Missing – recenzia televízneho pilotu

Ďalším seriálom zo série midseason replacements je akčná špionážna dráma stanice ABC s názvom Missing. Jej pilot mal na materskej stanici premiéru 15. marca a, čo je pre nás zaujímavejšie, v rovnaký..

pridal 23.3.2012 o 14:11

Missing – recenzia televízneho pilotu

Ďalším seriálom zo série midseason replacements je akčná špionážna dráma stanice ABC s názvom Missing. Jej pilot mal na materskej stanici premiéru 15. marca a, čo je pre nás zaujímavejšie, v rovnaký deň sme si ho mohli pozrieť i u nás na AXN – a vďaka časovému posunu dokonca o aj o pár hodín skôr ako Američania!

Missing má zatiaľ jedinú ústrednú zápletku – a síce hľadanie syna, na ktoré sa podujme Becca (Ashley Judd), po tom ako ho unesú na študijnom pobyte v Ríme. Keď sa jej Micheal, syn, neozve asi týždeň a dozvie sa, že ho z programu vyhodili, bez váhania sa vyberie do Ríma, aby ho našla. No po synátorovi niet v jeho internáte ani stopy – až na podozrivého týpka so zbraňou, ktorého s prekvapivou ľahkosťou zlikviduje a my v následných scénach zisťujeme, že Becca ani náhodou nie je len obyčajná kvetinárka, ale bývalá agentka CIA.

To zároveň vysvetľuje ako to, že Becca pacifikuje každého, kto sa jej pripletie do cesty, ovláda jazyky a hlavne – prečo na začiatku epizódy vyletel do povetria jej manžel (ktorého si mimochodom zahral Sean Bean, čo je samo o sebe spoiler, čo sa týka osudu jeho postavy). Vďaka kontaktom, ktoré si vytvorila počas svojich špionážných dní sa Becca snaží svojho syna nájsť, no zároveň má v pätách okrem jeho únoscov, samozrejme, aj samotnú agentúru.

Tvorcovia opäť siahli po starom osvedčenom modele a dozvedáme sa, že Becca bola jednou z najlepších agentiek, aké CIA kedy mala. To by mohlo vysvetľovať jej „superschopnosti“ – keď vystopuje taliansku priateľku svojho syna v nočnom bare, nájde ju podľa toho, že jej zavolá a podľa zvonenia ju nájde (v nočnom bare!!!). Alebo ako hľadá internát svojho syna podľa fotografií výhľadu z okna. Človeku potom ostáva rozum stáť, ako si matka mohla nezistiť, kde býva jej dieťa, keď sa vyberie na zahraničné školenie. Potom jej – už tak dosť klišé poznámka – „Nie som CIA, som matka.“ vyznieva dvojnásobne hlúpo. K jej ďalším zaujímavým schopnostiam patrí napríklad “skill” vlámať sa do obchodu oproti synovmu internátu a z CCTV vytiahnuť na prvý pokus presne ten moment ako unášajú jej syna.

Vynára sa teda otázka – keď je Becca taká šikovná, čo bude robiť ďalších 9 epizód? To netuším. Viem len jedno, a síce že so seriálom pokračovať nebudem, aby som to zistila. Spočiatku som sa na neho celkom tešila, pretože formát „jedna zápletka – jedna séria“ sa mi pozdáva (ako napr. pri The Killing alebo výbornej britskej dráme The Shadow Line) a aj tu by mohol fungovať, keby si scenáristi odpustili všetky vyššie spomenuté (a i tie nespomenuté) kiksy a keby to všetko nebolo také… nijaké. Pilotnú epizódu hodnotím 5/10 a aj to z veľkej časti len kvôli tým trom minútam Seana Beana, lebo vážne, to bolo skvelé. (serialy.kinema.sk)

:)
01 |
02 |