KRÁĽ ŠKORPIÓN

KRÁĽ ŠKORPIÓN

4.0

Cestou do kina som si hovoril, že to nemusí byť až tak zlé. Robia to tvorcovia Múmie, ktorá sa dá definovať ako humorná oddychovka od vážnejších filmov, uvidím znovuzrodenie novej vychádzajúcej hviezdy The Rocka a tá holka na plagáte vyzerala dosť presvedčivo (sexy). Takže nemusím sa ničoho obávať, viem na čo sa chystám. Počas filmu som však silne začínal uvažovať o správnosti investície (v Košiciach rekordných) 90 Sk. Ale nič to, som tu kvôli recenzii a ak budem varovať pred týmto filmom čo najviac ľudí, urobím aspoň dobrý skutok. Po tomto úvode sa zdá, že film je dosť potupne strašný. Zdanie neklame.

Hollywood sa už dlhšie zamýšľal nad návratom prostých akčných jednostranných vyvražďovačiek, ktorým lákadlo bude robiť svalnatá postavička naplnená steroidmi a ničím iným. Plán je jednoduchý. Nájde sa populárny svalovec (The Rock), najlepšie neherec, postupne sa zoznámi cez nejakú vedľajšiu úlohu s Hollywoodom (Múmia sa vracia), začne sa ešte viac tlačiť cez médiá a ak už je publikum správne nažhavené, do obehu sa môže vypustiť celovečerný film s akčnou megahviezdou v hlavnej úlohe. Plán bol splnený na výbornú. Ľudia dostali film plný nenávisti a lásky, svalov a krásnych žien, akčných scén a romantiky, boja so zlom a spravodlivosti. Jednoducho všetko, čo má správny akčný film obsahovať. Filmová kasička sa celkom slušne napĺňa a už to vyzerá aj na pokračovanie.

Kráľ Škorpión Kráľ Škorpión Kráľ Škorpión

Filmoví producenti sa teraz s plnými vreckami rozvaľujú vo svojich luxusných vilách s bazénom a nám kritikom nezostáva nič iné ako tento film zhodnotiť (pri takomto type filmov prevažne skritizovať). V prvom rade musím podotknúť, že po stránke komerčnej mu dávam 100 % a teraz mi neostáva nič iné ako vrhnúť sa na tú druhú stranu mince.

Z Kráľa Škorpióna som mal silný dojem, že sa pozerám na slabší odvar Múmie 3. Múmia 3 preto, lebo to robil skoro kompletný štáb prvých dvoch dielov Múmie a slabší odvar, lebo to robil skoro kompletný štáb prvých dvoch dielov Múmie. Režisérsku stoličku totiž vystriedal Chuck Russel (Likvidátor) a tu nastal najväčší problém. Russel si nedokázal poriadne podchytiť film pod svoju taktovku, čím zavinil jeden veľký nedotiahnutý chaos. Tam, kde mal film nabrať na napätí nasledovala (akože) vtipná hláška, tam kde mal nastať emotívne hlboký dialóg bol iba záber na tupý, pomstychtivý výraz The Rocka bez akejkoľvek emócie a hereckého nadania, okrem bojových scén sa tu nachádzali iba trápne hluché miesta, ktoré mali iba jednu funkciu - spájať tieto bojové scény. Aj tieto akčné scény boli rušené až príliš nelogickými situáciami a celá atmosféra filmu mi vnucovala pocit všetkého a zároveň ničoho.

Ďalším problémom bol scenár. Tu už ale nechcem byť až tak kritický, lebo musím zohľadniť za akým účelom bol písaný. Ale aj napriek tomu bol podpriemerný. Plochý, doklišovaný a priamočiary dej, nedostatočne vykreslené charaktery, ktoré sa scénou po scéne menili v úplne rozdielne konajúce osoby (z tajomnej charizmatickej čarodejnice sa stala zrazu jačiaca naivná ženská zastrájajúca sa holá vo vani s malou dýkou).

S týmto faktom súvisia aj herecké výkony, ktoré neboli v ničom výnimočné. Ten kto mal hrať zlého hral zlého, ten kto mal hrať dobrého hral zase dobrého. Všetci herci odohrali to čo mali. Až na jedného - The Rocka. A tu prechádzame k známemu problému, ktorý sa nachádza aj v Arnieho filmoch. Treba si uvedomiť jeden fakt: Ide o neherca, ktorý láka divákov nie hereckými výkonmi, ale akčnými výkonmi. A na tom sa nič nezmení. Človek by si myslel, že Hollywood už konečne mohol nájsť toho ideálneho Svalnatého Herca, ale ten čas ešte asi nenastal.

A sme v závere. Keď si to tak prebehnem, skritizoval som to celkom slušne. Už vidím tie komentáre v diskusii o mojom zdravom rozume. Faktom ale ostáva, že po filmovej stránke je Kráľ Škorpión podpriemerný. Tých, čo chodia do kina kvôli dobrému filmu by som mal upozorniť, aby tento film vynechali, tých, čo chodia do kina kvôli dobrej zábave by som mal upozorniť, že z tohoto filmu by mohli byť sklamaní a tých, čo chodia do kina kvôli Arniemu by som chcel upozorniť, že prichádza nová hviezda - The Rock.

PS: Pri hodnotení som sa dosť zapotil. Presne po vzhliadnutí filmu som mu chcel dať 20 %, potom som sa zamyslel nad jeho komerčným poslaním a zohľadnil som to na 60 %. Nakoniec som sa rozhodol pre priemer 40 % a doteraz si za tým stojím.

The Scorpion King (USA, 2002, 92 min.)
Réžia: Chuck Russell. Scenár: David Hayter William Osborne, Stephen Sommers. Kamera: John R. Leonetti. Hudba: John Debney. Hrajú: Dwayne Johnson, Steven Brand, Kelly Hu, Michael Clarke Duncan, Grant Heslov, Peter Facinelli.

autor Filip Zbojek 26.4.2002
4.0
6.6