GARFIELD 3D

GARFIELD 3D

0.

Shit roka je tu – a verte, že je v 3D za ťažké vstupné!

Myslíte si, že kvalita filmov o Garfieldovi nemôže klesnúť ešte hlbšie ako na 2/10, ktoré dostala jednotkadvojka na našom serveri pri svojich premiérach? Tak to sa zamyslite ešte raz, pretože teraz sa latka nielenže znižuje, ale je úplne odhodená a Garfield 3D nie je hodný premietania.

Nový Garfield uvádza (s)prostý príbeh o dvoch svetoch – kreslených postavičiek a komiksových hrdinov. Garfield žije medzi postavičkami a zrazu sa k nemu dovalí superkocúr Garzooka s tým, že svet komiksov začína ovládať veverička s vynálezom na dobytie oboch svetov. Stačí si spojiť dva predmety alebo dve postavičky či ľudí a zrazu sú pod kontrolou šialenej mašiny a veveričky. A lenivý žravý Garfield sa má zrazu stať hrdinom a oba svety zachrániť.

Na svoju jubilejnú recenziu som dostal opäť jeden veľmi zlý film, ktorému z fleku dávam jasnú nulu, pretože ide snáď o urážku diváka a smutného stavu ponuky našich kín. Nejde o to, že tento film je podstatne odlišný ako minulá dvojica, na ktorej sa chce priživiť. On je totiž úplne odlišný vo svojom scenári a poňatí ústrednej postavy známej zo stripov. Namiesto glosujúceho vyžratého kocúra sa nám ukazuje síce stále vyžratý hrdina odhodlaný pomôcť pri záchrane sveta? Ešte pri nasadení brisknej paródie by ste tento bláznivý nápad pochopili, ale nedajte sa nachytať. Autori nám tu servírujú primitívnu story pre deti, ktorá ledva obstojí na freeTV kanáli v sobotu o 7:00.

Garfield 3D Garfield 3D

Tento film nie je tretím dielom Garfielda z nedávnych čias, nie je hraný – ale zúfalo animovaný. Takže nielenže tu máme film, ktorý nefunguje pri detskom divákovi, lebo ešte aj ten ho prekukne a nudí sa po 20 minútach, ale ani pri dospelom, aj keď sa mu občas snaží posunúť akože parádny frk strieľajúci si z Vojny svetov

Ten najväčší šok sa objaví pri hľadaní pôvodu filmu. Nemal žiadnu americkú premiéru. V USA sa totiž vôbec nepremietal. Podľa IMDB sa dostal do kín v jednocifernom počte krajín vrátane Turecka, Argentíny, Izraela či ČR. V zozname vôbec nehľadajte západoeurópske krajiny či Japonsko, nič. Pravda o tomto totálne nepodarenom filme totiž je... že ide o kórejský videofilm!!!

Garfield 3D Garfield 3D

Jeho zaradenie do kín vyvoláva množstvo otázok a je fatálnou prehrou súčasnej distribúcie, ktorá v snahe narvať do digitalizovaných a 3D sál aspoň niečo vyústila do momentu, že týždeň po sebe sa do kín dostávajú absolútne podpriemerné, predražené a často na video nakrúcané filmy. Ešte ten StreetDance 3D mal určitú ambíciu a bol to film určený pre britské kiná. Ale Garfield 3D je nula s veľkou svietivosťou a mala by slúžiť ako výstraha, že v snahe zarobiť si za 7 alebo 8 eur možno pozrieť otrasný videofilm priamo v kine. Nebojte sa, pre milovníkov 3D videofilmov príde už o dva týždne aj Temná krajina 3D, ktorá v traileri kričí, že jej prinajlepšom patrí DVD.

Ale Garfield je totálna prehra diváka i kinára. Mizerný film, ktorý nezachráni ani dabing Petra Marcina, ani veľká kampaň. Fatálny výsledok, keď sa do kín nedostanú kvalitné filmy z Európy, Ázie alebo aj USA, no cesta pre kórejský videofilm zarúbaná nie je. A toto mal byť darček pre najmenších k MDD? Ľutujem všetky deti za traumu, akú k svojmu sviatku dostali. Na tento film by som svojho potomka nezobral ani omylom!

Garfield’s Pet Force (USA, 2009, 72 min.)
Réžia: Mark A. Z. Dippé. Scenár: Jim Davis. Strih: Rob Neal, Tom Sanders. Hudba: Kenneth Burgomaster. Hrajú: (v slovenskom znení) Peter Marcin, Kristína Turjanová, Emil Hasson, Ivan Šándor, Martin Kaprálik

autor Michal Korec 3.6.2010
:)
8.6