#FOLLOWME

#FOLLOWME

1.0

A čo čakal? Túto otázku si kladie publikum v postpandemickej kinosále. Patrí hlavnému predstaviteľovi – nejakej instahviezde, z ktorej sa všetky pipíšky a cool sopliaci idú posrať. Sledovateľnosť Coleovho kanála vo svete sociálnych médií stúpa a on sám sa kvôli sledovanosti hecne zakúsiť čaro strachu v účasti na únikovej hre, samozrejme, niekde medzi „boľševickým, potomstvom hrozivého a zaostalého ruského národa.“

Keby pán režisér, scenárista a producent aspoň neponižoval mentálnu zrelosť diváka pre vytrieskanie peňazí z rodičov úbohých tínedžerov, ktorých do svojich sietí lapili tupí influenceri takisto pre vytrieskanie peňazí z followerov neschopných žiť v realite, ale len cez celebrovanie zážitkov iných. Ale on nie, čisto kalkulatívny Will Wernick posiela divákov vo Follow Me priamo na porážku, aby vypľuli vstupné, potom už bude jedno, keď si uvedomia, že ide o filmové lajno.

Režisér natočil vypočítavý produkt, kde je nad slnko jasné, že divákov názor je mu ukradnutý. Len nech v pokladniach zanechá influencersky zdeformované publikum dostatočný obnos na skvelé čísla marketingových štatistík referujúcich o úspešnej návštevnosti filmového konštruktu.

Samotný príbeh sa točí okolo úteku z nejakého nafingovaného väzenia. Skupinku preafektovaných Američanov pozýva „užiť si zábavu“ tajomný ruský boháč Alexej. Zápletke predchádza overená introdukcia bezproblémového sveta instagramovej hviezdy. Cole má svoj stabilný tím priateľov + nepochopiteľne oddanú frajerku. Po ceste do Moskvy sa neustále otravne natáčajú a cez plátno lietajú vyšinuté emotikony jeho „poddaných“.

#FollowMe

Na schéme atraktivity nechýbajú zlovestné ruské reálie, okázalý luxus mladého Moskovčana, mentálne priority postpubertálnej zábavy, jasný "zvrat" a následné zverejňované tápanie po riešeniach únikovej cesty. Charaktery postáv Wernickovi problém nerobili, navrhol ich výsostne účelovo a pre diváka nudne čitateľne (ale to nevadí, vstupenka sa predala). S protipólom v podobe ruskej strany sa takisto nebabral – tajomnému podsvetiu dodal mäsiarsku podobu nekompromisnosti a hrubiánsku vystatovačnosť pozície moci.

#FollowMe

Najdôležitejším predpokladom zisku však zostáva escape efekt, ktorý sa podstatne lepšie a pozerateľnejšie využil v Robitelovej Únikovej hre (2019). Ale nie, Wernick si ide svoje už 3 roky a má vlastné escape eskapády (Escape Room, 2017). Dodáva aktuálnemu Follow Me lacné mučenie skĺbené s rozmaznanosťou vlogovej komunity, kde rozhodujúcim faktorom je sledovanosť za každú cenu.

Follow Me (USA, 2020, 88 min.)
Réžia: Will Wernick. Scenár: Will Wernick. Hrajú: Holland Roden, Ronen Rubinstein, Keegan Allen, Pasha D. Lychnikoff, Denzel Whitaker, Emilia Ares, Dominic Pace, Kimberly Quinn ...

autor Zuzana Ondrišová 6.8.2020