PRÁZDNINY ALL EXCLUSIVE

PRÁZDNINY ALL EXCLUSIVE

3.0

Subžáner found footage opúšťa zaužívané vody hororu - v prípade francúzskej komédie Prázdniny all exclusive skočil na rovno selfie tyč a pripomína defilé lacných youtuberských vlogov.

Samozrejme, ide leto, treba šantiť, čo to dá, takže partia kamarátov sa rozhodne natočiť si na kameru sľubne vyzerajúci výlet v Brazílii. Blonďatý fešák Franck (z „jednotky“ pod názvom Babysitting, Philippe Lacheau) chce v romantickej divočine požiadať o ruku svoju snúbenicu Soniu (Alice David). Zvyšok partie sa teší hlavne na divoké žúrky, sexi zástupcov opačného pohlavia, trocha tej prírody a jašivé chvíľky v morských vlnách.

Ubytovania sa nachádza vo výsostne ekologickom rezorte Soniinho otecka Alaina (Christian Clavier), kde pobýva i jeho 86-ročná mama Yolande (Valériane de Villeneuve). Alain Ernestovi (Vincent Desagnat), Franckovi, Samovi (Tarek Boudali) a Alexovi (Julien Arruti) „spríjemní“ pobyt dobrodružným výletom do jaskyne a pribalí im aj hundrajúcu Yolandu. Kamoši sa však s dôchodkyňou a jaskynným sprievodcom stratia. Priateľky dvoch z nich, Estelle a Sonia, sa z náhodne objavenej kamery dozvedajú pikantné detaily z ich vyčíňania. A na kopec nelichotivých trápností vonkoncom nepozerajú samy...

Prázdniny all exclusive Prázdniny all exclusive

Pod scenár a réžiu sa podpísali Nicolas Benamou a Philippe Lacheau, pričom druhý z nich koná podľa seba vtipné úlety ako Franck. Autori asi vychádzali z predpokladu, že sa humorom vyrovnajú podobným americkým roztopašnostiam. Odštartovali však leto v slovenských kinách veľmi plytkými zápletkami a detinskými riešeniami. Filmové postavy v Prázdninách All Exclusive disponujú príliš infantilným myslením, v ich veku dosť nevierohodným. Podliehajú reči základných pudov, len úbohá Sonia sa svojou nezáživnou vážnosťou snaží povýšiť partiu na normálne mysliaci spolok.

Selfie tyč s kamerou dodáva filmu dynamický a oživujúci obraz, ktorý ale nezakrýva prvoplánovú snahu natočiť čo najnenáročnejšiu jednohubku. Najodstrašujúcim príkladom toho je Yolandina postava, príšerne hovädiaca stareckú dôstojnosť. Jej výroky vyznievajú trápne a práve ony sú, bohužiaľ, postavené ako piliere istoty, že divákova bránica sa roztancuje.

Všetko klišé, ktoré sa dá predstaviť pri vyslovení spojenia „bláznivá letná komédia“, Prázdniny All Exclusive ponúkajú. Ústrední milenci majú krásne telá, blbenko Alex nosí ružové tangáče, jeho frajerke treba prdieť v tých najnevhodnejších chvíľach. Počerný Sam by bol najradšej, keby sa mu namiesto teroristických narážok lepili na telo všetky lacné plážové pipky. Steward Ernest už trápnejší byť nemôže, Alain si myslí, že koktejlami s brčkom zachráni svoju reputáciu.

Bohužiaľ, až na zopár klasických dovolenkových záberov sa na film veľmi pozerať nedá. A určite nedostanete chuť spoznávať brazílsky ekosystém, tamojších domorodcov a hlavne stretnúť podobné francúzske indivíduá na dovolenke.

Babysitting 2 (Francúzsko, 2015, 93 min.)
Réžia: Nicolas Benamou, Philippe Lacheau. Scenár: Julien Arruti, Nicolas Benamou, Philippe Lacheau. Hrajú: Philippe Lacheau, Alice David, Vincent Desagnat...

autor Zuzana Ondrišová 26.6.2016