V prestrojení nakrúcal v Severnej Kórei. Dnes prichádza do Bratislavy |
Visegrad Film Forum 2015 je v polovici. Ďalším hosťom, ktorý prichádza do Bratislavy dnes, je Mads Brügger, dánsky filmár, reportér a televízny moderátor
Visegrad Film Forum 2015 je v polovici. Ďalším hosťom, ktorý prichádza do Bratislavy dnes, je Mads Brügger, dánsky filmár, reportér a televízny moderátor. Vo svojich filmoch odhaľuje súčasné problémy spoločnosti pričom sa často pohybuje na hranici a vzbudzuje otázky o etickosti svojho konania. S debutom Červená kapela (2009) vyhral jednu z cien na Sundance Film Festival. V Sundance zopakoval úspech o dva roky neskôr s filmom Veľvyslanec (2011), s ktorým bol nominovaný na Hlavnú cenu poroty v kategórii dokumentárnych filmov. Podobne ako v Červenej kapele, aj tu si vytvoril falošnú identitu libérijského diplomata, aby mohol odhaliť korupčné praktiky miestnych politikov a podnikateľov zo Západu. Visegrad Film Forum premietne obidva Brüggerove filmy. O svojej metóde nakrúcania bude autor prednášať zajtra vo filmovom klube 35mm na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU. Mads Brügger pôsobí vo filme aj televízii. Na dánskom televíznom kanáli DR2 moderoval talkshow Den 11. time (Jedenásta hodina) a denný spravodajský program Deadline. V roku 2004 vytvoril satirický dokumentárny seriál Dáni za Busha (2004). Týmto seriálom začal svoju kariéru role-playing dokumentaristu. Spolu s kolegom precestoval USA predstierajúc, že sú dánski neokonzervatívci, ktorí robia kampaň za znovuzvolenie George W. Busha so sloganom: “Zachráňte nás pred starou Európou.” Jeho celovečerný debut Červená kapela vyhral Nordisk Panorama 2009 a World Cinema Jury Prize Documentary na Sundance 2010. Pre tento film vytvoril Brügger falošné dánsko-kórejské divadelné duo. Jedným členom je Simon, ktorý plánuje zahrať akustickú verziu “Wonderwall” od Oasis so sprievodom kórejského dievčenského zboru. Druhým členom je Jacob, postihnutý chlapec. Jeho nesúrodé rozprávanie je nezrozumiteľné pre severokórejských “asistentov”, ktorí sprevádzajú dánsku skupinu na každom kroku. Týmto spôsobom môže Jacob bez povšimnutia komentovať režim a absurdné situácie, v ktorých sa skupina ocitá. Brügger sa vydáva za manažéra, ktorý umelcov priviedol do Severnej Kórei na kultúrnu výmenu. Vo Veľvyslancovi prichádza Brügger sám do Stredoafrickej republiky vydávajúc sa za libérijského konzula. S falošným diplomatickým pasom a skrytou kamerou sa ponorí do svojej novej identity. Tvrdí, že v regióne postaví novú fabriku na zápalky, ktorá prinesie množstvo pracovných miest. Odhalenia, ktoré dokument priniesol zahanbili libérijské úrady. Tie sa pokúsili s Brüggerom súdiť – zatiaľ neúspešne. |
NAJČÍTANEJŠIE |
- Polarizácia spoločnosti, občianska vojna a Kolaps. Unikátna filmová simulácia vás
- Brian Muir, ktorý pracoval na sérii Star Wars prijal pozvánku Fakulty architektúry
- Max prináša podrobnosti o predplatnom pred spustením na Slovensku a v Českej repub
- Netflix, HBO Max, Apple TV+ novinky: Primadonna, The Color Purple, Our Living Worl
- Kolaps je poctou novinárskej práci i mrazivou ukážkou občianskej vojny - píše Mich
- Národnú filmovú cenu Slnko v sieti za Výnimočný prínos slovenskej audiovizuálnej k
- Festival v Cannes je takmer tu. O Zlatú palmu zabojujú nasledujúce filmy
- Cyklus Reštaurovaná klasika v Kine Lumiere prinesie Formanov film Prelet nad kukuč
- Filmové štúdio s Petrom Konečným o cenách Slnko v sieti, ale aj slovenskom filme S
- Boy Kills World: akčná jazda plná irónie