MEDOVÉ TÝŽDNE

MEDOVÉ TÝŽDNE

3.0

Poznáte tzv. filmy na objednávku? Ich prítomnosť je daná napríklad v prípadoch klesajúcej pôrodnosti, zvyšujúceho sa počtu samovrážd, či ako následok iných nepríjemných udalostí. V prípade, že v Spojených štátoch prudko vzrastie rozvodovosť, existuje len jedna možnosť, ako tento zlý stav zvrátiť. Američania milujú podrobné návody na použitie (A vložíte do B) a prečo taký jeden nespraviť aj pre novomanželov? A keďže čítanie je hrozná nuda, všetko zachráni film a to najlepšie veľmi jednoduchý a „zábavný".

On sa volá Tom (Ashton Kutcher), ona Sarah (Brittany Murphy) a ich spoločné stretnutie zavinila malá hlúpa šišatá lopta, ktorá v poriadnej rýchlosti uzemnila nič netušiacu Sarah. Bola z toho láska na prvý pohľad (nie s tou loptou, ale s Tomom samozrejme) a nasledovalo 9 mesačné spoznávanie zavŕšené požiadaním o ruku. V ceste nestáli ani sociálne rozdiely, veď chudobný rozhlasový hlásateľ nočných dopravných správ a dcérka z bohatej rodinky sa tak veľmi milujú, že na tom vôbec nezáleží. Čakanie nemá zmysel, už aby sme boli svoji a užívali si bezstarostného života. Začať môžeme hneď na svadobnej ceste po Európe (kde majú mimochodom hrozné autá a divné elektrické zásuvky). A tu sa všetka imaginárna romantika rozplýva ako cukor v horúcej káve.

Medové týždne Medové týždne Medové týždne

Medové týždne jednoduchou formou prezentujú, čo všetko vás môže stretnúť, ak sa nebodaj rozhodnete vstúpiť do stavu manželského. Scenárista Sam Harper (autor slabučkej komedie Rookie of the Year) sa veľmi netrápil s celkovým dejom a dialógmi a čo ho proste napadlo, to hodil aj na papier. Samozrejme si predtým pozrel pár tínedžerských filmov, okopíroval čo sa dalo a pre istotu sa oblúkom vyhol kritikou obľúbeným fekalistickým scénkam (no, ten vibrátor a prdiaca babka mu trošku ušli...). Zaručeným schématizmom, tak pospájal niekoľko „smiešne zábavných" scénok (snaha o súlož v lietadle, snaha o súlož v aute, snaha o súlož v hoteli, všeobecná snaha o súlož atď...), ktoré doplnil o zaručené vtipy (teraz to myslím vážne, okolo mňa sa mládež skutočne bavila) typu padnutie, buchnutie, prdnutie a podobne.

Aby som len nekritizoval, priznávam, že som sa asi tri, alebo dokonca štyrikrát pousmial, ale to si myslím je na komédiu, aj keď romantickú, žalostne málo. Televízny režisér a príležitostný herec Shawn Levy (autor neuveriteľne dementnej trápnosti Big Fat Liar) ale vie čo robí. Medové týždne si svoje publikum našli a napriek ich prostoduchosti, pripúšťam fakt, že pred nemeckými komediálnymi skvostmi pre adolescentnú mládež, vedú s obrovským inteligenčným náskokom.

V Levyho návode na obsluhu manželstva hrajú Ashton Kutcher a Brittany Murphy vyslovene hlavné postavy a „křoví" okolo, je vážne len „křoví" okolo. Nemôžem si pomôcť, ale osobne si myslím, že Kutcher (Kámo, kde mám fáro) je rovnako príšerný herec ako preafektovaná Brittany Murphy (8 míla). Možno mi ale niečo ušlo a nepochopil som režisérsky zámer „zhovadenia" hereckých kreácii.

Ak patríte medzi milovníkov všetkých možných amerických koláčov a tínedžer, ktorému sa počas emotívneho hudobného podmazu, valia z úst nereálne pátosové kraviny vám vôbec nevadí, nebojte sa návštevu kina risknúť. Myslím, že budete spokojný (ako bonus dodávam, že sa dočkáte aj scény s nymfomankou - no nechoďte na to...). My ostatní radšej ušetríme, že Cicka...

Just Married (USA, 2003, 95 min.)
Réžia: Shawn Levy. Scenár: Sam Harper. Kamera: Jonathan Brown. Hudba: Christophe Beck. Hrajú: Ashton Kutcher, Brittany Murphy, Christian Kane, David Moscow, Monet Mazur, David Rasche, Thad Luckinbill.

autor Peter Konečný 19.6.2003
3.0
6.0