Denník z Cannes - Baumbach, Doillon, Haneke |
Tento rok a festivale v Cannes bolo zastúpenie amerických filmov veľmi skromné. Režisér Noah Baumbach za finančnej podpory Netflixu napriek hviezdnemu
Noah Baumbach - The Meyerowitz Stories Tento rok a festivale v Cannes bolo zastúpenie amerických filmov veľmi skromné. Režisér Noah Baumbach za finančnej podpory Netflixu napriek hviezdnemu obsadeniu Dustin Hoffman, Emma Thompsom, Adam Sandler a Ben Stiller, priliš nebodoval. Okrem niektorých zaujímavých scén Adama Sandlera, ktorý ukázal, že vie zvládnuť aj iné ako komické úlohy spolu s Benom Stillerom, je dej plný dialógov, ale celkovo nezaujal divákov ani kritiku. Príliš klasické rozprávanie príbehu starnúceho a kedysi úspešného sochára (Dustin Hoffman), ktorý si uvedomí svoje premeškané príležitosti. Po 4 manželstvách, z ktorých má deti, sa nedokážu stretnúť ako rodina a spolu dobre vychádzať. Spojí ich až náhla príhoda, keď ich otec bezvládne leží v nemocnici. Vtedy prehodnotia svoj život a svoje vzťahy. Čo sa deje i v našich životoch, keď si často neuvedomujeme pominuteľnosť chvíle a nenávratnosť času. Jacques Doillon - Rodin Paríž 1880. August Rodin 40 ročný dostal prvú zákazku od štátu - Bránu Pekiel, Bozk a Mysliteľ. Diela, ktoré sa stanú jeho najznámejšími prácami. Žije so svojou ženou Rose, ale začne si ľúbostnú aféru so svojou talentovanou žiačkou Camille Claudel. Ich tvorivé a ľúbostné aféry sú dnes každému známe, ale skutočnosť ostane navždy utajená. Vzniklo niekoľko variácií v dejinách na túto tému a každá popisuje vzťah trochu inak. Obaja sú zaujatí a fescinovaní na práci sochy spisovateľa Balzaka, ktorý nebol prijatý a nikdy vystavený, ale dnes je v plenéri sôch v Japponsku a na jednom z námestí v Paríži. Režisér pôvodne mal vytvoriť dokument k Rodinovmu životnému jubileu 100 rokov, ale práca ho zaujala natoľko, že napísal scenár a vznikol hraný film. Urobiť dobrý film o velikánovi ako bol Rodin, je ťažká úloha a herec Vincent Lindon, mladá herečka Izïa Higelin sa snažili vytvoriť charaktery postáv, ale film vyznieva príliš jednotvárne a plocho, hoci intímne rozhovory ktoré vytvárajú hlavnú líniu deja, by často dokázali viac. Rodin pôsobí ako jemná bojazlivá skica ťažkého materiálu, nie vždy presne dotiahnutého ako by sa očakávalo. Michael Haneke - Happy End Michael Haneke sa vo filme Happy End zaoberá témou medziľudských vzťahov v buržoáznej rodine a krízou spoločnosti. Všetko okolo nás je slepé, nevidíme jeden druhého. Matka dievčatka je smrteľne chorá a jej dcéra sa sťahuje k otcovi, ktorý má novú rodinu, ale časom vyjde na javo, že otec má milenku. Realisticky spracovaná téma, niekedy zdĺhavé scény, snáď to bol zámer ukázať prozaickosť života, prázdnotu. Haneke sa do príbehu snaží zakomponovať nové spôsoby komunikácie mobil, facebook, ale stráca sa tým rytmus a napätie. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Desať výnimočných filmov z festivalu Febiofest, ktoré by ste nemali zmeškať
- Slováci nakrútili svoj Trainspotting - Fentasy, Česi hororovú drámu o svokre. Podc
- Dokument o afére pornohorečky Stormy Daniels s Donaldom Trumpom na streame Peacock
- Do kín prišiel slovenský thriller Fentasy, tieto zaujímavosti ste o ňom nevedeli
- Godzilla mení oscarovú históriu. Japonci zdolali amerických rivalov
- Mať dobrý film nestačí, Oscary sú aj o lobingu. Podcast o hlasovaní akadémie
- Vrana / The Crow sa vracia. Bill Skarsgård je pomstiteľom zo záhrobia
- Disney+ prichádza s trailerom k seriálu Becoming Karl Lagerfeld s Danielom Brühlom
- Wes Anderson s prvým Oscarom, za krátkometrážny film The Wonderful Story of Henry
- 24 podcast: Oscary sú rozdané. Rozhovor so šéfredaktorom Kinemy