HALLOWEEN: VZKRIESENIE

HALLOWEEN: VZKRIESENIE

2.0

O tom, že film je častokrát len bohapustý obchod, nás v pravidelných intervaloch presviedčajú americké projekty (väčšinou ide o pokračovania relatívne úspešných snímok), ktorých jediným a primárnym cieľom, je zarobiť plánovaný finančný objem. Tieto „produkty" nemajú žiadne vyššie ambície a ako pásový tovar vychádzajú jeden za druhým z tzv. továrni na sny. Producentov a distribučné spoločnosti vôbec nezaujíma, čo si o ich výtvore myslia kritici a sklamaní diváci. Ide o to, aby ho predali a prípadné zisky investovali do ďalších, podobných paskvilov.

Halloween: Vzkriesenie  Halloween: Vzkriesenie  Halloween: Vzkriesenie

To, že producenti a tvorcovia sa naozaj nezastavia pred ničím dokazuje aj zatiaľ posledný, v poradí ôsmy diel vyvražďovačky Halloween. Ak ste si mysleli, že zabijak Michael Myers sa s nami „konečne" definitívne rozlúčil pred pár rokmi v siedmej časti s názvom Halloween: H20, veľmi ste sa mýlili. Scenáristickí géniovia Larry Brand a Sean Hood (mimochodom autor druhej časti úspešnej Kocky), určite po dlhých úvahách prišli na to, ako tento symbol starý vyše dvadsaťrokov prebrať k životu. Jamie Lee Curtisovú zavreli na staré kolená do blázinca (v závere H20 neodsekla hlavu svojmu podarenému bratovi Michaelovi, ale úplne niekomu inému) a v následne ju nechali zhynúť (aj keď ťažko povedať) pod jeho nabrúseným ostrým. Návrat mŕtveho Myersa načasovali, ako inak presne na Halloween a keďže hlavnú hrdinku stratili hneď v úvode, museli dej presunúť niekam inam. A kde inde, ako k partii študentov, ktorí sa v rámci internetového projektu rozhodnú stráviť (ovešaní kamerami), halloweensku noc v rodnom dome známeho mäsového vraha. To, že to nebol zrovna najlepší nápad, je snáď každému viac než jasné.

Režisér Rick Rosenthal (režisér Halloweenu II z roku 1981, TV seriálov Providence či Buffy zabíjačka upírov) pravdepodobne potreboval finančnú injekciu, inak si totiž neviem vysvetliť jeho angažovanie sa v tomto béčkovom horore. Okrem dokonalého hudobného motívu z pôvodného Halloweenu Johna Carpentera, je v ňom už všetko len žalostne zlé. Smiešny scenár, nudná réžia a nulové herecké výkony. Halloween: Vzkriesenie je zmesou hororového klišé (áno, Myers chodí pomaly a aj tak všetkých doženie), a filmárskych vykrádačiek (Blair Witch). Prekvapením je Jamie Lee Curtisová, ktorej sa scenár natoľko páčil (?!), že si z pôvodne plánovanej 30 sekundovej cameo úlohy zahrala v celej úvodnej časti.

Berte to všetko ako varovanie pred návštevou kina. Už teraz sa bojím pokračovania, ktorého sa po otvorenom konci určite čoskoro dočkáme. Tak znova o rok Michael...

Halloween: Resurrection (USA, 2002, 85 min.)
Réžia: Rick Rosenthal. Scenár: Sean Hood. Kamera: David Geddes. Hudba: Marco Beltrami, John Carpenter, Danny Lux. Hrajú: Bianca Kajlichová, Busta Rhymes, Brad Loree, Jamie Lee Curtisová, Katee Sackhoffová, Tyra Banksová,  Sean Patrick Thomas.

autor Peter Konečný 4.11.2002
2.0
5.8