DEDO JE LOTOR

DEDO JE LOTOR

6.0

Zvyknúť si na Roberta De Nira v komédii je stále ťažké, aj keď má za sebou už nejeden pokus o humorné herectvo. A na Zaca Efrona je vo všeobecnosti ťažké pozerať. Keď robil párty v štýle de Nira (film Susedia na odstrel), obliekol sa ako taxikár Travis Bickle a teraz sa v snímke Dana Mazera (scenáre k Ali-G a Boratovi) s jedným z najlepších hercov priamo stretá na pľaci.

Dickovi (De Niro) práve zomrela žena, no na smrteľnej posteli jej sľúbil, že nezostane na ocot, ale poriadne si ešte užije. Rozhodne sa podniknúť výlet so svojim vnukom Jasonom, s ktorým si kedysi boli omnoho bližší. Akcia, ktorej destinácia je Florida, má však viacero zádrhelov, medzi nimi Jasonovu nastávajúcu Meredith a najmä fakt, že Dickovi ide o niečo úplne iné, ako si len vyhodiť z kopýtka.

Scenár priehľadný ako číre sklo je samozrejmosť, dostávame obohrané karty, ktoré ale vo väčšine priemerných komédií nefungujú. Bláznivá jazda plná absurdných prekážok a šťastný koniec. Aké typické. Po sérií Svokor je lotor je De Niro opäť stavaný do pozície veterána s tajomstvom, ale slovo lotor naberá iný význam. Nakopnutie dedových pudov spôsobí stretnutie so študentkami Lenore a Shadiou a tu sa začína Dickove besnenie za príťažlivou Lenore. Vnuk Jason je protipól, ktorý sa pod dedovým vplyvom mení zo slušného a naprogramovaného mladého muža na človeka, tužiaceho po dobrodružstve. Spôsob akým Dick dokáže dostať svojho vnuka do a z problémov je ozaj absurdný, no v pozitívnom slova zmysle.

Dedo je lotor Dedo je lotor

Máte pocit, že toto veru dobre poznáte a presne viete ako sa to skončí? Dajte si bod. Ale skôr ako sa rozhodnete nemíňať peniaze na kino, tak pomyslite na svoju bránicu. Aj keď je komédia predvídateľná, vďaka dialógom a hereckému umu De Nira neznie obohraná platňa trápne. Práve naopak. Prekvapivo často sa budete smiať a výborne si oddýchnete. Ideálna snímka po ťažkom dni v práci, kedy si chcete pustiť odľahčenú komédiu.

Ale nie so suchým, ale prízemným a nekompromisným humorom, ktorým Vás sprevádza geriatrická verzia macíka Teda. Bonusmi sú rýchle a svižné tempo, sympatické vedľajšie postavy, vychytané scénky (golf, únos černochmi) a prekvapivo nulový odpor k Zacovi Efronovi. Asi preto, lebo si vo filme často z neho strieľajú, že je lesba.

Dedo je lotor Dedo je lotor

Určite sú lepšie a inovatívnejšie komédie s debilným humorom (pradávne Vo štvorici po opici), každopádne Dedo je lotor chytí tiež za bránicu. Okrem predvídateľného deja má aj pár hluchých miest, no celkový dojem tieto nedostatky prebíja. Nešťastne postrihaný trailer neodohnal väčšinu potenciálnych divákov a v kine tak bolo počuť, ako sa mnohí bavia. Ak hľadáte prízemnú zábavu, ktorá sa nehrá na intelektuálnu, lotroviny deda De Nira sú správnou voľbou.

Dirty Grandpa (USA, 2016, 102 min.)
Réžia: Dan Mazer. Scenár: John Phillips. Hrajú: Robert De Niro, Zac Efron, Zoey Deutch

autor Lukáš Slovák 26.1.2016