HOTEL PRE PSOV

HOTEL PRE PSOV

5.0

Malý milý film o deťúrencoch, ktoré povýšili psí domov na premakaný hotel.

Andi a Bruce nemajú príliš ľahké životy. Osirelí súrodenci si musia poradiť so svojimi pestúnmi, ktorí akoby vypadli z nepodarenej rockovej kapely a sotva sa o nich dokážu postarať, či vypočuť ich potreby. Preto sa ich prvotný tajný plán ujať sa sympatického hafana Piatka mení na každodenný boj o nenápadné kŕmenie, prespávanie či venčenie. No s jedlom rastie chuť a keď sa im ako-tak podarí udržať v tajnosti jedného havkáča v bežnej domácnosti, prečo by nedokázali nafúknuť rozmery svojej šľachetnosti – a zachrániť desiatky psíkov z mokrej štvrte. A kam s nimi?

No predsa do opusteného hotela, o ktorý nik nejaví záujem a napriek jeho mizernému stavu by mohol poskytnúť zázemie pre nájdených štvornohých ňucháčov. Andi a Bruce sú odhodlaní vydať zo seba všetko – je to najmä výmyselník Bruce s tonou nápadov á la perpetuum mobile pre funkčnosť hotela, stravy či zábavy nových chlpatých obyvateľov. A Andi rada zapojí svoj organizačný um i šarm, aby to všetko fungovalo. Pripojí sa k nim aj ďalších pár tínedžerov, no rastúci projekt si nájde aj svojich odporcov, resp. riskuje odhalenie zo strany úradov či neďalekých domorodcov.

Hotel pre psov Hotel pre psov Hotel pre psov

Nie je to prvotriedny, originalitou sršiaci námet, ale Hotel pre psov sa na nič nechce hrať a svoj zámer i obsah bez problémov schová do názvu i vyššie popísaných riadkov. Patrí do žánru detského filmu a chce byť hravým, mierne neskutočným, no potenciálne obľúbeným dobrodružstvom. Nepotrebuje byť rodinným filmom, preto sú niektoré atribúty prispôsobené pre diváka od 6 do 12 rokov. Deti sú tu za vzor, majú patričnú dávku odvahy, štipku drzosti, no ich úlohy sú politicky korektné a nezachádzajú do nereálnych kontúr. Dokonca sa Hotel pre psov snaží tváriť ako príbeh, ktorý by sa pokojne mohol stať – šikovný Bruce či odhodlaná Andi možno drieme v každom z nás, alebo ich nájdeme v okolí.

Pravda, aby toto detské dobrodružstvo imponovalo svojmu divákovi, nevyhnutne si vypožičiava pár klišé. Môžu, no nemuseli byť. Tutlanie spolunažívania s Piatkom či samotného hotela plnom psov je už trošku prifarbené. Rovnako aj Bruceove vynálezy sa vám môžu zdať príliš sofistikované. Napokon, dvojica pestúnov pôsobí groteskne, bláznivo a na smiech detskému divákovi, nemá štipku vážnosti, ale o tom je detský film – rodičia majú pôsobiť mentorsky či prezrieť až na konci a počas deja sa tváriť tak, ako chcú, t.j. aby im ľahko preliezli cez rozum.

Hotel pre psov má jasné pravidlá hry, ničím neprekvapí, nie je úplne originálny, ani fádny. Tvorcovia môžu ďakovať obsadeniu Emmy Roberts (inak neter podstatne známejšej Julie), ktorá má šarm a s gráciou utiahne sto minút. Výmyselník Jake T. Austin tak neoslní, ale je dobrý. Lisa Kudrow a Kevin Dillon sú tu za dospelých bláznov, no mierne prehrávanie im celkom ide a mnohí sa pobavia. A samozrejme, cenný bod vybojoval skladateľ John Debney s ďalšou citlivou a výbornou hudbou.

Toto je presne jednoduchý hollywoodsky žánrový film, kde nič nebúcha, nestrieľa sa, nenadáva a veľa sa ani nedeje. Na sobotné popoludnie či nedeľné dopoludnie, keď mama varí obed, je to ideálna voľba, kam poslať tatka s deťmi na dve hodiny. Byť ním, určite by som svoje ratolesti na taký film zobral. Len by museli byť už celkom zdatné v čítaní titulkov, s ktorými na(ne)šťastie film prichádza do kín.

Hotel for Dogs (USA/SRN, 2009, 100 min.)
Réžia: Thor Freudenthal. Námet: Lois Duncan – kniha. Scenár: Jeff Lowell, Robert Schooley, Mark McCorkle. Kamera: Michael Grady. Strih: Sheldon Kahn. Hudba: John Debney. Hrajú: Emma Roberts, Jake T. Austin, Don Cheadle, Johnny Simmons, Kyla Pratt, Troy Gentile, Lisa Kudrow

autor Michal Korec 16.4.2009
5.0
-