VENOM 2: CARNAGE PRICHÁDZA

VENOM 2: CARNAGE PRICHÁDZA

6.0

Jednotka Venom je sčasti nepochopiteľný film: schytala drsné kritiky, ale mala úžasné tržby. Možno prišla len v správnom čase. Preto tvorcovia rýchlo pokračujú v sérii a ako už načrtli na konci minulého filmu, v dvojke sa objaví Woody Harrelson ako Carnage.

Cletus Kasady je psychopat ako remeň. Pred 25 rokmi mal v ústave jedinú kamarátku, ktorú odviezli na iné miesto, lebo bola nebezpečná pre okolie. Z neho sa stal masový vrah, zahlušil množstvo ľudí a pochoval ich nevedno kde. Vypýta si návštevu Eddieho Brocka, ktorý má podať jeho posolstvo, ale zhodou okolností pri návšteve využije situáciu a publikuje parádny článok, ktorý zlepší jeho život. No srdce bývalej Anne nezíska, ďalej sa trápi a snaží žiť s Venomom. Keď Cletus čaká na výnimočný trest smrti a Eddie ho navštívi znova, zanechá to na ňom nečakané stopy...

Venom 2 je film pre dnešných tínedžerov. Má 97 minút (bez titulkov 84) a Andy Serkis (Mowgli: Legend of the Jungle) ho zrežíroval tak, aby si nestačili ťukať do smartfónu či kecať s kamošmi. Ultrakrátka stopáž je využitá pre úplne zjednodušený dej bez hluchých scén, ale za to s pekelne rýchlym strihom. Je ako DJ set, kde už DJ ani nemixuje, neusiluje sa o prechod k ďalším skladbám (scénam) a seká ich za radom ako jukebox. Platí to aj pre Venoma 2, ktorý prísne strieda humorné scény s akciou, ale na vývoj postáv skôr kašle.

Keď už niečo potrebuje vysvetliť, buchne rýchly flashback. Raz nám Cletus povie príbeh o detstve cez šikovnú pohľadnicu a animáciu, druhý raz skúsi malinký monológ. Inak niet času. Fanúšikovia vedia, že je zlý a zaujímajú ich tri veci: ako vznikne, ako zdrhne a ako sa bude mlátiť s Venomom. Vo filme je všetko nalinkované tak, že nestačíte ani premýšľať, prečo sa veci dejú, ale už sami viete, ktoré budú nasledovať. Priestor na dejové prekvapenia je tak minimálny, a preto sa sústredíte na formu.

Venom 2: Carnage prichádza

Platí to už pre úvodných 30 minút: intro, humorné scény s Venomom (ideme hneď k veci, žiadne vysvetlenia pre nováčikov), snaha dostať sa naspäť k Anne (akože trocha romantiky), opätovná sláva i stret so zloduchom. Na nič iné tu nie je čas. Funguje to lepšie ako pred tromi rokmi, keď film skákal medzi humorným a vážnym – tu sa už ani Michelle Williams nesnaží hrať lepšie, ale poddáva sa štýlu. Plochý humor vyhral na plnej čiare, Venom je známy borec, čo chce žrať mozgy a morfuje sa, kde sa dá. Hašterenie sa je zväčša zábavné a dokonca sa pašuje aj do akčných scén.

Napokon ich nie je až tak veľa, ale pobavia, sú veľmi hlučné a Carnage sa snaží pôsobiť na plátne zlovestne. Niektoré sú úmyselne prepálené ako z videohry (odchod z väzenia, návšteva kliniky), iné vás pobavia nejakým efektom. Pri superschopnostiach postáv tušíte, ktoré sa budú dopĺňať a ktoré rušiť, akurát čakáte kedy. A finále je skutočne ultradigitálny festival ako z nejedného DC záveru. Nie je tu priestor pre pamätnú hudbu, ale s odstupom času sa mi vybavuje búchanie Marca Beltrami, na minútu zaznie aj Mozartovo Requiem a do toho nejaký ten rap. Ale hej, všetko pre cieľovku!

Venom 2: Carnage prichádza

Musím sa priznať, že som ochotný akceptovať tento štýl pre jednu filmovú sériu – a Venom si ju vybral. Bude schválne blbá a sarkastická. Hrdina a symbiont sa doplnia a môže sa im postaviť päť zloduchov. Rozhodne by som nechcel, aby vo Venomových šľapajach pokračovali iné filmy, alebo nám tu vznikol nový trend. Séria si zvolila scenáristický princíp a všetci vedia, na čom sú. Videné na obrovskom IMAX plátne, kde digifest vynikne. Kto bude sledovať film na mobile, nech rovno odpočíta bod.

Venom: Let There Be Carnage (USA / UK / Kanada, 2021, 97 min.)
Réžia: Andy Serkis. Scenár: Kelly Marcel. Hrajú: Tom Hardy, Michelle Williams, Woody Harrelson, Naomie Harris, Stephen Graham, Reid Scott, Sean Delaney, Laurence Spellman...

autor Michal Korec 14.10.2021