Ako zhodnotil 69. ročník festivalu v Cannes Adrián Žiška

Cannes - ďakujem, odnášam si viacero pekných momentov a na záver, s pohľadom na milované more, ešte pár posledných postrehov

pridal Adrián Žiška 22.5.2016 o 19:03

Ako zhodnotil 69. ročník festivalu v Cannes Adrián Žiška


Cannes - ďakujem, odnášam si viacero pekných momentov a na záver, s pohľadom na milované more, ešte pár posledných postrehov:

THE UNKNOWN GIRL - nový Dardennovci, ovšem všetko ostáva pri starom, t.j. ďalší kvalitný kúsok belgických bratov. Nezaujato, ale s peknou drobnokresbou hľadania a nájdenia cesty ako sa vysporiadať s jedným rozhodnutím a jeho neblahým následkom. Môže sa zdať, že Dardennovci idú na zotrvačnosť, ovšem ak by takúto zotrvačnosť malí aj ostatní dlhoroční tvorci, nebolo by takmer žiadných zápch na autostráde zvanej "kvalitné kino".

HELL OR HIGH WATER - od scenáristu SICARIA a režiséra PERFECT SENSE kvalitná žánrová jednohubka, ktorá v predpovedateľnom príbehu šlape na plyn vťahujúcou atmosférou, presnými hereckými výkonmi a dobrými dialógmi hlavne na strane vykonávateľov zákona. Poctivé remeslo.

KINEMAVIDEO3925.

PERSONAL SHOPPER - bude to asi osobné, ale toto mi veľmi nesadlo. Po slušnom SILS MARIA si Assayas znova pribral na spoluprácu Kristen Stewart v príbehu kombinujúcom prvky mysterióznosti a sociálnej štúdie. Osobne mi ani jedna z polôh neprišla presvedčivá a ako celok to ostalo niekde na pol ceste k vyťaženiu zaujímavého námetu.

AQUARIUS - alebo ako som bol opojený kamerovými kompozíciami a hereckou kreáciou hlavnej predstaviteľky v príbehu, ktorý je zároveň melancholickým ohliadnutím za minulosťou, ovšem s neutlmenou vitalitou vzdorovať osudu a pritom si kriticky šťuchnúť do problematiky korupcie. S ohľadom aj na aktuálnu turbulentnú situáciu na politickej scéne v Brazílii, bolo uvedenie filmu na samotnom červenom koberci ako aj v kinosále doprevádzané transparentami odsucdzujúce súčasnú situáciu. Apropó, po skončení filmu jeden z dlhších standing ovation pre režiséra a herečku, ktoré Cannes tohto roku zatiaľ zažilo.

AFTER THE STORM - to čo som napísal o Dardennovcoch, takmer do bodky platí aj pre nový film japonského tvrocu Kore-edu. Nepatetický, napriek tomu dojímavý a hlavne hlboko ľudsky uveriteľný príbeh jednej rodiny. Nálepka "ako by to písal život sám" nemôže byť viac presná.

Malá rekapitulácia na záver toho pre mňa najlepšieho, čo som v Cannes videl:
GOKSUNG (THE WAILING), SIERANEVADA, TONI ERDMANN, AQUARIUS, AFTER THE STORM





Meno:
ODOSLAŤ
:)
REBRÍČEK SK
01 |
návšt. 6379
02 |
návšt. 3868
03 |
návšt. 3865
04 |
návšt. 3518
05 |
návšt. 2098
06 |
návšt. 1798
07 |
návšt. 2057
08 |
návšt. 1557
09 |
návšt. 764
10 |
návšt. 551
REBRÍČEK US
01 |
$80,0 mil.
02 |
$16,0 mil.
03 |
$11,0 mil.
04 |
$10,0 mil.
05 |
$3,3 mil.
06 |
$2,4 mil.
07 |
$2,2 mil.
08 |
$1,9 mil.
09 |
$1,5 mil.
10 |
$1,4 mil.
SOCIÁLNE SIETE
KOMENTÁRE
Kinema.sk - filmy, seriály

sector logo
network
ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.