Ako zhodnotil 69. ročník festivalu v Cannes Adrián Žiška |
Cannes - ďakujem, odnášam si viacero pekných momentov a na záver, s pohľadom na milované more, ešte pár posledných postrehov
Cannes - ďakujem, odnášam si viacero pekných momentov a na záver, s pohľadom na milované more, ešte pár posledných postrehov: THE UNKNOWN GIRL - nový Dardennovci, ovšem všetko ostáva pri starom, t.j. ďalší kvalitný kúsok belgických bratov. Nezaujato, ale s peknou drobnokresbou hľadania a nájdenia cesty ako sa vysporiadať s jedným rozhodnutím a jeho neblahým následkom. Môže sa zdať, že Dardennovci idú na zotrvačnosť, ovšem ak by takúto zotrvačnosť malí aj ostatní dlhoroční tvorci, nebolo by takmer žiadných zápch na autostráde zvanej "kvalitné kino". HELL OR HIGH WATER - od scenáristu SICARIA a režiséra PERFECT SENSE kvalitná žánrová jednohubka, ktorá v predpovedateľnom príbehu šlape na plyn vťahujúcou atmosférou, presnými hereckými výkonmi a dobrými dialógmi hlavne na strane vykonávateľov zákona. Poctivé remeslo. KINEMAVIDEO3925. PERSONAL SHOPPER - bude to asi osobné, ale toto mi veľmi nesadlo. Po slušnom SILS MARIA si Assayas znova pribral na spoluprácu Kristen Stewart v príbehu kombinujúcom prvky mysterióznosti a sociálnej štúdie. Osobne mi ani jedna z polôh neprišla presvedčivá a ako celok to ostalo niekde na pol ceste k vyťaženiu zaujímavého námetu. AQUARIUS - alebo ako som bol opojený kamerovými kompozíciami a hereckou kreáciou hlavnej predstaviteľky v príbehu, ktorý je zároveň melancholickým ohliadnutím za minulosťou, ovšem s neutlmenou vitalitou vzdorovať osudu a pritom si kriticky šťuchnúť do problematiky korupcie. S ohľadom aj na aktuálnu turbulentnú situáciu na politickej scéne v Brazílii, bolo uvedenie filmu na samotnom červenom koberci ako aj v kinosále doprevádzané transparentami odsucdzujúce súčasnú situáciu. Apropó, po skončení filmu jeden z dlhších standing ovation pre režiséra a herečku, ktoré Cannes tohto roku zatiaľ zažilo. AFTER THE STORM - to čo som napísal o Dardennovcoch, takmer do bodky platí aj pre nový film japonského tvrocu Kore-edu. Nepatetický, napriek tomu dojímavý a hlavne hlboko ľudsky uveriteľný príbeh jednej rodiny. Nálepka "ako by to písal život sám" nemôže byť viac presná. Malá rekapitulácia na záver toho pre mňa najlepšieho, čo som v Cannes videl: |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Nový slovenský film Pokiaľ ja žijem sa predstavuje trailerom, čakajú ho premiéry v
- Polarizácia spoločnosti, občianska vojna a Kolaps. Unikátna filmová simulácia vás
- Brian Muir, ktorý pracoval na sérii Star Wars prijal pozvánku Fakulty architektúry
- Max prináša podrobnosti o predplatnom pred spustením na Slovensku a v Českej repub
- Kolaps je poctou novinárskej práci i mrazivou ukážkou občianskej vojny - píše Mich
- Netflix, HBO Max, Apple TV+ novinky: Primadonna, The Color Purple, Our Living Worl
- Národnú filmovú cenu Slnko v sieti za Výnimočný prínos slovenskej audiovizuálnej k
- Festival v Cannes je takmer tu. O Zlatú palmu zabojujú nasledujúce filmy
- Stále v kurze. Seriál o trampotách skúsenej komičky pokračuje treťou sériou
- Prvý trailer na muzikálovú drámu Joker: Folie à Deux. Arthur Fleck, Harley Qu