HRIEŠNICA

HRIEŠNICA

2.0

„Blbosť" je slabé slovo pre charakteristiku filmu o ktorom práve píšem. Dekadencia komediálneho žánru stúpa z roka na rok a ešte ani zďaleka nedosiahla najvyššej úrovne. Snímka s originálnym názvom Saving Silverman dosahuje momentálny olymp najtrápnejších, najnudnejších a najhnusnejších komédii.

Z deja len toľko, že trojica kamarátov Darren (Jason Biggs), Wayne (Steve Zahn) a J.D. (Jack Black), milujúcich hudbu Neila Diamonda, nepozná nič krajšie ako pozeranie futbalu, otváranie teplých plechoviek piva a hranie cover verzii Diamondových hitov. Spolu si dokonca založili kapelu hrajúcu repertoár ich veľkého idolu. Relatívne pokojný život im ale zmení nečakaný ženský element. Darren sa zamiluje do trhlej psychiatričky Judith (Amanda Peet), ktorá zmení celý jeho život. Kamaráti a kapela idú stranou, čo sa J.D. a Waynovi vôbec nepáči, a za každú cenu chcú späť svojho priateľa. Rozhodnú sa uniesť emancipovanú Judith a následne ju vyhlásiť za mŕtvu. Dúfajú, že takto sa Darren vráti k svojej starej, znova objavenej láske Sandy (Amanda Detmer).

Hriešnica Hriešnica Hriešnica

Televízny režisér Denis Dugan (Ally McBeal, Chicago Hope) známy svojou spoluprácou s komikom Adamom Sandlerom, nemal šťastie na scenár a možno aj on sám si uvedomil, že to, čo točí je úplná „vtákovina" - ale už nebolo cesty späť. Scenár Hanka Nelkena a Grega DePaula (tvorcov príšernosti Killer Bud), je od začiatku do konca postavený na dementnom chovaní hlavných hrdinov a pochybnej zápletke, ktorá sa dočká „nečakaného" vyvrcholenia. Motivácie postáv sú vykreslené do absolútneho extrému. Vtipne tváriace sa scény rátajú s tým, že divákovi stačí naozaj málo (máme sa napríklad smiať keď sa tlstý J.D. napcháva ako prasa, keď agresívny tréner futbalu plodí inteligentné riešenia, či keď každá z postáv absolvuje pád minimálne na tri rôzne spôsoby). Neviem, ale pri komédiach kde stačí zapnúť prvú signálnu, sa chcem aspoň baviť, a to sa mi pri Hriešnici nepodarilo.

Hriešnica Hriešnica Hriešnica

Ak by som bol herec, tak by som sa moc nechválil rolou, ktorú som v tomto braku stvárnil. Ale keďže nie som, má tento problém niekto iný. Hlavnej postavy Darrena sa zhostil momentálne úspešný tínedžerský herec Jason Biggs (Pikantné pokušenie) a hral presne to isté ako v Prcičkách. Asistoval mu nudný Steve Zahn (Láska cez internet) a nechutný Jack Black (Waterworld). V úlohe zlej ženy - Hriešnici (Evil Woman alias Judith) sa predstavila nevýrazná Amanda Peet, ktorú sme mohli naposledy vidieť v komédii Môj sused zabiják.

Suma sumárum, Hriešnica je poriadny prúser, ktorý nedoporučujem absolútne nikomu. Ak, tak len na vlastné nebezpečie...

Evil Woman (USA, 2001, 91 min.)
Réžia: Denis Dugan. Scenár: Hank Nelken, Greg DePaul. Kamera: Arthur Albert. Hudba: Bruno Coon. Hrajú: Steve Zahn, Jack Black, Jason Biggs, Amanda Peet, Amanda Detmer, Neil Diamond.