BARBIE IN ROCK´N ROYALS

BARBIE IN ROCK´N ROYALS

5.0

V slovenských kinách sa občas objavia kúsky, ktoré by ste aj v amerických hľadali márne. Do tejto kategórie patria rozprávky rôzneho druhu i krajín pôvodu. Barbie nie je žiaden európsky pokus, ale animák od Universalu, akurát spadá do druhej línie, podobne ako dobrodružstvá víly Cililing. A keď to u nás vychádza Disneymu, upúta aj iná dáma?

Nový príbeh s Barbie je zasadený do obdobia letných táborov. Vznešenú princeznú Courtney čaká pobyt medzi princeznami a divoká, slobodná a voľná Erika (rockerka – Kiss Revival) mala nastúpiť do tábora, kde by sa uplatnila ako speváčka, lenže jej neskorý príchod znamená... prehodenie miest oboch dievčin. Takže sa Courtney vydáva medzi tvrdé typy, kde sa od nej očakáva poriadny výkon, zatiaľ čo Erika putuje medzi krasotinky s modrou krvou a odlišným pôvodom. Najprv sa musia zžiť s cudzím prostredím a potom odhaliť v nových rolách spôsob ako zachrániť oba tábory, ktorým hrozí zánik...

Barbie nevystupuje v celovečernom filme tohto formátu po prvý raz, ale minulé diely putovali často priamo na DVD a teraz sa nám valí jeden rovno do kín. Je to odlišný štýl animáku oproti európskym pokusom a jeho výhoda je jasná: má presne danú cieľovú skupinu, zvolené hrdinky a opačnú náturu. Barbie chce troška poučiť (nikdy neviete, čo sa vo vás skrýva), ale najmä zabaviť, pričom využíva milú, nenásilnú formu. Celkom príjemná zmena oproti akčným hitom či Malému dráčikovi, ktorý sa furt snažil napchať troška násilia či niekoho na tanier.

Barbie in Rock´n Royals Barbie in Rock´n Royals

Prispôsobenie dievčenskej cieľovke funguje a hrdinkami sa to tu len tak hemží. Osobne som nevidel iné videofilmy, tažko porovnávať novinku s ostatnými. Ale ako nezainteresovanému divákovi sa mi celkom pozdávajú viaceré elementy – nie sú síce originálne, no vhodne zapasované do deja. Napríklad ústredná výmena je celkom zábavne nastolená a aj momenty, ako sa ocitnú Courtney s Erikou inde. Klape tu aj postupné zžívanie sa v jednotlivých táboroch – ideálne nasadenie filmu počas leta tomuto prvku náramne nahráva, keď mnohé dievčatá zrejme už prázdninové tábory absolvovali, tu si môžu zopakovať niektoré zážitky či objaviť iné spoločenstvá.

Pravda, film chce zájsť hlbšie, takže je zábavné i poučné sledovať ako sa Courtney či Erika zhosťujú iných úloh, resp. pocítia momenty ryby na suchu. S prekážkami sa chcú popasovať statočne a element objavovania vnútorných vlastností môže byť priamo motivačný – keď sa divoká Erika má zrazu stať troška distingvovanou a slušná Courtney popustiť uzdu fantázie či hlasiviek, zaberá to.

A keďže táto Barbie chce byť sčasti muzikálom, objavíme postupne rozličné pesničky. Majú solídne aranžmá, dokážu posúvať ďalej dej a zobrať si solídne množstvo minút. Sú dobre strihané, nechýba im dobrá kamera, hoci postupne sa vám začnú niektoré podobať na niečo počuté. Pocit deja vu rozbije solídne postavené finále, ktoré ako vrchol filmu zaberie. Akurát u nás sa bude Barbie premietať s českým dabingom, ktorý nemusí byť úplne jasný pre všetky deti v kinosále, najmä pri pesničkách.

Barbie prichádza do kín v akceptovateľnej forme. Iste, je to lacný animák putujúci na DVD a doprial si jednu zastávku v multiplexe. No je to azda lepšia voľba pre dievčatá ako riskantné európske pokusy, ktoré hrajú najmä na 3D efekt, no inak neprinesú nič špeciálne. Dve dievčatá v netradičných rolách a letnom tábore sú jasnou a funkčnou premisou.

Barbie in Rock´n Royals (USA, 2015, 84 min.)
Réžia: Karen Lloyd. Scenár: Marsha Griffin

autor Michal Korec 19.8.2015