Kinám to pred Valentínom sypalo

Americké pokladne majú za sebou veľmi dobrý víkend. Post-superbowlovský víkend vytiahol ľudí do kín a kumulatívna tržba TOP 12tky bola až o viac než 80 % vyššia ako predchádzajúci víkend. A iba ...

pridal Michal Šmajda 16.2.2012 o 11:15

Kinám to pred Valentínom sypalo


Americké pokladne majú za sebou veľmi dobrý víkend. Post-superbowlovský víkend vytiahol ľudí do kín a kumulatívna tržba TOP 12tky bola až o viac než 80 % vyššia ako predchádzajúci víkend. A iba druhý raz v histórii sa stalo, že až štyri kino novinky otvorili nad hranicou 20 mil. Zároveň však šlo o štandardný (pred)valentínsky víkend s celkovým číslom 191 mil. Kumulatívne valentínske tržby boli v roku 2010 204,7 mil. a rok pred tým 188,9 mil. Pozrime sa ale na konkrétne tituly a ich komerčné výsledky. Kasovou jednotkou sa stala romantická dráma Manželský sľub (The Vow) so sumou 41,2 mil., ktorá zaznamenala šieste najvyššie februárové otvorenie vôbec. Štatistika vraví, že na romantiku s Channingom Tatumom a Rachel McAdams sa prišlo pozrieť predovšetkým nežné pohlavie v mladom veku (až 77 % žien a 55 % publika mladšieho než 25 rokov). A ako v nedávnej minulosti otvárali podobne ladené snímky? Tak napríklad Dear John s Tatumom za svoj prvý víkend utŕžil 30,5 mil. a The Notebook s McAdams 13,5 mil.

V tesnom závese za líderskou romantikou sa umiestnil thriller s Denzelom Washingtonom – Nepriateľ pod ochranou (Safe House). Otváracia tržba 40,2 mil. je pri porovnaní s inými Washingtonovými thrillermi (Unstoppable – 22,7 mil., Únos vlaku 123 – 23,4 mil.) naozaj vynikajúca. Ba čo viac, ide o Denzelove druhé najlepšie otvorenie (hneď po Americkom gangstrovi s premiérovou tržbou 43,6 mil.). Zásluhu na tomto výsledku má aj efektný marketing štúdia Universal. Treťou najúspešnejšou filmovou novinkou je pokračovanie rodinného dobrodružstva s The Rockom Cesta na tajomný ostrov 3D (Journey 2: The Mysterious Island) s tržbou 27,3 mil. Veľmi slušné, keďže jednotka debutovala s číslom 21 mil. a to v čase veľkého 3D boomu.

Štvrtá pozícia patrí re-release-u Star Wars: Epizóda I – Skrytá hrozba 3D, ktorá obstála v konkurencii silných premiér. Fanúšikovia Hviezdnych vojen nechali v pokladniach za trojrozmernú verziu 22,5 mil. Solídne a na približne porovnateľnej úrovni než nedávne znovu uvedenia klasík v 3D verziách (Leví kráľ 3D otvoril s 30,2 mil. a Kráska a zviera 3D so 17,8 mil.). Prvú päťku uzatvára minulotýždňový líder – tínedžerská Kronika s rozpočtom 12 mil. (12,1 mil./40 mil. po dvoch víkendoch). Jedna veta aj k oscarovej top trojke: najmenej klesol a najvyšší priemer na kino má najvážnejší kandidát – The Artist (13. priečka v rebríčku). (zdroj: Box Office Mojo)





Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 50476
02 |
návšt. 11232
03 |
návšt. 6387
04 |
návšt. 5029
05 |
návšt. 4829
06 |
návšt. 3812
07 |
návšt. 4039
08 |
návšt. 2951
09 |
návšt. 1913
10 |
návšt. 1868
REBRÍČEK US
01 |
$82,0 mil.
02 |
$7,4 mil.
03 |
$3,9 mil.
04 |
$3,2 mil.
05 |
$3,2 mil.
06 |
$2,5 mil.
07 |
$2,1 mil.
08 |
$1,7 mil.
09 |
$1,4 mil.
10 |
$1,1 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.