CELEBRITY S.R.O.

CELEBRITY S.R.O.

2.0

Miloslav Šmídmajer sa opäť „probudil včera“. A opäť s Mádlom. Vieme, že toto režisérske meno je záštitou viac než ľahkej komédie, no tentoraz hmotnosťou konkuruje héliu. Jiří Mádl a Petr Hudský mu ponúkli scenár o nakrúcaní „nekonečných“ seriálov s bohatým product placementom, hysterickým vedením a s režisérom, čo chce nakrúcať ako Fellini či Forman.

V Celebrity s.r.o. vidno, ako bol katastrofálne premrhaný námetový potenciál a možnosť spraviť si z tohto groteskného televízneho fenoménu výbornú nadhľadovú srandu. Namiesto toho sa príbehový režisér Hrobský (Jiří Mádl) borí v štúdiu s jednotlivými epizódami, na krk mu dýcha preexponovaná producentka a jeho najlepší kamarát Voříšek počas nakrúcania pobabre, čo sa dá. Nekonečný seriál vďaka šperkovaniu homosexuálnymi a podsvetnými motívmi naberá na absurdite, čo trocha rozprúdi krv v žilách miestnemu mafiánovi. Nám v kine zatiaľ mrzne receptorové ústrojenstvo a hľadáme si zábavku, ako zefektívniť nudne priamočiary prísun informácií z filmového plátna.

Celebrity s.r.o. Celebrity s.r.o.

Jiřímu Mádlovi nestačí okúzľovať obecenstvo svojím chlapčenským šarmom, chopil sa i scenára, čím spravil obrovský krok vzad po svojom vydarenom autorskom filme Pojedeme k moři. V „celebritách“ len milo podrypkáva a zmätkuje, aby sa Šmídmajerovi podaril zámer nechať Hrobského napriek umeleckým ambíciám zajať v čisto zárobkovom nekreatívnom televíznom remesle.

Neunikneme ani ľúbostnému pokušeniu zo strany mladučkej majiteľky módneho butiku. Ani zúfalému živočíšnemu nátlaku neurotickej producentky. Ani malebnému finále v lone českého vidieka. Do Celebrít s.r.o. autori natisli toľko klišé, koľko sa len dalo. V pôvodnej divadelnej predlohe sa zámer podaril, no na filmovom plátne divák pomaly nevie, či sleduje nekonečný televízny nepodarok natáčaný pre nenáročné TV obecenstvo, alebo už Šmídmajer prepol do okolitého filmového diania okolo Hrobského postavy.

Celebrity s.r.o. Celebrity s.r.o.

Neostáva nám nič iné, len ľutovať ozajstné herecké esá (Cibulková, Obermaierová, Procházka, Hadrbolcová, Mrkvička, Bydžovská, Jašków), ako sa ponížili participovať v tomto filmovom prepise. Jiří Mádl statočne ťahá celú príbehovú líniu, ostatným sa darí aspoň svojou hereckou charizmou pozdvihnúť úroveň skutočne plytkej televíznej zábavy prenesenej na filmové plátno.

Celebrity s.r.o. (ČR, 2015, 90 min.)
Réžia: Miloslav Šmídmajer. Scenár: Jiří Mádl, Petr Hrudský. Hrajú: Jiří Mádl, Monika Horváthová, Filip Kaňkovský, Vilma Cibulková, Antonín Procházka, Zuzana Bydžovská, Marián Gaišberg, Miroslav Hrabě, Andrea Kerestešová ...

autor Zuzana Ondrišová 31.10.2015
:)
-