ste si vybral žáner komédie?

Mám rád komédiu – nenatáčam ju prvý raz a zaľúbim som sa do postáv. Navyše ide podľa mňa o komédiu realistickú. Chcel som vytvoriť film, kde by sa každá situácia mohla odohrať v skutočnom živote a tak spraviť film kredibilným.

Ako sa vám spolupracovalo s jednotlivými mestami? Počas filmu ich diváci navštívia mnoho.

Projekt bol sympatický a môj predchádzajúci film (Jean-Phillippe nominovaný na cenu César, pozn.red.) bol vo Francúzsku slávny, čo nám často otváralo dvere. Pomohlo to financovaniu, ale aj v získavaní významných spoluprác. Je to tiež publicita pre región, keď ukážete jeho krásne miesta.

Sú vaše postavy inšpirované skutočnými osobnosťami?

Áno, hlavný hrdina absolvuje preteky deň pred ostatnými súťažiacimi rovnako ako novinár Éric Fottorino, bývalý šéfredaktor denníka Le Monde. Myšlienku sme prevzali pre nášho vymysleného hrdinu, ktorý zažíva rodinnú krízu a preteky mu pomôžu prekonať vlastnú detinskosť.

Trvalo dva roky, kým sme mohli nakrúcať...

Mne na filme prekážalo veľa reklamy. Vidíme veľa značiek.

Áno, počul som podobné názory. Avšak neurobíš realistický film z prostredia športových pretekov bez reklamy. Pomohla nám príbeh financovať, to je pravda, ale Tour de France by bez nej neexistovala.

Na druhej strane sa mi páčilo, ako ste zachytili sponzoring hlavného hrdinu.

Presne, my si z toho robíme srandu. Chceli sme skutočnú reklamu vyrovnať ironizovaním – keď si veľká hviezda, nosíš značku Nike, ale keď si neznámy, tak ťa donútia popularizovať mnohé hlúposti, natočiť reklamu na traktore a tak ďalej.

Máte vyhliadnutý nejaký projekt do budúcnosti?

Robím film o živote jedného francúzskeho maliara.

Môžem vedieť ktorého?

Zatiaľ nie, ide o jedného impresionistu.

Veľmi známeho?

Áno, bolo o ňom veľa napísané a vytváram jeho príbeh z rôznych zdrojov.


autor Marek Hudec 3.2.2014
Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 50476
02 |
návšt. 11232
03 |
návšt. 6387
04 |
návšt. 5029
05 |
návšt. 4829
06 |
návšt. 3812
07 |
návšt. 4039
08 |
návšt. 2951
09 |
návšt. 1913
10 |
návšt. 1868
REBRÍČEK US
01 |
$82,0 mil.
02 |
$7,4 mil.
03 |
$3,9 mil.
04 |
$3,2 mil.
05 |
$3,2 mil.
06 |
$2,5 mil.
07 |
$2,1 mil.
08 |
$1,7 mil.
09 |
$1,4 mil.
10 |
$1,1 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.