LÁSKE NA STOPE

LÁSKE NA STOPE

4.0

Do našich kín dorazila ďalšia extrémne romantická a sladká snímka o tom, že nič nie je len tak, a všetko na svete má svoj dôvod a zmysel. Osud sa stal témou mnohých filmov a v každom definoval ich samotný žáner. V scenári snímky Láske na stope jasne figuruje, ako ťažisko romantickej dejovej línie.

Predvianočné obdobie v New Yorku je ideálne na zoznámenie s niekym na koho určite nezabudnete, poprípade s osobou, do ktorej sa zamilujete na celý život. Niečo podobné sa prihodilo aj Jonathanovi (John Cusack) a sympatickej Sáre (Kate Beckinsale). Ich pohľady sa stretli pri výbere vianočných darčekov a po spoločne strávenom večere sa Sára rozhodne nechať všetko na osud. Na dolárovú bankovku donúti Jonathana napísať svoje meno a telefón a niečo podobné, len s knihou, spraví aj ona sama. Ak im osud praje, kniha sa raz dostane k Jonathanovi a bankovka Sáre. Aké jednoduché. Scenárista ale nenechal nič na náhode a dej „vylepšil" tým, že ho posunul o tri roky dopredu, do okamihov, keď sa Jonathan pripravuje na svadbu a Sára k tomu tiež nemá ďaleko. Čo sa bude diať je asi každému jasné, veď nás baví Hollywood.

Láske na stope Láske na stope Láske na stope

Debutujúci scenárista Marc Klein je jasným dôkazom toho, že začiatky sú ťažké a nie vždy úspešné. Film Láske na stope je doslova zamorený všetkým hollywoodskym klišé, ktoré sa za posledné obdobie dalo vidieť v romantických komédiach. Základným kameňom úrazu je ale hlavne dokonalá predvídateľnosť deja, z ktorej následne pramení ničím nezaujímavý, jednoduchý a nudný príbeh. To, ako to celé skončí je jasné už po pätnástich minútach, a zvyšok filmu je len rýchly ťah na bránku zavŕšený gólom medzi prázdne tyče. Dejovú stavbu príbehu nezachránili (ako iné filmy) ani humorné sekvencie, ktorých počet sa dá zrátať na prstoch jednej ruky. Dokonca nezabrali ani ľahko nadpriemerné herecké výkony Johna Cusacka (Zlatíčka pre každého, Con Air) a príťažlivej Kate Beckinsaleovej (Pearl Harbor). Réžia Petra Chelsoma len potvrdila nulové ambície nudnej a ničím nevýraznej snímky, ktorá by sa namiesto filmového plátna, hodila skôr do vašich videoprehrávačov.

Film s označením romantická komédia nemusí byť automaticky zlý, ale ak nič nové neponúka, a ešte k tomu sa pri jeho sledovaní nesmejem a nebavím a čakám len na to, kedy sa konečne udeje od začiatku jasné vyvrcholenie, niekde sa asi stala chyba. A keďže predpokladám, že to nebude vo vašich prímačoch, jej pôvod hľadám v nevýraznom a povrchnom scenári, ktorého filmová podoba trvá našťastie len (aj keď tentokrát dlhých) 90 minút.

Serendipity (USA, 2001, 90 min.)
Réžia: Peter Chelsom. Scenár: Marc Klein. Kamera: John de Borman. Hudba: Alan Silvestri. Hrajú: John Cusack, Kate Beckinsaleová, Jeremy Piven, Molly Shannonová, Bridget Moynahanová, John Corbett.

autor Peter Konečný 20.1.2002