VŠETKY MOJE EX

VŠETKY MOJE EX

4.0

Matthew McConaughey opäť ako hajzel, ktorý si pýta romantickú šancu. Nedal by som mu ju.

Connor Mead je úspešný v práci i v súkromí. Ako fotograf časáku Vanity Fair nemá núdzu o prísun žien do postele, čo nádherne nahráva jeho filozofii užívať si a vyspať sa s každou, na ktorú sa pozrie. Medzi jeho posledné kúsky patrí rozchod s tromi ženami v priamom prenose (ale bol grant, ConfCall nezrušil, len z neho odišiel a venoval sa hneď inej) a teraz mieri na svadbu svojho brata. Samozrejme, s cieľom vštepiť braškovi, že jedna žena v živote nestačí a nežnému pohlaviu treba dať voľný priebeh do života. No deň pred svadbou dostane Connor zaujímavú príučku a po vzore Vianočnej koledy sa mu objavia traja duchovia – nazrie s nimi hrdina do seba tak presvedčivo, že sa zmení a polepší?

Matthew McConaughey je stálica žánru romantickej komédie a keď nemá do čoho pichnuť, agent mu rýchlo splaší scenár, kde by sa mohol ujať. V drvivej väčšine sa jeho hrdina v prvej polovici správa ako sukničkár, lenivec, klamár, aby sa v druhej časti a objavení tej pravej (na ktorú buď nemal šťastie alebo ju permanentne prehliadal) zmenil na romantika a slušného muža. Táto rola sa mu nezunuje snáď nikdy, akurát potrebuje dostatočne dobrý scenár a priestor na realizáciu.

Lenže romantická komédia v súčasnosti zúfalo hľadá námety a keď sa neoprie o remake, padne vhod aj kríženie s inou látkou. Nápad brať trio duchov na pohľad do minulosti, súčasnosti i budúcnosti je na pohľad šialený, no v skutočnosti ide najmä o minulosť, ktorá supluje obľúbené flashbacky. Koniec je zrejmý, dopracovať sa dá tam cez dochrámanú víziu a súčasnosť je jasná.

Všetky moje ex Všetky moje ex Všetky moje ex

A predsa nie je idea s tromi duchmi a konceptom viacerých časov ideálna. S týmito scenáristmi a obsadením by však nevyhrala ani v inom žánri, pretože jej chýba akákoľvek sviežosť či kúsok potrebnej originality. Poskytuje však dobré zázemie pre romantiku a pekné scény z minulosti, najmä z detskej lásky. Tie sa potom snaží preniesť sčasti aj do súčasnosti, no funguje iba ich časť.

Problém Všetkých mojich ex však leží nie v komediálnej polovici rom-kom. Kopa komediálnych momentov má vyplývať zo situačnej komiky (funguje každý tretí frk) či nevtipných dialógov. Nestačí to. Navyše, Connor je taký hajzel, že si druhú šancu skrátka nezaslúži. McConaughey ho výborne vykresľuje v začiatku, no potom má už problém s prechodom k šarmantnému chlapíkovi. Film bude skúškou pre diváčky, bude im chýbať chutný Matthew, namiesto neho je tu urážajúci chlap a celkovo slabo napísaná zmena charakteru. To je v priebehu rom-kom nemalý problém.

Ale predsa je vďaka vybraným scénam film pomerne pozerateľný a ani v žánri toľko neprehráva. Cenné bodíky mu totiž pridávajú veľmi silne obsadené vedľajšie úlohy, kde figuruje napríklad charizmatický Michael Douglas, ktorý ukazuje správnu stránku milovníka žien. K tej sa Connor nedostane v celej dĺžke filme, čo je chyba.

No pretože jeho cesta na koniec je síce priezračná ako nejeden duch, nie príliš vtipná, ale celkom pozerateľná, odnáša si "slušné" hodnotenie. Na pomery žánru ide pritom o lepší kúsok ako tretina podobnej produkcie v kinách, vrátane strašného pokusu Ako ukradnúť nevestu a spol.

Ghosts of Girlfriends Past (USA, 2009, 100 min.)
Réžia: Mark Waters. Scenár: Jon Lucas, Scott Moore. Kamera: Daryn Okada. Hudba: Rolfe Kent. Hrajú: Matthew McConaughey, Jennifer Garner, Michael Douglas, Emma Stone, Breckin Meyer, Lacey Chabert, Robert Forster, Anne Archer

autor Michal Korec 2.7.2009
4.0
-